Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Wymagania w skrócie - Nasz deal - SP

 

Nasz deal w skrócie:

  • 1. Mam zeszyt. Notuję w nim: temat, datę, minimum 5 zdań.
  • 2. Mam podręcznik, noszę go na zajęcia i korzystam z niego (w wyjątkowych przypadkach można korzystać z jednego podręcznika na ławkę).
  • 3. Mam minimum 3 oceny, tj. z: 
    • odpowiedzi;
    • aktywności
    • pracy pisemnej
  • 4. Jestem odpowiedzialny i darzę szacunkiem szkołę oraz zasady w niej panujące. Przestrzegam statutu, tj. np.:
    • Nie korzystam z telefonu na zajęciach. 
    • nie spóźniam sie na zajęcia
    • aktywnie uczestniczę w zajęciach lekcyjnych i nie zakłócam ich przebiegu
      • jeśli spóźniam się, bądź przeszkadzam w zajęciach, to liczę się z tym, iż może to skutkować wezwaniem do odpowiedzi ustnej.
  • W razie naruszenia standardów szkoły grożą konsekwencje wymienione w statucie,



Najważniejsze informacje:

Wyciąg ze Statutu szkoły

według § 2??. Statutu szkoły uczniowie zobowiązani są m.in. by: 



Zasady powtórzono językiem oficjalnym:

Podstawowe wymagania w ramach zajęć z Historii / WOS prowadzonych przez W. Grajewskiego

Uczestników zajęć obowiązuje w szczególności:
1. Przestrzeganie zasad wyszczególnionych w Statucie szkoły (zob.:...)
2. Posiadanie podręcznika, gdyż jego treść jest podstawą sprawdzenia wiedzy ucznia.
3. Posiadanie dedykowanego przedmiotowi, podpisanego zeszytu.
4. Prowadzenie notatek w czasie trwania zajęć (w formie tradycyjnej lub np. map mentalnych)
5. Kulturalne i aktywne uczestnictwo w zajęciach.
6. Sumienne wywiązywanie się z zadań i obowiązków (oddawanie prac domowych, pisanie zaległych sprawdzianów i prac klasowych, poprawianie ocen niedostatecznych z prac pisemnych)

Rozwinięcie:
  • Ad. 2: ze względów praktycznych możliwe jest użytkowanie na lekcji jednego podręcznika przez dwójkę uczniów.
  • Ad. 3: Treści poruszane na zajęciach mogą być podstawą do sprawdzenia wiedzy ucznia
  • zaleca się zanotowanie min. 5 wniosków/ciekawostek z każdych zajęć. 
  • Ad. 6.: Do ucznia należy terminowe wywiązywanie się z obowiązków. Sam powinien uzupełniać braki spowodowane np. dłuższą nieobecnością. Jakikolwiek brak, np. nienapisany sprawdzian, nieoddanie pracy klasowej, czy zadania powoduje, iż przy wystawianiu oceny końcowej/semestralnej nie można liczyć na szczególne względy i życzliwość. 

Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

    1915 , Kartka wydana w roku 1915 z jakiejś okazji Cesarza Franciszka Józefa. "Majątek i krew dla Cesarza Majątek i krew dla Ojczyzny" - tak brzmi napis na kartce. To tak jakby ludność wszystko co miała najcenniejszego zawierzyła swemu cesarzowi. Mała pomoc by się przydała. cesarz Franciszek Józef I wizytował Cieszyn (1851, 1880, 1890, 1906), w czasie trzech ostatnich wizyt sieddział na specjalnym tronie, który do dziś przechowywany jest w Kościele Jezusowym. zobaz więcej : broszura Cieszyn Mały Wiedeń https://www.archiwum.cieszyn.pl/?p=categoriesShow&iCategory=12 historia polskiego szkolnictwa w Cieszynie: http://sp1cieszyn.edu.pl/strona/historia-polskiego-szkolnictwa-powszechnego-w-cieszynie Matka ośmiorga dzieci opuszcza męża i przenosi się do Warszawy, by pisać poezję. Autorka bajki "O krasnoludkach i o sierotce Marysi" chorą córkę zamyka w szpitalu psychiatrycznym. Pochylająca się nad losem dzieci społeczniczka oddaje obcym ludziom własnego wnuka......

Klasa 5

Mieszko I - family tree - EntiTree https://www.entitree.com/en/family_tree/Q53435?0d1=d&0d1d0=d&0d1d0d1=d&0d1d0d3=d Elekcja Anny Jagiellonki i Stefana Batorego na królów Polski !!! https://www.youtube.com/watch?v=qe5Xa7iu41M&ab_channel=kazimieszkowalski   Podstawa programowa (2024), cz. II: II. Bizancjum i świat islamu. Uczeń: 1) umiejscawia w czasie i przestrzeni narodziny islamu i wyjaśnia wpływ cywilizacji muzułmańskiej na Europę; 2) umiejscawia w czasie i przestrzeni cesarstwo bizantyjskie i rozpoznaje osiągnięcia kultury bizantyjskiej (prawo, architektura, sztuka); dostrzega różnice między chrześcijaństwem wschodnim i zachodnim.       Punktacja: 36 6 35 5+ 32 5 30 4+ 27 4 23 3+ 18 3 15 2+ 11 2 9 1+' klasa 5 punktacja Zadanie / max. liczba punktów do zdobycia 1 / 6 2 / 4 3 / 9 (w tym 2 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) 4 / 4 (i ew. 2 pkt. ekstra ZA humor - niewliczane do punktacji na ...

Klasa 6

Przygotowując się do lekcji, sprawdzianu, itd. możemy wykorzystać m.in. treści przygotowane przez Wiesława Zdziabka (zob.:  https://www.e-historia.com.pl/szkola-podstawowa-notatki-z-historii.html  i pod poniższymi linkami ) .  KLASA 6 R. I: Europa i świat - XVI w. 1. 1. PRZYCZYNY I PRZEBIEG WIELKICH ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 2. SKUTKI ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 3. ODRODZENIE 1. 4. SZTUKA RENESANSU 1. 5. REFORMACJA 1. 6. KONTRREFORMACJA I REFORMA WEWNĘTRZNA KOŚCIOŁA R. II 2. 1. DEMOKRACJA SZLACHECKA W POLSCE 2. 2. FOLWARK PAŃSZCZYŹNIANY 2. 3. POLSKA ZA PANOWANIA OSTATNICH JAGIELLONÓW 2. 4. RENESANS W POLSCE 2. 5. UNIA LUBELSKA I POCZĄTKI RZECZYPOSPOLITEJ OBOJGA NARODÓW 2. 6. REFORMACJA W POLSCE 2. 7. POLSKA MONARCHIĄ ELEKCYJNĄ R. III 3. 1. WOJNY Z ROSJĄ 3. 2. WOJNY POLSKO-SZWEDZKIE W PIERWSZEJ POŁOWIE XVII W. 3. 3. POWSTANIA KOZACKIE NA UKRAINIE 3. 4. POTOP SZWEDZKI 3. 5. WOJNY POLSKO-TURECKIE 3. 6. KRYZYS WEWNĘTRZNY RZECZYPOSPOLITEJ 3. 7. BAROK W EUROPIE I W POLSCE R. IV 4. ...