Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Wymagania w skrócie - Nasz deal - SP

 

Nasz deal w skrócie:

  • 1. Mam zeszyt. Notuję w nim: temat, datę, minimum 5 zdań.
  • 2. Mam podręcznik, noszę go na zajęcia i korzystam z niego (w wyjątkowych przypadkach można korzystać z jednego podręcznika na ławkę).
  • 3. Mam minimum 3 oceny, tj. z: 
    • odpowiedzi;
    • aktywności
    • pracy pisemnej
  • 4. Jestem odpowiedzialny i darzę szacunkiem szkołę oraz zasady w niej panujące. Przestrzegam statutu, tj. np.:
    • Nie korzystam z telefonu na zajęciach. 
    • nie spóźniam sie na zajęcia
    • aktywnie uczestniczę w zajęciach lekcyjnych i nie zakłócam ich przebiegu
      • jeśli spóźniam się, bądź przeszkadzam w zajęciach, to liczę się z tym, iż może to skutkować wezwaniem do odpowiedzi ustnej.
  • W razie naruszenia standardów szkoły grożą konsekwencje wymienione w statucie,



Najważniejsze informacje:

Wyciąg ze Statutu szkoły

według § 2??. Statutu szkoły uczniowie zobowiązani są m.in. by: 



Zasady powtórzono językiem oficjalnym:

Podstawowe wymagania w ramach zajęć z Historii / WOS prowadzonych przez W. Grajewskiego

Uczestników zajęć obowiązuje w szczególności:
1. Przestrzeganie zasad wyszczególnionych w Statucie szkoły (zob.:...)
2. Posiadanie podręcznika, gdyż jego treść jest podstawą sprawdzenia wiedzy ucznia.
3. Posiadanie dedykowanego przedmiotowi, podpisanego zeszytu.
4. Prowadzenie notatek w czasie trwania zajęć (w formie tradycyjnej lub np. map mentalnych)
5. Kulturalne i aktywne uczestnictwo w zajęciach.
6. Sumienne wywiązywanie się z zadań i obowiązków (oddawanie prac domowych, pisanie zaległych sprawdzianów i prac klasowych, poprawianie ocen niedostatecznych z prac pisemnych)

Rozwinięcie:
  • Ad. 2: ze względów praktycznych możliwe jest użytkowanie na lekcji jednego podręcznika przez dwójkę uczniów.
  • Ad. 3: Treści poruszane na zajęciach mogą być podstawą do sprawdzenia wiedzy ucznia
  • zaleca się zanotowanie min. 5 wniosków/ciekawostek z każdych zajęć. 
  • Ad. 6.: Do ucznia należy terminowe wywiązywanie się z obowiązków. Sam powinien uzupełniać braki spowodowane np. dłuższą nieobecnością. Jakikolwiek brak, np. nienapisany sprawdzian, nieoddanie pracy klasowej, czy zadania powoduje, iż przy wystawianiu oceny końcowej/semestralnej nie można liczyć na szczególne względy i życzliwość. 

Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

Tutaj moje info o osobach, które walczyły 20 lat wcześniej na I wojnie: https://ojcowskidom.blogspot.com/2021/11/na-frontach-i-wojny-swiatowej.html Możemy szacować, iż żałobę z powodu śmierci domownika przeżywano wówczas, w co czwartym domu w Brennej i Górkach. Rodzin w Brennej i Górkach, które straciły bliskich na I wojnie było przeszło sto. Na I wojnie zginął przynajmniej co 20 mężczyzna z naszych wiosek, podczas gdy ranny mógł zostać nawet co czwarty lub piąty. Jeśli odejmiemy osoby niepełnoletnie i seniorów oraz inwalidów etc. i policzymy jedynie mężczyzn objętych poborem, wówczas liczby te wzrosną ok. dwukrotnie (!). Z rachunku tego wynika, iż tylko co drugi mężczyzna powołany na front I wojny światowej wrócił z niej cały i względnie zdrowy. Co będzie na sprawdzianie? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po k

Klasa 5

Klasa 5 R. I 1. 1. POCZĄTKI LUDZKOŚCI 1. 2. CYWILIZACJE MEZOPOTAMII 1. 3. STAROŻYTNY EGIPT 1. 4. STAROŻYTNY IZRAEL 1. 5. CYWILIZACJE INDII I CHIN 1. 6. NARODZINY I ROZWÓJ PISMA R. II 2. 1. ATENY I SPARTA 2. 2. WOJNY PERSKIE 2. 3. WIERZENIA RELIGIJNE STAROŻYTNYCH GREKÓW 2. 4. KULTURA STAROŻYTNYCH GREKÓW 2. 5. PODBOJE ALEKSANDRA WIELKIEGO R. III 3. 1. USTRÓJ POLITYCZNY STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 2. POWSTANIE I UPADEK IMPERIUM RZYMSKIEGO 3. 3. KULTURA UMYSŁOWA I RELIGIA STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 4. SZTUKA STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 5. NARODZINY CHRZEŚCIJAŃSTWA R. IV 4. 1. BIZANCJUM 4. 2. NARODZINY ISLAMU 4. 3. NA GRUZACH CESARSTWA ZACHODNIEGO 4. 4. WALKA O WŁADZĘ NA ŚWIATEM CHRZEŚCIJAŃSKIM 4. 5. DZIEJE WYPRAW KRZYŻOWYCH R. V 5. 1. SPOŁECZEŃSTWO FEUDALNE 5. 2. STAN RYCERSKI 5. 3. MIESZCZANIE I CHŁOPI 5. 4. KOŚCIÓŁ W ŚREDNIOWIECZU 5. 5. SZTUKA ŚREDNIOWIECZNA R. VI 6. 1. PRADZIEJE ZIEM POLSKICH 6. 2. POCZĄTKI PAŃSTWA POLSKIEGO 6. 3. POLSKA POD PANOWANIEM BOLESŁAWA CHROBREGO 6. 4. KRYZYS PAŃSTWA PIERWSZYCH

Europa i świat doby Oświecenia

Na naszych zajęciach (wspólnie i/lub samodzielnie): 5. 1. Przemiany gospodarcze i społeczne w XVIII wieku 5. 2. Oświecenie 5. 3. Absolutyzm oświecony 5. 4. Wojna o niepodległość Stanów Zjednoczonych 5. 5. Wybuch Wielkiej Rewolucji Francuskiej 5. 6. Francja republiką - przemiany polityczne we Francji w latach 1973-1799     https://www.youtube.com/watch?v=zxYrqV1rFIA&ab_channel=By%C5%82osobie...%28HelloMaestro%29 7:27 Ziemniak i rozbiór Polski, Katarzyna Wielka, Maria Teresa "Byl Sobie Czlowiek" - Świat przyspiesza- Wynalazki, zmiany społeczno-gospodarcze i polityczne XIX wieku, m.in. Wiosna Ludów https://www.youtube.com/watch?v=vLqbldp2OPc&list=PLyJ5tp6WmjKj-lHgWpsK4-xqnpEDoezbi&index=23&ab_channel=FranciszekF1 5. 1. Jesteśmy drugą Anglią. Czego Goethe szuka na Śląsku? a) Muzy b) elfów c) zachodnich technologii Świat idzie naprzód, czyli Geothe na Śląsku, a my stajemy się drugą Anglią.   Porównaj wiersz Goethego w tłumaczeniu Szymborskiej:  https://wiersze.an