Zadanie: zobacz na YT film (Jan III Sobieski - Portret króla) i na jego bazie stwórz mapę myśli i satyryczny rysunek edukacyjny. Zarezerwuj sobie na to od 30 do 60 minut (zależnie od tego ile już zrobiłeś na zajęciach). Termin: klasy 3B, 3D - do 26 IX; dla klasy 3G: do 3X 2024. Szczegóły i instrukcje poniżej (tj. pod adresem: https://koperlo.blogspot.com/2024/09/praca-zadanie-film-jan-iii-sobieski.html).
Jan III Sobieski. Portret króla / Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie https://youtu.be/Hj6ygd3li10?t=5
Na wykonanie zadania mamy spore części dwóch zajęć (początek filmu wraz z omówieniem), a na jej dokończenie czas w domu (potrzeba ok. 15 minut na oglądanie i ok. 20-30 minut na notatki, rysunki)
Informacja dla osób, które nie wiedzą, o co chodzi z pracą domową, pt. Jan III Sobieski - Portret króla
- Jeśli nie było Cię na zajęciach, to musisz nadrobić zaległości:
- 1. w domu zobaczyć całość filmu: https://youtu.be/Hj6ygd3li10?t=5
- 2. rozpisać pracę - ciekawostki nt. Sobieskiego, na kartce a4 w formie mapy myśli (analogicznie do przykładów: https://rekrutacja.umcs.pl/najlepszy-sposob-na-notatki-mapy-mysli/)
- 3. Na odwrocie narysować satyryczny rysunek edukacyjny na bazie ciekawostek z filmu i zajęć poświęconych Sobieskiemu (analogicznie jak na sprawdzianach i pracach klasowych)
- 4. przynieść pracę na zajęcia do oceny
- KARTKÓWKA?
- w przypadku nieoddania pracy w przewidzianym terminie (indywidualny dla każdej klasy, dla klas 3D i 3 B - do 26 IX; dla klasy 3G: do 3X 2024), delikwentów czeka kartkówka, Co takiego czeka "delikwentów na kartkówce"? Na przykład przedstawienie ostatnich tematów w 15 punktach.
- Rozpisz w formie myślników najważniejszych i najciekawszych pojęć/uwag:
- a) Potop szwedzki - przyczyny, przebieg, bohaterowie
- b) Skutki potopu i przejazdu 4 jeźdźców apokalipsy (o kogo może chodzić?), plany reform króla i co z nich wyniknęło.
Instrukcje:
- Przed Tobą intensywne 30 minut audycji filmowej.
- Interesuje nas 5 głównych zagadnień, które wytłuszczono poniżej.
- 1. Rodzina
- pradziad...
- żona
- dzieci
- 2. Młodość
- , np. edukacja
- 3. Zaangażowanie
- a) polityczne;
- b) wojskowe
- 4. Humanista
- zainteresowania
- 5. Inne ciekawostki
- Słuchaj uważnie,
- Postaraj się wynotować jak najwięcej ciekawych lub ważnych informacji
- możesz stosować formę np.
- mapy myśli lub tabeli
- rozgałęziających się haseł wywoławczych
- równoważników zdań
- Postaraj się wynotować w każdej z 5 kategorii między 4 a 10 uwag. średnio 7; czyli łącznie ok. 35 krótszych lub dłuższych UWAG
- uwagi mogą się "rozgałęziać": od ogółu do szczegółu
- układ gałązek odchodzących od pnia
- Łącznie powinieneś mieć więc między 20 a 50 uwag
- NA BAZIE PRACY Stwórz autorski, satyryczny rysunek edukacyjny nt. Jana III Sobieskiego
- Ocena
- będzie zależna od
- ilości i "jakości" 1. części pracy - mapy myśli (max 50 punktów do zdobycia)
- "jakości" 2. części pracy - satyrycznego rysunku edukacyjnego (max. 30 punktów)
- ocena będzie zależna od ilości notatek i jakością rysunku, zgodnie ze wzorem*:
- dop: 30 punktów (za merytorycznych, zabawne uwagi i rysunek)
- dst - 40 punktów
- dobry - 55 punktów
- b. dobry - 70 punktów
- * powyższy schemat jest podany jako wartość orientacyjna (ostateczna ocena należy do nauczyciela, który rozpatruje i ocenia każdą prace indywidualnie)
- + 1 stopień dla kilku najlepszych prac, tj.
- prac najbardziej wartościowych pod względem edukacyjnym (postaraj się by odbiorca miał jak najlepszy obraz wydarzeń)
- prac najlepiej "zaplanowanych", rozrysowanych (to jest o najlepszym układzie graficznym)
- minimalnie: - 0,5 stopnia dla prac niesamodzielnych, polegających na:"przepisaniu" / skopiowaniu treści
- sugerowanych przez nauczyciela na zajęciach,
- stworzonych przez kogoś innego (lub udostępnienie własnych treści do "przepisania przez kolegę"
- Przygotuj mem/ obrazek satyryczny o potencjale edukacyjnym (analogicznie jak na pracach klasowych/sprawdzianach)
- Narysuj satyryczny rysunek o wartości edukacyjnej, dot. Sobieskiego i jego czasów
- Rysunek powinien mieć krótki opis/komentarz autora, w którym wyjaśniono widzowi/laikowi, o co chodzi, jakich wydarzeń historycznych dotyczy.
- Oceniana jest:
- 1. Pomysłowość,
- 2. Staranność wykonania, czy autor się do rysunku "przyłożył"
- 3. Historyczność, tj. merytoryczność (kto, co, kiedy, dlaczego?)
- wartościowy edukacyjnie rysunek (z opisem), który przekazuje nam jakąś wiedzę historyczną,
- 4. Humor - poczucie humoru (humor słowny, sytuacyjny etc. mile widziany)
Punktacja Szczegółowa: