Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Rzym - praca klasowa


Powtórka:
% % pkt (od) ocena
6 100 - 65    6
5+ 96 99 62    5+
5 90 - 95 59    5
4+ 83 89 54    4+
4 75 - 82 49    4
3+ 65 74 42    3+
3 55 - 67 36    3
2+ 48 54 31    2+
2 40 - 47 26    2
1+ 31 - 39 20    1+'




4 42 66
20 35 6
8 34 5+
32 32 5
29 4+
26 4
23 3+
19 3
17 2+
14 2
11 1+'




pkt (od) ocena
 30    6
 29    5+
 27    5
 25    4+
 23    4
 20    3+
 17    3
 14    2+
 12    2
 9    1+'


okolica
3U
1 Balcarek 3 5 6
2 Bartek 4 4 plBdb
3 Bujok 1 3 Bdb
4 Chamot 2 2 +db
5 Gawlas 4 1 db
6 Glajcar 4 0: +dost
7 Hankus 4
8 Jaszczurowska 3
9 Kaczmarczyk 0
10 Kakol 4
11 Kłus 4
12 Kotecka 1
13 Kozyra 1
14 Krużołek 5
15 Kukuczka 0
16 Kusz 5
17 Krzempek 5
18 Macura 5
19 Mikszan 5
20 Paprota 0
21 Przepiorą 0
22 Sembol 4
23 Słowik
24 Wakuła 2
25 Walica 2
26 Waligóra 4
27 Witas 0
28 Witoszek 3
29 Zawada 0
okolica inn
R 4 cel 3: +bdb 2 Bdb
1 Balcar 2 1 +db
2 Biernat 2 0: +dost
3 Braun 4 cel
4 Bruchajzer 4 3: +bdb
5 Bylok 0 2 Bdb
6 Chlebek 2 1 +db
7 Chrapek 1 0: +dost
6 Czulak 0
9 Gazur 0
10 Gomola 3
11 Gómiok 0
12 Grabowski 0
13 Heller 0
14 Holeksa 1
15 Janasik 2
16 Kajmowicz 0
17 Kawulok 0
18 Kiczek 1
19 Kłaptocz 0
20 Kmiecik 3
21 Marekwica 4
22 Mencnarowska 1
23 Nowakowska 1
24 Pilch 3
25 Rucka 4
26 Rygiel 1
27 Staniek 2
28 Stosio 0
29 Szlauer 1
30 Waleczek 0
Aktywność - zdalne
W
1 Białek 1
2 Bisch 5 5 6
3 Czuryło 1 4 plBdb
4 Gibiec 5 3 Bdb
S Greń 3 2 +db
6 Greń 6 1 db
7 Greń 2 0: +dost
8 Hubczyk 2
9 Iskrzycka 4
10 Kiełkowski 0
11 Knauer 5
12 Kocyan 3
13 Kucięba 1
14 Lebioda 5
1S Lerch 3
16 Łakomska 4
17 Maciaś 1
18 Mędrzak 4
19 Niedzielska 3
20 Nowak 5
21 Piwko 2
22 Plinta 1
23 Płonka 2
24 Staniek 2
25 Szalbot 5
26 Szymiczek 4
27 Ślusarczyk 0
28 Wałga 0
29 Waszut 0
30 Zowada 2


T
1 Bandarewicz 0
2 Bocek 0
3 Boniakowski 2
4 Broda 0
5 Budziński-Lipka 2
6 Cieślar 3
7 Dobeś 2
8 Grygierek 1
9 Grzelec 5
10 Kowalczyk 1
11 Lebioda 5
12 Legierski 2
13 Lipowczan 0
14 Łacek 5 lol :)
15 Maciąg 0
16 Marianek 0
17 Mendroch 3
18 Nowak 0 4 cel
19 Pawłowska 1 3: +bdb
20 Pniok 3 2 Bdb
21 Potok 2 1 +db
22 Sędek 2 0: +dost
23 Stefka 0
24 Stoszek 2
25 Sztefka 2
26 Śliwka 2
27 Trojan
28 Wardas 0
29 Wrzeszcz 3   



Mając do dyspozycji przez 5 minut podręcznik i zeszyt (pomocny może być, np. film historia Rzymu w 20 minut - mieliście też do niej kserówkę z lukami... - można z niej skorzystać), rozwiąż w 20 minut 2 zadania.


