Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

klasa 8: Ja i moje miejsce na ziemi

 

Ćwiczenie: Ja i Mała Ojczyzna - kształtowanie postaw obywatelskich

Nawiązując do takich zagadnień i tematów, jak:

  • role społeczne (T. I.1.)
  • aktywność obywatelska (T. II. 4: Obywatele a organy samorządu)
  • wolontariat (T. V.7: Organizacje Obywatelskie)

Jakie role społeczne pełnisz? Jesteś jednocześnie synem, wnukiem, przyjacielem, uczniem, przyszłym obywatelem... Co robisz w wolnym czasie, by się rozwijać, uczestniczyć w życiu społecznym w domu, szkole i twojej okolicy?

Treść zadania:

Zastanów się i na kartce A4, stwórz diagram (narysuj koło i później je wypełnij) i odpowiedz na pytania:

  • 1 a) „Co robisz w wolnym czasie, aby rozwijać swoje umiejętności lub pomagać innym?”
    • hobby
    • wolontariat
    • sport
  • 1 b) „Czy uczestniczysz w życiu społecznym (np. w szkole, domu, okolicy)?”
    • organizacja - harcerstwo, straż pożarna, etc.
  • 2. Ile czasu tygodniowo lub miesięcznie poświęcasz na daną aktywność?
    • Stwórz diagram kołowy: podziel go na części odpowiadające różnym aktywnościom, rolom społecznym i czasowi, który im poświęcasz w ciągu tygodnia.
    • Zilustruj swój rozwój, używając kolorów do oznaczenia:
      • Aktywności związanych z domem.
      • Aktywności szkolnych.
      • Zaangażowania w życie lokalne.
  • 3. „Jakie aktywności społeczne lub wydarzenia, w których brałeś udział były (np. dla Ciebie) szczególnie ważne?”
  • 4. „Z czego jesteś najbardziej dumny w swoich osiągnięciach?”
    • być może twoja ty, lub drużyna sportowa/strażacka osiągnęliście jakiś sukces, itd.
    • może występowałeś na jakiejś akademii?
    • brałeś udział w jakimś projekcie?
    • uczestniczyłeś w lokalnych uroczystościach?
  • 5. Jak widzisz swoją rolę jako obywatela w przyszłości?

 

Napisz np. AD 3: "Pomagałem przy organizacji..." ; "Brałem udział w wyborach..."








Zadanie 2: na przyszłość

Staramy się dokonać autorefleksji i wypisać/opisać swoje:

  • mocne i słabe strony
  • codzienne zaangażowanie - na co poświęcamy czas
  • plany i ambicje
  • osiągnięcia
  • zaangażowanie społeczne
  • samorozwój

 Jestem wolontariuszem? Co robię? jak często?

spędzam czas z innymi ludźmi - jak?

rozwijam się - jak? Czytam książki? Słucham podcastów?


Na ile się to możliwe postaram się ocenić staranność waszej pracy, wg klucza ilości i jakości odpowiedzi. Będę przydzielał punkty. I szukał dopowiedniej oceny, w skali zaangażowania w zadanie całej klasy.


  • 55 
  • 50 5+ 
  • 45 
  • 40 4+ 
  • 35 
  • 30  3+ 
  • 25 
  • 20  2+ 
  • 15 
  • 10  1+' 


II RP:

  • 80   6 
  • 70  5+ 
  • 60   5 
  • 50  4+ 
  • 45   4 
  • 40   3+ 
  • 35   3 
  • 30   2+ 
  • 25   2 
  • 20   1+' 

Wypisz ile czasu spędzasz na poszczególnych rolach, aktywnościach? czy działasz w jakiś organizacjach? w jakich wydarzeniach brałeś udział jako wolontariusz? z czego jesteś dumny jeśli chodzi o osiągnięcia (sportowe, etc.)? Jak się rozwijasz?" wymyśl jak to zadanie mogłoby wyglądać? jak je rozpisać w formie diagramu itp. ew. Popraaw pytania w cudzysłowie - przedstwaw 3 alternatywy, żeby były najciekawsze dla odbiorcy


Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

    1915 , Kartka wydana w roku 1915 z jakiejś okazji Cesarza Franciszka Józefa. "Majątek i krew dla Cesarza Majątek i krew dla Ojczyzny" - tak brzmi napis na kartce. To tak jakby ludność wszystko co miała najcenniejszego zawierzyła swemu cesarzowi. Mała pomoc by się przydała. cesarz Franciszek Józef I wizytował Cieszyn (1851, 1880, 1890, 1906), w czasie trzech ostatnich wizyt sieddział na specjalnym tronie, który do dziś przechowywany jest w Kościele Jezusowym. zobaz więcej : broszura Cieszyn Mały Wiedeń https://www.archiwum.cieszyn.pl/?p=categoriesShow&iCategory=12 historia polskiego szkolnictwa w Cieszynie: http://sp1cieszyn.edu.pl/strona/historia-polskiego-szkolnictwa-powszechnego-w-cieszynie Matka ośmiorga dzieci opuszcza męża i przenosi się do Warszawy, by pisać poezję. Autorka bajki "O krasnoludkach i o sierotce Marysi" chorą córkę zamyka w szpitalu psychiatrycznym. Pochylająca się nad losem dzieci społeczniczka oddaje obcym ludziom własnego wnuka......

Klasa 5

Punktacja: 36 6 35 5+ 32 5 30 4+ 27 4 23 3+ 18 3 15 2+ 11 2 9 1+' klasa 5 punktacja Zadanie / max. liczba punktów do zdobycia 1 / 6 2 / 4 3 / 9 (w tym 2 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) 4 / 4 (i ew. 2 pkt. ekstra ZA humor - niewliczane do punktacji na 5,6 etc. - w końcu humoru nie można wymagać od nikogo :) 5 14 (w tym 3 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) razem 37 ale (jeśli dobrze pamiętam) przyjąłem, że 6 jest możliwa od 36 pkt zadanie I: BC ca AC Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dob...

Klasa 6

Przygotowując się do lekcji, sprawdzianu, itd. możemy wykorzystać m.in. treści przygotowane przez Wiesława Zdziabka (zob.:  https://www.e-historia.com.pl/szkola-podstawowa-notatki-z-historii.html  i pod poniższymi linkami ) .  KLASA 6 R. I: Europa i świat - XVI w. 1. 1. PRZYCZYNY I PRZEBIEG WIELKICH ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 2. SKUTKI ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 3. ODRODZENIE 1. 4. SZTUKA RENESANSU 1. 5. REFORMACJA 1. 6. KONTRREFORMACJA I REFORMA WEWNĘTRZNA KOŚCIOŁA R. II 2. 1. DEMOKRACJA SZLACHECKA W POLSCE 2. 2. FOLWARK PAŃSZCZYŹNIANY 2. 3. POLSKA ZA PANOWANIA OSTATNICH JAGIELLONÓW 2. 4. RENESANS W POLSCE 2. 5. UNIA LUBELSKA I POCZĄTKI RZECZYPOSPOLITEJ OBOJGA NARODÓW 2. 6. REFORMACJA W POLSCE 2. 7. POLSKA MONARCHIĄ ELEKCYJNĄ R. III 3. 1. WOJNY Z ROSJĄ 3. 2. WOJNY POLSKO-SZWEDZKIE W PIERWSZEJ POŁOWIE XVII W. 3. 3. POWSTANIA KOZACKIE NA UKRAINIE 3. 4. POTOP SZWEDZKI 3. 5. WOJNY POLSKO-TURECKIE 3. 6. KRYZYS WEWNĘTRZNY RZECZYPOSPOLITEJ 3. 7. BAROK W EUROPIE I W POLSCE R. IV 4. ...