Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Webinary - jak dokształcić się w sieci

Luźne myśli:

  • Nauczyciel 
    • przekaźnik wiedzy?
    • towarzysz w zdobywaniu wiedzy?
    • dostarczyciel bodźców?
  • przestrzeń w której uczniowie mogą powiedzieć co ich interesuje
  • szkoła uczy z pozoru rzeczy nieprzydatnych ale uczy wytrwłości w zdobywaniu wiedzy
  • albo 


na czym polegają generowanie testów Ondorio:

https://www.youtube.com/live/YXeg4-fbX-M?si=lgYp95PHu25KQSQn&t=1722




Polecam następujące webinary:


Cykl webinarów do historii „Poznać i zrozumieć przeszłość” . - Blaski i cienie II RP - dr hab. profesor UO Marek Białokur ; dr hab., profesor UŚMaciej Fic – : https://www.youtube.com/live/-ISPO_9hWKU





2023/2024, s. II:

  • Nowe pokolenie u progu szkoły średniej. Czas na generację Alfa
  • https://www.youtube.com/watch?v=Ih8jgUZofO8&ab_channel=NowaEra
  • Historia. Jak dostosować nauczanie do zmieniającej się szkoły?
  • https://www.youtube.com/watch?v=rXSEkPj9slg&t=253s&ab_channel=NowaEra
  • Emancypacja kobiet na ziemiach polskich w dziewiętnastym stuleciu / dr Aneta Niewęgłowska
  • https://www.youtube.com/watch?v=E8e9jExhY_U&ab_channel=NowaEra
  • Matematyczne zmagania na lekcjach historii, czyli z chronologią za pan brat / Nowa Era https://www.youtube.com/watch?v=m7HPOgBT808&ab_channel=NowaEra
  • Historia. Jak dostosować nauczanie do zmieniającej się szkoły? / Nowa Era
  • https://www.youtube.com/watch?v=rXSEkPj9slg&t=253s&ab_channel=NowaEra 
  • Historia w fizyce – fizyka w historii. Część 1 / Nowa Era
  • https://www.youtube.com/watch?v=SB1c8-7OVuo&ab_channel=NowaEra
  •  

     

     


    • Presentism in Teaching History: A Webinar with Professional Historians / Bloomsbury Publishing https://www.youtube.com/watch?v=LpO-Qyo1tcE&ab_channel=BloomsburyPublishing
    • Teaching Controversial History: A Webinar / Greensboro History Museum
    • Webinar: 
    • Pomysłowe lekcje historii - dr Bartłomiej Janicki [seria: WEBINAR HISTORIA] / MAC - Rozwiązania dla edukacji https://www.youtube.com/watch?v=KLLbPYVJMqQ&ab_channel=MAC-Rozwi%C4%85zaniadlaedukacjiodAdoZ
    • Fascynująca historia - dr Bartłomiej Janicki [seria: WEBINAR HISTORIA] / MAC - Rozwiązania dla edukacji / https://www.youtube.com/watch?v=OOi1ZifIjxo&ab_channel=MAC-Rozwi%C4%85zaniadlaedukacjiodAdoZ
    • Zmiana zaczyna się w nas, czyli jak budować szkołę przyjazną dziecku pomimo systemu - Jankowiak-Maik /  Uniwersytet SWPS  https://youtu.be/ZzlLIYVeoo8?si=GTJFidMKPPTEL1rr
      • polecam szczególnie: 20:30 - On nic nie robi! https://youtu.be/ZzlLIYVeoo8?si=2lj8K2Zjuhg00e1e&t=1231


    2023/2024, s. I:

    • Nowe pokolenie u progu szkoły średniej. Czas na generację Alfa / Michał Kociankowski, 
      • https://www.youtube.com/watch?v=Ih8jgUZofO8&ab_channel=NowaEra
    • Egzamin maturalny z historii w 2023 r. / Robert Śniegocki
      • https://www.youtube.com/watch?v=3qAkmvSJqd8&ab_channel=NowaEra
    • Dziecko z zaburzeniami koncentracji uwagi. Obraz dziecka z ADHD w szkole. Metody pracy. Michalina Ignaciuk
      • https://www.youtube.com/watch?v=byeI_XT6FDg&ab_channel=NowaEra
    • Świat wciąż ocenia. Jak być przygotowanym i jak przygotować uczniów do oceniania / dr Magdalena Śniegulska, Magdalena Jurkiewicz
      • https://www.youtube.com/watch?v=uvQRkVKDmTU&ab_channel=NowaEra
    • Ucz tak, jak lubisz. NEON w szkole. Sprawdź, jak uczyć angażująco / Monika Kapuśniak
      • https://www.youtube.com/watch?v=tmQ56NoOfws&ab_channel=NowaEra
    • Cykl webinarów do historii "Poznać i zrozumieć przeszłość" / Maciej Fic, Marek Białokur: 
      • https://www.youtube.com/watch?v=Ca07y9Lo-Pg&ab_channel=NowaEra
    • Webinar #3: NEON i kontrola postępów / Katarzyna Drausal
      • https://www.youtube.com/watch?v=Ih8jgUZofO8&ab_channel=NowaEra
    • Webinar #2 NEON w szkole. Sprawdź, jak uczyć angażująco z elementami gamifikacji! / Katarzyna Drausal: 
      • https://www.youtube.com/watch?v=fyXsd2H2Wb0&pp=ygVGVWN6IHRhaywgamFrIGx1Ymlzei4gTkVPTiB3IHN6a29sZS4gU3ByYXdkxbosIGphayB1Y3p5xIcgYW5nYcW8dWrEhWNvLg%3D%3D




