Powtórka:
% % pkt (od) ocena
6 100 - 65 6
5+ 96 99 62 5+
5 90 - 95 59 5
4+ 83 89 54 4+
4 75 - 82 49 4
3+ 65 74 42 3+
3 55 - 67 36 3
2+ 48 54 31 2+
2 40 - 47 26 2
1+ 31 - 39 20 1+'
4 42 66
20 35 6
8 34 5+
32 32 5
29 4+
26 4
23 3+
19 3
17 2+
14 2
11 1+'
pkt (od) ocena
30 6
29 5+
27 5
25 4+
23 4
20 3+
17 3
14 2+
12 2
9 1+'
okolica Wł
3U
1 Balcarek 3 5 6
2 Bartek 4 4 plBdb
3 Bujok 1 3 Bdb
4 Chamot 2 2 +db
5 Gawlas 4 1 db
6 Glajcar 4 0: +dost
7 Hankus 4
8 Jaszczurowska 3
9 Kaczmarczyk 0
10 Kakol 4
11 Kłus 4
12 Kotecka 1
13 Kozyra 1
14 Krużołek 5
15 Kukuczka 0
16 Kusz 5
17 Krzempek 5
18 Macura 5
19 Mikszan 5
20 Paprota 0
21 Przepiorą 0
22 Sembol 4
23 Słowik 3
24 Wakuła 2
25 Walica 2
26 Waligóra 4
27 Witas 0
28 Witoszek 3
29 Zawada 0
okolica Wł inn
R 4 cel 3: +bdb 2 Bdb
1 Balcar 2 1 +db
2 Biernat 2 0: +dost
3 Braun 4 cel
4 Bruchajzer 4 3: +bdb
5 Bylok 0 2 Bdb
6 Chlebek 2 1 +db
7 Chrapek 1 0: +dost
6 Czulak 0
9 Gazur 0
10 Gomola 3
11 Gómiok 0
12 Grabowski 0
13 Heller 0
14 Holeksa 1
15 Janasik 2
16 Kajmowicz 0
17 Kawulok 0
18 Kiczek 1
19 Kłaptocz 0
20 Kmiecik 3
21 Marekwica 4
22 Mencnarowska 1
23 Nowakowska 1
24 Pilch 3
25 Rucka 4
26 Rygiel 1
27 Staniek 2
28 Stosio 0
29 Szlauer 1
30 Waleczek 0
Aktywność - zdalne
W
1 Białek 1
2 Bisch 5 5 6
3 Czuryło 1 4 plBdb
4 Gibiec 5 3 Bdb
S Greń 3 2 +db
6 Greń 6 1 db
7 Greń 2 0: +dost
8 Hubczyk 2
9 Iskrzycka 4
10 Kiełkowski 0
11 Knauer 5
12 Kocyan 3
13 Kucięba 1
14 Lebioda 5
1S Lerch 3
16 Łakomska 4
17 Maciaś 1
18 Mędrzak 4
19 Niedzielska 3
20 Nowak 5
21 Piwko 2
22 Plinta 1
23 Płonka 2
24 Staniek 2
25 Szalbot 5
26 Szymiczek 4
27 Ślusarczyk 0
28 Wałga 0
29 Waszut 0
30 Zowada 2
T
1 Bandarewicz 0
2 Bocek 0
3 Boniakowski 2
4 Broda 0
5 Budziński-Lipka 2
6 Cieślar 3
7 Dobeś 2
8 Grygierek 1
9 Grzelec 5
10 Kowalczyk 1
11 Lebioda 5
12 Legierski 2
13 Lipowczan 0
14 Łacek 5 lol :)
15 Maciąg 0
16 Marianek 0
17 Mendroch 3
18 Nowak 0 4 cel
19 Pawłowska 1 3: +bdb
20 Pniok 3 2 Bdb
21 Potok 2 1 +db
22 Sędek 2 0: +dost
23 Stefka 0
24 Stoszek 2
25 Sztefka 2
26 Śliwka 2
27 Trojan 3
28 Wardas 0
29 Wrzeszcz 3
Mając do dyspozycji przez 5 minut podręcznik i zeszyt (pomocny może być, np. film historia Rzymu w 20 minut - mieliście też do niej kserówkę z lukami... - można z niej skorzystać), rozwiąż w 20 minut 2 zadania.
Zad. I: Wybierz jeden z 4 tematów i opisz (Mamy do wykorzystania ok. 12-20 zdań), 16 pkt
Wybierz jeden z 4 tematów i opisz.
Opisz własnymi słowami najważniejsze wydarzenia/zjawiska/ postacie z danego okresu
- Podaj maksimum konkretów: najważniejszą datę/imię/nazwę krainy, wniosek/przyczyna/skutek (za każdy "konkret" może być przyznany punkt).
- Bazujemy na tym co poznawaliśmy na zajęciach i czego dowiedzieliście się podczas pracy domowej (podsumowania)
- Tworzymy własną wypowiedź: używamy pełnych zdań lub myślników
- Postaraj się poruszyć jak najwięcej zagadnień
- Postaraj się opisać temat, wykorzystując zaproponowane "minizagadnienia".
- przewidziano 14 pkt za 14 faktów/wniosków/przyczyn/skutków etc. + 2 punkty za poruszenie wszystkich „minizagadnień” lub inne zalety (styl, kompozycja, etc.)
1 Rzym polityka i stosunki społeczne w czasach Republiki (nim doszło do I triumwiratu), a także kultura i osiągnięcia.
"minizagadnienia":
- jak państwo było zbudowane (jakie instytucje?), jak funkcjonowało, najważniejsze zjawiska polityki wewnętrznej (spór pomiędzy „klasami”)
- Kultura (np. Twórca i jego dzieło;
- Osiągnięcia (np zabytek, umiejętność)
- religia (nie wystarczy wymienić bogów, choć to też dobre, ale lepiej porównać ich do greckich...)
- - walki z Galami, Pyrusem i Kartaginą, inne wojny (powstanie niewolników) - przyczyny, przebieg i skutki;
- - wojskowość Rzymian (jakie rozwiązania stosowali)
- - przyczyny sukcesów
- - (ew. także: tworzenie prowincji, stosunek do miejscowych ludów)
a) próby budowy: Juliusz Cezar, Gajusz Oktawian,
b) czasy świetności (I i II wiek n.e.):
zagadnienia do każdego z okresów:
- - walki i spory wewnętrzne (triumwirat)
- - podboje (jakie prowincje) i obrona granic (jak broniono)
- - kiedy Rzym osiągnął największy rozwój terytorialny?
- - początki chrześcijaństwa (dzięki komu szerzyło się poza Palestyną)
zagadnienia:
- - Przyczyny kryzysu państwa w III-V w. n.e.
- - barbarzyńcy u bram (ich relacje z Rzymem), m.in. Germanie (jakie plemiona?)
- - Próby reform państwa
- - stosunek Rzymu do Chrześcijan (dlaczego był zły?)
- - Wielka Wędrówka Ludów (gdzie, kto i po co szły), jak wpłynęła na Rzym?
II. Pamiętasz filmy, które oglądałeś w ramach powtórki/zadania on-line? Co Cię najbardziej zainteresowało/zafascynowało w temacie starożytnego Rzymu, dlaczego? Uzasadnij... (przekonywająco: 2 pkt) podaj jakieś konkretne ciekawostki/fakty (4 elementy=4 pkt.; +2 pkt. za informacje naprawdę ciekawe) (ok. 6 zdań /myślników; 8 pkt)