Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Prace klasowe - XIX wiek sp i lo - punktacja i odp

 


 


XIX w



Punktacja



  1. P
  2. F
  3. F
  4. F
  5. P
  6. P

Rene
  1. BC
  2. BC
  3. CA

Punktacja

  • Zadanie liczba punktów
  • 1 6
  • 2 6
  • 3 8
  • 4 8
  • 5 4 +2
  • razem 32 (+2 za humor rys.)
  •  
    •  32     6
    •  31     5+
    •  29     5
    •  27     4+
    •  24     4
    •  21     3+
    •  18     3
    •  15     2+
    •  13     2
    •  10     1+'



    Punktacja: 5+8+6+4+5+4 (i 2 ekstra za rysunek)=32 




    1830 1831


    a B 0 


    I

    1. P
    2. P
    3. P
    4. P
    5. F
    6. P - powtórzone
    II
    1. AC
    2. CA
    3. CA


    A


    1. F
    2. F
    3. F
    4. P
    5. P
    6. F
    II
    1. BA
    2. AB
    3. AC

    B2

    I

    1. P
    2. P
    3. F
    4. P
    5. P
    6. P
    II
    1. CA
    2. CA
    3. CA


    Klasa 7

    B: 


    I(8 punktów)

    1. gen. SOWIŃSKI
    2. ADAM MICKIEWICZ
    3. ALEKSANDER I
    4. Józef BEM
    5. ADAM Jerzy CZARTORYSKI
    II
    1. AB
    2. CA
    3. AB
    4. BC


      punkty

      1. 8
      2. 8
      3. 6
      4. 6
      5. 5
      6. 6
      razem: 39

      •  39    6
      •  37    5+
      •  35    5
      •  32    4+
      •  29    4
      •  25    3+
      •  20    3
      •  16    2+
      •  12    2
      •  10    1+'











      punktacja: 6,6,4(+2),4(+2),6,4,8=38 (i 4 za humor), czyli nawet 42 punkty.

      36 6 35 5+ 32 5 30 4+ 27 4 23 3+ 18 3 15 2+ 11 2 9 1+'

      rekordzista miał 37,5 punktów; kilka osób miało ok. 30 punktów


      Odpowiedzi poprawene 

      • I
      • 1. Emilia PLATER
      • 2. Juliusz Słowacki
      • 3. Karol MARKS
      • 4. Józef BEM
      • 5. CYPRIAN Kamil NORWID

      • II
      • BC
      • BA?
      • AC
      • AC

      mapa: 5) 1848







      Popular posts from this blog

      Klasa 5

      Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dobrej Kolorem zielonym  oznaczono elementy, których opanowanie zaleca się na ocenę c elującą Elementy fioletowe i żółte  - wiedza prawie zupełnie zbędna i elementy dyskusyjne :) Sprawdzian nr I:  Zadanie I: Tabelka, luki Na podstawie powyższych tabel uzupełnij luki - tj.  ok. 10 najważniejszych postaci/ dat/ wydarzeń z historii (tematy 1.1-1.4; 2.1-2.2; 2.5; 3.2), wg powyższego schematu. Zadanie II: Uszereguj wydarzenia:  uluż w odpowiedniej kolejności wydarzenia (np. na osi czasu) od najstarszego do tego, które będzie najpóźniej Pierwszy człowiek w Europi

      Pierwsza wojna światowa

      Co będzie na sprawdzianie, etc.? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych, np: Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po której stronie konfliktu walczyły? Wybierz 1 z 2 zaproponowanych zagadnień (łącznie jest 7 zagadnień- zob. podwykaz) i opisz w ok. 8 minipunktach (każdy punkt, to przynajmniej 3 fakty; ktoś, coś, gdzieś itp) Wspaniałe stulecie? U progu I wojny, miniwątki które można poruszyć: Europa, Austria i Cieszyn przeł. XIX i XX w. sytuacja gospodarcza, społelczna i geopolityczna Bałkany Panujący np. FJI - sielankowy portret rozwój przemysłu, szkolnictwa, przykłady Rywalizacja narodowa w różnych częściach Europy Austria 12 Narodów - jakich, kto prześladuje a kto prześladowany? Cieszyn sielankowy z piosenki Nohavicy Tesinska, tzn.? Konflikt polsko-niemiecki na Śl. Ciesz. -  Krwawa niedziela w Cieszynie itp. dyskryminacja Polaków Szkoły  Rota - genez

      Klasa 4

      Podstawa programowa (2024), cz. I: "KLASA IV I. Elementy historii rodzinnej i regionalnej.  Uczeń: 1) zbiera informacje na temat historii swojej rodziny, gromadzi pamiątki rodzinne i opowiada o nich; 2) poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje. II. Najważniejsze elementy polskiego dziedzictwa kulturowego. Uczeń: 1) zna symbole narodowe (barwy, godło, hymn państwowy), najważniejsze święta narodowe i państwowe, potrafi wytłumaczyć ich znaczenie; 2) wiąże najważniejsze zabytki i symbole kultury polskiej z właściwymi regionami. III. Refleksja nad historią jako nauką. Uczeń: 1) wyjaśnia, na czym polega praca historyka; 2) wskazuje sposoby mierzenia czasu w historii i posługuje się pojęciami chronologicznymi; 3) rozpoznaje rodzaje źródeł historycznych; 4) odróżnia historię od dziejów legendarnych (....)". Punkt III. Rozwinięcie - Refleksja nad historią jako nauką: 1) Na czym p