Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

SP - WOS

Tematy zajęć:

1 Człowiek w społeczeństwie
2 Grupy społeczne
3 Komunikacja i autoprezentacja
4 Życie rodzinne
5 Edukacja i praca
6 Ekonomia na co dzień
7 Podsumowanie rozdziału 1
8 Sprawdzian z rozdziału 1
9 Prawa człowieka
10 Katalog praw człowieka
11 Ochrona praw człowieka
12 Bezpieczeństwo nieletnich
13 Nieletni wobec prawa
14 Podsumowanie rozdziału 2
15 Sprawdzian z rozdziału 2
16 Czym jest samorząd
17 Samorząd gminny
18 Powiat i województwo.
19 Obywatele a organy samorządu
20 Podsumowanie rozdziału 3
21 Sprawdzian z rozdziału 3
22 Naród i ojczyzna
23 Obywatelstwo i narodowość
24 Postawa patriotyczna
25 Mniejszości i migranci
26 Tolerancja i przejawy ksenofobii
27 Podsumowanie rozdziału 4
28 Sprawdzian z rozdziału 4
29 Państwo i demokracja
30 Ustrój Rzeczpospolitej Polskiej
31 Sejm i Senat RP
32 Prezydent RP i Rada Ministrów
33 Sądy i trybunały
34 Partie polityczne
35 Organizacje obywatelskie
36 Media i opinia publiczna
37 Podsumowanie rozdziału 5
38 Podsumowanie rozdziału 5
39 Współpraca międzynarodowa
40 Unia Europejska
41 Polska w Unii Europejskiej
42 Problemy współczesnego świata
43 Konflikty zbrojne na świecie
44 Podsumowanie rozdziału 6
45 Sprawdzian z rozdziału 6





L.p. Temat
1 Człowiek w społeczeństwie
2 Grupy społeczne
3 Komunikacja i autoprezentacja

  
Jak dobrze zacząć przemówienie | Kammel Czanel #6
https://www.youtube.com/watch?v=2Hm3WS2IL8A&ab_channel=TomaszKammel
Jak przygotować porządną prezentację | Kammel Czanel #12
https://www.youtube.com/watch?v=PxAiCOLApg8&ab_channel=TomaszKammel

 

Jak nie robić prezentacji, które mogłyby być mailem? | Kamil Kozieł | TEDxKatowice
https://www.youtube.com/watch?v=DFye1_R5InM&ab_channel=TEDxTalks
Sztuka prezentacji | Kamil Kozieł | TEDxToruń
https://www.youtube.com/watch?v=sHY7TdnWFuQ&ab_channel=TEDxTalks

  
5 sposobów na świetny start KAŻDEJ rozmowy | Kammel Czanel #68
Co zrobić z rękami w czasie prezentacji? | Kammel Czanel #8
https://www.youtube.com/watch?v=SbK6KGTGsmA&ab_channel=TomaszKammel
https://www.youtube.com/watch?v=-Zsm3Z-z2d0&ab_channel=TomaszKammel
  

Jak wyglądać na PEWNEGO SIEBIE (nawet jeśli się nie jest) | Kammel Czanel #42 
https://www.youtube.com/watch?v=pwbjo2OlPmQ&ab_channel=Tomasz
Kammel
3 szybkie sposoby na zwiększenie pewności siebie | Kammel Czanel #70
https://www.youtube.com/watch?v=NMuOEkSdypw&ab_channel=TomaszKammel

Jak rozmawiać by budować relacje? 10 sposobów na dobrą rozmowę / Przeciętny Człowiek
https://www.youtube.com/watch?v=IHdoshylc1k&ab_channel=Przeci%C4%99tnyCz%C5%82owiek
Trzy cechy dobrego mówcy | Kammel Czanel #36
https://www.youtube.com/watch?v=b1urnwSkE6E&ab_channel=TomaszKammel