Zad. I:      Wybierz jeden z 4 tematów i opisz (Mamy do wykorzystania ok. 12-20 zdań), 16 pkt
Wybierz jeden z 4 tematów i opisz.

Opisz własnymi słowami najważniejsze wydarzenia/zjawiska/ postacie z danego okresu
  • Podaj maksimum konkretów: najważniejszą datę/imię/nazwę krainy, wniosek/przyczyna/skutek (za każdy "konkret" może być przyznany punkt).
  • Bazujemy na tym co poznawaliśmy na zajęciach i czego dowiedzieliście się podczas pracy domowej (podsumowania)
  • Tworzymy własną wypowiedź: używamy pełnych zdań lub myślników
  • Postaraj się poruszyć jak najwięcej zagadnień
  • Postaraj się opisać temat, wykorzystując zaproponowane "minizagadnienia".
  • przewidziano 14 pkt za 14 faktów/wniosków/przyczyn/skutków etc. + 2 punkty za poruszenie wszystkich „minizagadnień” lub inne zalety (styl, kompozycja, etc.)

1 Rzym polityka i stosunki społeczne w czasach Republiki (nim doszło do I triumwiratu), a także kultura i osiągnięcia.
"minizagadnienia": 
  • jak państwo było zbudowane (jakie instytucje?), jak funkcjonowało, najważniejsze zjawiska polityki wewnętrznej (spór pomiędzy „klasami”) 
  • Kultura (np. Twórca i jego dzieło; 
  • Osiągnięcia (np zabytek, umiejętność)
  • religia (nie wystarczy wymienić bogów, choć to też dobre, ale lepiej porównać ich do greckich...)
2 Budując imperium: Wojny i ekspansja Rzymu (od czasów najstarszych po I w. p.n.e.), zagadnienia: 
  • - walki z Galami, Pyrusem i Kartaginą, inne wojny (powstanie niewolników) - przyczyny, przebieg i skutki;
  • - wojskowość Rzymian (jakie rozwiązania stosowali)
  • - przyczyny sukcesów 
  • - (ew. także: tworzenie prowincji, stosunek do miejscowych ludów)
3 Cesarstwo w dwóch okresach:
a) próby budowy: Juliusz Cezar, Gajusz Oktawian, 
b) czasy świetności (I i II wiek n.e.): 
zagadnienia do każdego z okresów: 
  • - walki i spory wewnętrzne (triumwirat)
  • - podboje (jakie prowincje) i obrona granic (jak broniono)
  • - kiedy Rzym osiągnął największy rozwój terytorialny?
  • - początki chrześcijaństwa (dzięki komu szerzyło się poza Palestyną)
4 Kolos i barbarzyńcy (III-V w. n.e.)
zagadnienia: 
  • - Przyczyny kryzysu państwa w III-V w. n.e. 
  • - barbarzyńcy u bram (ich relacje z Rzymem), m.in. Germanie (jakie plemiona?)
  • - Próby reform państwa 
  • - stosunek Rzymu do Chrześcijan (dlaczego był zły?)
  • - Wielka Wędrówka Ludów (gdzie, kto i po co szły), jak wpłynęła na Rzym?

II. Pamiętasz filmy, które oglądałeś w ramach powtórki/zadania on-line? Co Cię najbardziej zainteresowało/zafascynowało w temacie starożytnego Rzymu, dlaczego? Uzasadnij... (przekonywająco: 2 pkt) podaj jakieś konkretne ciekawostki/fakty (4 elementy=4 pkt.; +2 pkt. za informacje naprawdę ciekawe)  (ok. 6 zdań /myślników; 8 pkt)

Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

Tutaj moje info o osobach, które walczyły 20 lat wcześniej na I wojnie: https://ojcowskidom.blogspot.com/2021/11/na-frontach-i-wojny-swiatowej.html Możemy szacować, iż żałobę z powodu śmierci domownika przeżywano wówczas, w co czwartym domu w Brennej i Górkach. Rodzin w Brennej i Górkach, które straciły bliskich na I wojnie było przeszło sto. Na I wojnie zginął przynajmniej co 20 mężczyzna z naszych wiosek, podczas gdy ranny mógł zostać nawet co czwarty lub piąty. Jeśli odejmiemy osoby niepełnoletnie i seniorów oraz inwalidów etc. i policzymy jedynie mężczyzn objętych poborem, wówczas liczby te wzrosną ok. dwukrotnie (!). Z rachunku tego wynika, iż tylko co drugi mężczyzna powołany na front I wojny światowej wrócił z niej cały i względnie zdrowy. Co będzie na sprawdzianie? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po k

Klasa 5

Klasa 5 R. I 1. 1. POCZĄTKI LUDZKOŚCI 1. 2. CYWILIZACJE MEZOPOTAMII 1. 3. STAROŻYTNY EGIPT 1. 4. STAROŻYTNY IZRAEL 1. 5. CYWILIZACJE INDII I CHIN 1. 6. NARODZINY I ROZWÓJ PISMA R. II 2. 1. ATENY I SPARTA 2. 2. WOJNY PERSKIE 2. 3. WIERZENIA RELIGIJNE STAROŻYTNYCH GREKÓW 2. 4. KULTURA STAROŻYTNYCH GREKÓW 2. 5. PODBOJE ALEKSANDRA WIELKIEGO R. III 3. 1. USTRÓJ POLITYCZNY STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 2. POWSTANIE I UPADEK IMPERIUM RZYMSKIEGO 3. 3. KULTURA UMYSŁOWA I RELIGIA STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 4. SZTUKA STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 5. NARODZINY CHRZEŚCIJAŃSTWA R. IV 4. 1. BIZANCJUM 4. 2. NARODZINY ISLAMU 4. 3. NA GRUZACH CESARSTWA ZACHODNIEGO 4. 4. WALKA O WŁADZĘ NA ŚWIATEM CHRZEŚCIJAŃSKIM 4. 5. DZIEJE WYPRAW KRZYŻOWYCH R. V 5. 1. SPOŁECZEŃSTWO FEUDALNE 5. 2. STAN RYCERSKI 5. 3. MIESZCZANIE I CHŁOPI 5. 4. KOŚCIÓŁ W ŚREDNIOWIECZU 5. 5. SZTUKA ŚREDNIOWIECZNA R. VI 6. 1. PRADZIEJE ZIEM POLSKICH 6. 2. POCZĄTKI PAŃSTWA POLSKIEGO 6. 3. POLSKA POD PANOWANIEM BOLESŁAWA CHROBREGO 6. 4. KRYZYS PAŃSTWA PIERWSZYCH

Europa i świat doby Oświecenia

Na naszych zajęciach (wspólnie i/lub samodzielnie): 5. 1. Przemiany gospodarcze i społeczne w XVIII wieku 5. 2. Oświecenie 5. 3. Absolutyzm oświecony 5. 4. Wojna o niepodległość Stanów Zjednoczonych 5. 5. Wybuch Wielkiej Rewolucji Francuskiej 5. 6. Francja republiką - przemiany polityczne we Francji w latach 1973-1799     https://www.youtube.com/watch?v=zxYrqV1rFIA&ab_channel=By%C5%82osobie...%28HelloMaestro%29 7:27 Ziemniak i rozbiór Polski, Katarzyna Wielka, Maria Teresa "Byl Sobie Czlowiek" - Świat przyspiesza- Wynalazki, zmiany społeczno-gospodarcze i polityczne XIX wieku, m.in. Wiosna Ludów https://www.youtube.com/watch?v=vLqbldp2OPc&list=PLyJ5tp6WmjKj-lHgWpsK4-xqnpEDoezbi&index=23&ab_channel=FranciszekF1 5. 1. Jesteśmy drugą Anglią. Czego Goethe szuka na Śląsku? a) Muzy b) elfów c) zachodnich technologii Świat idzie naprzód, czyli Geothe na Śląsku, a my stajemy się drugą Anglią.   Porównaj wiersz Goethego w tłumaczeniu Szymborskiej:  https://wiersze.an