Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Wymagania w skrócie - Nasz deal - LO

Nasz deal w skrócie, 

czyli czego od Was wymagam, jakich zasad musicie przestrzegać w związku z naszymi zajęciami z historii.

  • 0. Jestem licealistą przed "egzaminem dojrzałości", wdrażam się do dorosłego życia i samodzielnego studiowania. Etap szkoły podstawowej mam już za sobą.
    • Wykazuję się, "3*S":
      • samodzielnością, 
      • sumiennością, 
      • szacunkiem dla zasad panujących na zajęciach 
  • 1. Mam zeszyt. 
    • Notuję w nim: temat, datę, minimum 5 zdań z każdego tematu. 
    • By dbać o kreatywność i powtarzać raz na trzy zajęcia tworzę autorski minirysunek edukacyjno-humorystyczny (rysując np. postać z zajęć, która bai i uczy jednocześnie).
  • 2. Mam podręcznik, 
    • noszę go na zajęcia i korzystam z niego 
    • (w wyjątkowych przypadkach można korzystać z jednego podręcznika na ławkę).
  • 3. Korzystam strony internetowej (koperlo.blogspot.com), dedykowanej naszym zajęciom; tworzonej przez nauczyciela,  
    • szczególnie gdy chcę uzupełnić notatkę w razie nieobecności na danych zajęciach, przed sprawdzianem, etc.
    • tam pod adresem: https://koperlo.blogspot.com/p/mat-edukacyjne.html znajdują się wyszczególnione konkretne działy i tematy, a w nich:
      • a) skrót informacji z każdego tematu w 5 punktach
      • b) szkic notatek (ok. 20 punktów) z każ
  • 3. Mam minimum 3 oceny, tj. z: 
    • odpowiedzi;
    • aktywności
    • pracy pisemnej
  • 4. Jestem odpowiedzialny i darzę szacunkiem szkołę oraz zasady w niej panujące. Przestrzegam statutu, tj. np.:
    • Nie korzystam z telefonu na zajęciach. 
      • Jeśli nie jest on schowany do plecaka, to liczę się z tym, iż spotka mnie:
        • odpytywanie
        • -5 punktów za niestosowne zachowanie
        • -10 punktów za korzystanie z telefonu na zajęciach
    • nie spóźniam sie na zajęcia
    • aktywnie uczestniczę w zajęciach lekcyjnych i nie zakłócam ich przebiegu
      • jeśli spóźniam się, bądź przeszkadzam w zajęciach, to liczę się z tym, iż może to skutkować wezwaniem do odpowiedzi ustnej.
    • W razie naruszenia standardów szkoły grożą konsekwencje wymienione w statucie, m.in. ujemne punkty, zob. niżej:

Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

Tutaj moje info o osobach, które walczyły 20 lat wcześniej na I wojnie: https://ojcowskidom.blogspot.com/2021/11/na-frontach-i-wojny-swiatowej.html Możemy szacować, iż żałobę z powodu śmierci domownika przeżywano wówczas, w co czwartym domu w Brennej i Górkach. Rodzin w Brennej i Górkach, które straciły bliskich na I wojnie było przeszło sto. Na I wojnie zginął przynajmniej co 20 mężczyzna z naszych wiosek, podczas gdy ranny mógł zostać nawet co czwarty lub piąty. Jeśli odejmiemy osoby niepełnoletnie i seniorów oraz inwalidów etc. i policzymy jedynie mężczyzn objętych poborem, wówczas liczby te wzrosną ok. dwukrotnie (!). Z rachunku tego wynika, iż tylko co drugi mężczyzna powołany na front I wojny światowej wrócił z niej cały i względnie zdrowy. Co będzie na sprawdzianie? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po k

Klasa 5

Klasa 5 R. I 1. 1. POCZĄTKI LUDZKOŚCI 1. 2. CYWILIZACJE MEZOPOTAMII 1. 3. STAROŻYTNY EGIPT 1. 4. STAROŻYTNY IZRAEL 1. 5. CYWILIZACJE INDII I CHIN 1. 6. NARODZINY I ROZWÓJ PISMA R. II 2. 1. ATENY I SPARTA 2. 2. WOJNY PERSKIE 2. 3. WIERZENIA RELIGIJNE STAROŻYTNYCH GREKÓW 2. 4. KULTURA STAROŻYTNYCH GREKÓW 2. 5. PODBOJE ALEKSANDRA WIELKIEGO R. III 3. 1. USTRÓJ POLITYCZNY STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 2. POWSTANIE I UPADEK IMPERIUM RZYMSKIEGO 3. 3. KULTURA UMYSŁOWA I RELIGIA STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 4. SZTUKA STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 5. NARODZINY CHRZEŚCIJAŃSTWA R. IV 4. 1. BIZANCJUM 4. 2. NARODZINY ISLAMU 4. 3. NA GRUZACH CESARSTWA ZACHODNIEGO 4. 4. WALKA O WŁADZĘ NA ŚWIATEM CHRZEŚCIJAŃSKIM 4. 5. DZIEJE WYPRAW KRZYŻOWYCH R. V 5. 1. SPOŁECZEŃSTWO FEUDALNE 5. 2. STAN RYCERSKI 5. 3. MIESZCZANIE I CHŁOPI 5. 4. KOŚCIÓŁ W ŚREDNIOWIECZU 5. 5. SZTUKA ŚREDNIOWIECZNA R. VI 6. 1. PRADZIEJE ZIEM POLSKICH 6. 2. POCZĄTKI PAŃSTWA POLSKIEGO 6. 3. POLSKA POD PANOWANIEM BOLESŁAWA CHROBREGO 6. 4. KRYZYS PAŃSTWA PIERWSZYCH

Europa i świat doby Oświecenia

Na naszych zajęciach (wspólnie i/lub samodzielnie): 5. 1. Przemiany gospodarcze i społeczne w XVIII wieku 5. 2. Oświecenie 5. 3. Absolutyzm oświecony 5. 4. Wojna o niepodległość Stanów Zjednoczonych 5. 5. Wybuch Wielkiej Rewolucji Francuskiej 5. 6. Francja republiką - przemiany polityczne we Francji w latach 1973-1799     https://www.youtube.com/watch?v=zxYrqV1rFIA&ab_channel=By%C5%82osobie...%28HelloMaestro%29 7:27 Ziemniak i rozbiór Polski, Katarzyna Wielka, Maria Teresa "Byl Sobie Czlowiek" - Świat przyspiesza- Wynalazki, zmiany społeczno-gospodarcze i polityczne XIX wieku, m.in. Wiosna Ludów https://www.youtube.com/watch?v=vLqbldp2OPc&list=PLyJ5tp6WmjKj-lHgWpsK4-xqnpEDoezbi&index=23&ab_channel=FranciszekF1 5. 1. Jesteśmy drugą Anglią. Czego Goethe szuka na Śląsku? a) Muzy b) elfów c) zachodnich technologii Świat idzie naprzód, czyli Geothe na Śląsku, a my stajemy się drugą Anglią.   Porównaj wiersz Goethego w tłumaczeniu Szymborskiej:  https://wiersze.an