4 Życie rodzinne
5 Edukacja i praca
6 Ekonomia na co dzień
7 Podsumowanie rozdziału 1
8 Sprawdzian z rozdziału 1
9 Prawa człowieka
10 Katalog praw człowieka
11 Ochrona praw człowieka
12 Bezpieczeństwo nieletnich
13 Nieletni wobec prawa
14 Podsumowanie rozdziału 2
15 Sprawdzian z rozdziału 2
16 Czym jest samorząd
17 Samorząd gminny
18 Powiat i województwo.
19 Obywatele a organy samorządu
20 Podsumowanie rozdziału 3
21 Sprawdzian z rozdziału 3
22 Naród i ojczyzna
23 Obywatelstwo i narodowość
24 Postawa patriotyczna
25 Mniejszości i migranci
26 Tolerancja i przejawy ksenofobii
27 Podsumowanie rozdziału 4
28 Sprawdzian z rozdziału 4
29 Państwo i demokracja
30 Ustrój Rzeczpospolitej Polskiej
31 Sejm i Senat RP
32 Prezydent RP i Rada Ministrów
33 Sądy i trybunały
34 Partie polityczne
35 Organizacje obywatelskie
36 Media i opinia publiczna
37 Podsumowanie rozdziału 5
38 Podsumowanie rozdziału 5
39 Współpraca międzynarodowa
40 Unia Europejska
41 Polska w Unii Europejskiej
42 Problemy współczesnego świata
43 Konflikty zbrojne na świecie
44 Podsumowanie rozdziału 6
45 Sprawdzian z rozdziału 6







Popular posts from this blog

Klasa 5

Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dobrej Kolorem zielonym  oznaczono elementy, których opanowanie zaleca się na ocenę c elującą Elementy fioletowe i żółte  - wiedza prawie zupełnie zbędna i elementy dyskusyjne :) Sprawdzian nr I:  Zadanie I: Tabelka, luki Na podstawie powyższych tabel uzupełnij luki - tj.  ok. 10 najważniejszych postaci/ dat/ wydarzeń z historii (tematy 1.1-1.4; 2.1-2.2; 2.5; 3.2), wg powyższego schematu. Zadanie II: Uszereguj wydarzenia:  uluż w odpowiedniej kolejności wydarzenia (np. na osi czasu) od najstarszego do tego, które będzie najpóźniej Pierwszy człowiek w Europi

Pierwsza wojna światowa

Co będzie na sprawdzianie, etc.? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych, np: Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po której stronie konfliktu walczyły? Wybierz 1 z 2 zaproponowanych zagadnień (łącznie jest 7 zagadnień- zob. podwykaz) i opisz w ok. 8 minipunktach (każdy punkt, to przynajmniej 3 fakty; ktoś, coś, gdzieś itp) Wspaniałe stulecie? U progu I wojny, miniwątki które można poruszyć: Europa, Austria i Cieszyn przeł. XIX i XX w. sytuacja gospodarcza, społelczna i geopolityczna Bałkany Panujący np. FJI - sielankowy portret rozwój przemysłu, szkolnictwa, przykłady Rywalizacja narodowa w różnych częściach Europy Austria 12 Narodów - jakich, kto prześladuje a kto prześladowany? Cieszyn sielankowy z piosenki Nohavicy Tesinska, tzn.? Konflikt polsko-niemiecki na Śl. Ciesz. -  Krwawa niedziela w Cieszynie itp. dyskryminacja Polaków Szkoły  Rota - genez

Klasa 4

Podstawa programowa (2024), cz. I: "KLASA IV I. Elementy historii rodzinnej i regionalnej.  Uczeń: 1) zbiera informacje na temat historii swojej rodziny, gromadzi pamiątki rodzinne i opowiada o nich; 2) poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje. II. Najważniejsze elementy polskiego dziedzictwa kulturowego. Uczeń: 1) zna symbole narodowe (barwy, godło, hymn państwowy), najważniejsze święta narodowe i państwowe, potrafi wytłumaczyć ich znaczenie; 2) wiąże najważniejsze zabytki i symbole kultury polskiej z właściwymi regionami. III. Refleksja nad historią jako nauką. Uczeń: 1) wyjaśnia, na czym polega praca historyka; 2) wskazuje sposoby mierzenia czasu w historii i posługuje się pojęciami chronologicznymi; 3) rozpoznaje rodzaje źródeł historycznych; 4) odróżnia historię od dziejów legendarnych (....)". Punkt III. Rozwinięcie - Refleksja nad historią jako nauką: 1) Na czym p