Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

II RP praca klasowa - Plusy i minusy, tzw. starej Polski

 II RP, tj. Plusy i minusy, tzw. starej Polski 

Na wykonanie zadania mamy 3-4 lekcje; ale można sobie przesłuchać też fragment w domu, gdyby ktoś chciał się bardziej przyłożyć :) 


 
Żródła do pracy klasowej
  1. https://youtu.be/pXgXs7LHaw4?si=Es7U1D1I6fOtRmdk&t=95
  2. Michał Przeperski - II RP - zapomniany polski cud https://www.youtube.com/watch?v=WamPId5U3Jw&ab_channel=MuzeumHistoriiPolskiwWarszawie
  3. https://koperlo.blogspot.com/2022/07/ii-rzeczpospolita.html
Informacja dla osób, które nie oddały pracy wykonywanej na zajęciach, 

Musisz nadrobić zaległości: 
1. wysłuchać ww. audycji, rzucić okiem na link (ctrl +F Przyboś, itp) https://koperlo.blogspot.com/2022/07/ii-rzeczpospolita.html
  •     wątki regionalne (można doszukać pod ww. linkiem lub on-line) są mile widziane, ale nie obowiązkowe
2. rozpisać pracę na kartce a4 w FORMIE MAPY MYŚLI, lub innej atrakcyjnej wizualnie
3. na Odwrocie:
  •     Naszkicować mapę Polski (dorysować Obwarzanka=donata) i 
  •     1. humorystyczny rysunek  edukacyjny
4. przynieść pracę na zajęcia

w przypadku nieoddania jej w powyższym terminie osoby te czeka kartkówka, 


Instrukcje:
  • Przed Tobą intensywne 40-60 minut audycji. 
  • Interesuje nas 5 głównych zagadnień, które wytłuszczono poniżej (oraz więcej fakultatywnych, podanych dla przykładu). 
    • Plusy 
    • 1. Inwestycje
      • Gdynia
      • COP
      • infrastruktura
        • szkoły, tzw. Grażynki
        • szkoły harcerskie (Górki Wielkie- Bucze)
        • obiekty inżynieryjne: 
          • zapory-tamy (Wapienica, Porąbka); elektrownie wodne

    • 2. Szanse
    • 3. Kultura
      • postacie - Przyboś...
    • 4. Sport, Wypoczynek
    • 5. Bohaterowie
      • postacie - prezydenci, 
    • Minusy 
    • 1. Wyzwania / problemy
      • zniszczenia wojenne..
      • kryzys gospodarczy
    • 2. Przemoc
      • Społeczeństwo: Multikulti itp
      • Polityka
    • 3....
    • 4. ...
    • 5. 
  • Słuchaj uważnie, 
  • Postaraj się wynotować jak najwięcej ciekawych lub ważnych informacji 
    • możesz stosować formę np. 
      • mapy myśli lub tabeli
      • rozgałęziających się haseł wywoławczych
      • równoważników zdań 
  • Postaraj się wynotować w każdej kategorii kilka uwag. 


Przykładowe prace













Punktacje


  •  Standardowa wg statutu:
  •  160 6
  •  154 5+
  •  144 5
  •  133 4+
  •  120 4
  •  104 3+
  •  88 3
  •  77 2+
  •  64 2
  •  50 1+'
  • Punktacja dla klasy 4B, 4G, 
  • Dostosowana przez WG
  • 6 160
  • 5+ 140
  • 5 120    
  • 4+ 100
  • 4 80
  • 3+ 65
  • 3 55
  • 2+ 40
  • 2 30
  • 1+' 20


  • Punktacja dla klasy 4D, 4F
  • przed zmianą:
  •  130    6
  •  125    5+
  •  117    5
  •  108    4+
  •  98    4
  •  85    3+
  •  72    3
  •  62    2+
  •  52    2
  •  40    1+'

  • 130
  • 120 5+ 
  • 105
  • 90 4+ 
  • 75
  • 60 3+ 
  • 50
  • 40 2+ 
  • 30
  • 20 1+'