    2022:

    Palcem po mapie historycznej: https://youtu.be/XJEqXHniRPc



    · Webinar: Relacje w szkole – droga od „jakoś” do „jakość” r., https://youtu.be/p4_5fJkFa7w; Wydawnictwo Nowa Era.

    · Webinar: Materiały Nowej Ery w nauczaniu hybrydowym i zdalnym z wykorzystaniem zespołów klasowych w aplikacji Microsoft Teams; https://youtu.be/QplAjMULN2M; Wydawnictwo Nowa Era.

    · Webinar: Materiały i narzędzia Nowej Ery do nauki zdalnej oraz wykorzystanie narzędzi Google G Suit; https://youtu.be/5Ugk7S2Csts; Wydawnictwo Nowa Era.

    · Webinar: Edukacja na czasie. Nauczyciel. Oswoić lęk – praca w pandemii; https://youtu.be/odgVyW7OGCU; Wydawnictwo Nowa Era.

    · Webinar: Od izolacji do adaptacji. Co wiemy o funkcjonowaniu młodzieży w obliczu COVID-19; https://youtu.be/mfFQp3NCVVE; Wydawnictwo Nowa Era.

    · Webinar: Jak prowadzić sprawdziany oraz testy on-line, odbierać rozwiązania i przekazywać informację zwrotną?; https://youtu.be/bCoVIZKzpvY; Wydawnictwo Nowa Era.



    Popular posts from this blog

    Klasa 5

    Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dobrej Kolorem zielonym  oznaczono elementy, których opanowanie zaleca się na ocenę c elującą Elementy fioletowe i żółte  - wiedza prawie zupełnie zbędna i elementy dyskusyjne :) Sprawdzian nr I:  Zadanie I: Tabelka, luki Na podstawie powyższych tabel uzupełnij luki - tj.  ok. 10 najważniejszych postaci/ dat/ wydarzeń z historii (tematy 1.1-1.4; 2.1-2.2; 2.5; 3.2), wg powyższego schematu. Zadanie II: Uszereguj wydarzenia:  uluż w odpowiedniej kolejności wydarzenia (np. na osi czasu) od najstarszego do tego, które będzie najpóźniej Pierwszy człowiek w Europi

    Pierwsza wojna światowa

    Co będzie na sprawdzianie, etc.? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych, np: Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po której stronie konfliktu walczyły? Wybierz 1 z 2 zaproponowanych zagadnień (łącznie jest 7 zagadnień- zob. podwykaz) i opisz w ok. 8 minipunktach (każdy punkt, to przynajmniej 3 fakty; ktoś, coś, gdzieś itp) Wspaniałe stulecie? U progu I wojny, miniwątki które można poruszyć: Europa, Austria i Cieszyn przeł. XIX i XX w. sytuacja gospodarcza, społelczna i geopolityczna Bałkany Panujący np. FJI - sielankowy portret rozwój przemysłu, szkolnictwa, przykłady Rywalizacja narodowa w różnych częściach Europy Austria 12 Narodów - jakich, kto prześladuje a kto prześladowany? Cieszyn sielankowy z piosenki Nohavicy Tesinska, tzn.? Konflikt polsko-niemiecki na Śl. Ciesz. -  Krwawa niedziela w Cieszynie itp. dyskryminacja Polaków Szkoły  Rota - genez

    Klasa 4

    Podstawa programowa (2024), cz. I: "KLASA IV I. Elementy historii rodzinnej i regionalnej.  Uczeń: 1) zbiera informacje na temat historii swojej rodziny, gromadzi pamiątki rodzinne i opowiada o nich; 2) poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje. II. Najważniejsze elementy polskiego dziedzictwa kulturowego. Uczeń: 1) zna symbole narodowe (barwy, godło, hymn państwowy), najważniejsze święta narodowe i państwowe, potrafi wytłumaczyć ich znaczenie; 2) wiąże najważniejsze zabytki i symbole kultury polskiej z właściwymi regionami. III. Refleksja nad historią jako nauką. Uczeń: 1) wyjaśnia, na czym polega praca historyka; 2) wskazuje sposoby mierzenia czasu w historii i posługuje się pojęciami chronologicznymi; 3) rozpoznaje rodzaje źródeł historycznych; 4) odróżnia historię od dziejów legendarnych (....)". Punkt III. Rozwinięcie - Refleksja nad historią jako nauką: 1) Na czym p