Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

II RP praca klasowa - Plusy i minusy, tzw. starej Polski

 II RP, tj. Plusy i minusy, tzw. starej Polski 

Na wykonanie zadania mamy 3-4 lekcje; ale można sobie przesłuchać też fragment w domu, gdyby ktoś chciał się bardziej przyłożyć :) 


 
Żródła do pracy klasowej
  1. https://youtu.be/pXgXs7LHaw4?si=Es7U1D1I6fOtRmdk&t=95
  2. Michał Przeperski - II RP - zapomniany polski cud https://www.youtube.com/watch?v=WamPId5U3Jw&ab_channel=MuzeumHistoriiPolskiwWarszawie
  3. https://koperlo.blogspot.com/2022/07/ii-rzeczpospolita.html
Informacja dla osób, które nie oddały pracy wykonywanej na zajęciach, 

Musisz nadrobić zaległości: 
1. wysłuchać ww. audycji, rzucić okiem na link (ctrl +F Przyboś, itp) https://koperlo.blogspot.com/2022/07/ii-rzeczpospolita.html
  •     wątki regionalne (można doszukać pod ww. linkiem lub on-line) są mile widziane, ale nie obowiązkowe
2. rozpisać pracę na kartce a4 
3. przynieść pracę na zajęcia

w przypadku nieoddania jej w powyższym terminie osoby te czeka kartkówka, 


Instrukcje:
  • Przed Tobą intensywne 40-60 minut audycji. 
  • Interesuje nas 5 głównych zagadnień, które wytłuszczono poniżej (oraz więcej fakultatywnych, podanych dla przykładu). 
    • Plusy 
    • 1. Inwestycje
      • Gdynia
      • COP
      • infrastruktura
        • szkoły, tzw. Grażynki
        • szkoły harcerskie (Górki Wielkie- Bucze)
        • obiekty inżynieryjne: 
          • tamy (Wapienica, Porąbka); elektrownie wodne

    • 2. Szanse
    • 3. Kultura
      • postacie - Przyboś...
    • 4. Sport, Wypoczynek
    • 5. Bohaterowie
      • postacie - prezydenci, 
    • Minusy 
    • 1. Wyzwania / problemy
      • zniszczenia wojenne..
      • kryzys gospodarczy
    • 2. Przemoc
      • Społeczeństwo: Multikulti itp
      • Polityka
    • 3....
    • 4. ...
    • 5. 
  • Słuchaj uważnie, 
  • Postaraj się wynotować jak najwięcej ciekawych lub ważnych informacji 
    • możesz stosować formę np. 
      • mapy myśli lub tabeli
      • rozgałęziających się haseł wywoławczych
      • równoważników zdań 
  • Postaraj się wynotować w każdej kategorii kilka uwag. 


Przykładowe prace






Punktacje


  •  Standardowa wg statutu:
  •  160 6
  •  154 5+
  •  144 5
  •  133 4+
  •  120 4
  •  104 3+
  •  88 3
  •  77 2+
  •  64 2
  •  50 1+'
  • Punktacja dla klasy 4B, 4G, 
  • Dostosowana przez WG
  • 6 160
  • 5+ 140
  • 5 120    
  • 4+ 100
  • 4 80
  • 3+ 65
  • 3 55
  • 2+ 40
  • 2 30
  • 1+' 20


  • Punktacja dla klasy 4D, 4F
  • przed zmianą:
  •  130    6
  •  125    5+
  •  117    5
  •  108    4+
  •  98    4
  •  85    3+
  •  72    3
  •  62    2+
  •  52    2
  •  40    1+'

  • 130
  • 120 5+ 
  • 105
  • 90 4+ 
  • 75
  • 60 3+ 
  • 50
  • 40 2+ 
  • 30
  • 20 1+' 



Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

Tutaj moje info o osobach, które walczyły 20 lat wcześniej na I wojnie: https://ojcowskidom.blogspot.com/2021/11/na-frontach-i-wojny-swiatowej.html Możemy szacować, iż żałobę z powodu śmierci domownika przeżywano wówczas, w co czwartym domu w Brennej i Górkach. Rodzin w Brennej i Górkach, które straciły bliskich na I wojnie było przeszło sto. Na I wojnie zginął przynajmniej co 20 mężczyzna z naszych wiosek, podczas gdy ranny mógł zostać nawet co czwarty lub piąty. Jeśli odejmiemy osoby niepełnoletnie i seniorów oraz inwalidów etc. i policzymy jedynie mężczyzn objętych poborem, wówczas liczby te wzrosną ok. dwukrotnie (!). Z rachunku tego wynika, iż tylko co drugi mężczyzna powołany na front I wojny światowej wrócił z niej cały i względnie zdrowy. Co będzie na sprawdzianie? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po k

Klasa 5

Klasa 5 R. I 1. 1. POCZĄTKI LUDZKOŚCI 1. 2. CYWILIZACJE MEZOPOTAMII 1. 3. STAROŻYTNY EGIPT 1. 4. STAROŻYTNY IZRAEL 1. 5. CYWILIZACJE INDII I CHIN 1. 6. NARODZINY I ROZWÓJ PISMA R. II 2. 1. ATENY I SPARTA 2. 2. WOJNY PERSKIE 2. 3. WIERZENIA RELIGIJNE STAROŻYTNYCH GREKÓW 2. 4. KULTURA STAROŻYTNYCH GREKÓW 2. 5. PODBOJE ALEKSANDRA WIELKIEGO R. III 3. 1. USTRÓJ POLITYCZNY STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 2. POWSTANIE I UPADEK IMPERIUM RZYMSKIEGO 3. 3. KULTURA UMYSŁOWA I RELIGIA STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 4. SZTUKA STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 5. NARODZINY CHRZEŚCIJAŃSTWA R. IV 4. 1. BIZANCJUM 4. 2. NARODZINY ISLAMU 4. 3. NA GRUZACH CESARSTWA ZACHODNIEGO 4. 4. WALKA O WŁADZĘ NA ŚWIATEM CHRZEŚCIJAŃSKIM 4. 5. DZIEJE WYPRAW KRZYŻOWYCH R. V 5. 1. SPOŁECZEŃSTWO FEUDALNE 5. 2. STAN RYCERSKI 5. 3. MIESZCZANIE I CHŁOPI 5. 4. KOŚCIÓŁ W ŚREDNIOWIECZU 5. 5. SZTUKA ŚREDNIOWIECZNA R. VI 6. 1. PRADZIEJE ZIEM POLSKICH 6. 2. POCZĄTKI PAŃSTWA POLSKIEGO 6. 3. POLSKA POD PANOWANIEM BOLESŁAWA CHROBREGO 6. 4. KRYZYS PAŃSTWA PIERWSZYCH

Europa i świat doby Oświecenia

Na naszych zajęciach (wspólnie i/lub samodzielnie): 5. 1. Przemiany gospodarcze i społeczne w XVIII wieku 5. 2. Oświecenie 5. 3. Absolutyzm oświecony 5. 4. Wojna o niepodległość Stanów Zjednoczonych 5. 5. Wybuch Wielkiej Rewolucji Francuskiej 5. 6. Francja republiką - przemiany polityczne we Francji w latach 1973-1799     https://www.youtube.com/watch?v=zxYrqV1rFIA&ab_channel=By%C5%82osobie...%28HelloMaestro%29 7:27 Ziemniak i rozbiór Polski, Katarzyna Wielka, Maria Teresa "Byl Sobie Czlowiek" - Świat przyspiesza- Wynalazki, zmiany społeczno-gospodarcze i polityczne XIX wieku, m.in. Wiosna Ludów https://www.youtube.com/watch?v=vLqbldp2OPc&list=PLyJ5tp6WmjKj-lHgWpsK4-xqnpEDoezbi&index=23&ab_channel=FranciszekF1 5. 1. Jesteśmy drugą Anglią. Czego Goethe szuka na Śląsku? a) Muzy b) elfów c) zachodnich technologii Świat idzie naprzód, czyli Geothe na Śląsku, a my stajemy się drugą Anglią.   Porównaj wiersz Goethego w tłumaczeniu Szymborskiej:  https://wiersze.an