Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Wymagania w skrócie - Nasz deal - LO

Nasz deal w skrócie, 

czyli czego od Was wymagam, jakich zasad musicie przestrzegać w związku z naszymi zajęciami z historii.

  • 0. Jestem licealistą przed "egzaminem dojrzałości", wdrażam się do dorosłego życia i samodzielnego studiowania. Etap szkoły podstawowej mam już za sobą.
    • Wykazuję się, "3*S":
      • samodzielnością, 
      • sumiennością, 
      • szacunkiem dla zasad panujących na zajęciach 
  • 1. Mam zeszyt. 
    • Notuję w nim: temat, datę, minimum 5 zdań z każdego tematu. 
    • By dbać o kreatywność i powtarzać raz na trzy zajęcia tworzę autorski minirysunek edukacyjno-humorystyczny (rysując np. postać z zajęć, która bai i uczy jednocześnie).
  • 2. Mam podręcznik, 
    • noszę go na zajęcia i korzystam z niego 
    • (w wyjątkowych przypadkach można korzystać z jednego podręcznika na ławkę).
  • 3. Korzystam strony internetowej (koperlo.blogspot.com), dedykowanej naszym zajęciom; tworzonej przez nauczyciela,  
    • szczególnie gdy chcę uzupełnić notatkę w razie nieobecności na danych zajęciach, przed sprawdzianem, etc.
    • tam pod adresem: https://koperlo.blogspot.com/p/mat-edukacyjne.html znajdują się wyszczególnione konkretne działy i tematy, a w nich:
      • a) skrót informacji z każdego tematu w 5 punktach
      • b) szkic notatek (ok. 20 punktów) z każ
  • 3. Mam minimum 3 oceny, tj. z: 
    • odpowiedzi;
    • aktywności
    • pracy pisemnej
  • 4. Jestem odpowiedzialny i darzę szacunkiem szkołę oraz zasady w niej panujące. Przestrzegam statutu, tj. np.:
    • Nie korzystam z telefonu na zajęciach. 
      • Jeśli nie jest on schowany do plecaka, to liczę się z tym, iż spotka mnie:
        • odpytywanie
        • -5 punktów za niestosowne zachowanie
        • -10 punktów za korzystanie z telefonu na zajęciach
    • nie spóźniam sie na zajęcia
    • aktywnie uczestniczę w zajęciach lekcyjnych i nie zakłócam ich przebiegu
      • jeśli spóźniam się, bądź przeszkadzam w zajęciach, to liczę się z tym, iż może to skutkować wezwaniem do odpowiedzi ustnej.
    • W razie naruszenia standardów szkoły grożą konsekwencje wymienione w statucie, m.in. ujemne punkty, zob. niżej:

Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

    1915 , Kartka wydana w roku 1915 z jakiejś okazji Cesarza Franciszka Józefa. "Majątek i krew dla Cesarza Majątek i krew dla Ojczyzny" - tak brzmi napis na kartce. To tak jakby ludność wszystko co miała najcenniejszego zawierzyła swemu cesarzowi. Mała pomoc by się przydała. cesarz Franciszek Józef I wizytował Cieszyn (1851, 1880, 1890, 1906), w czasie trzech ostatnich wizyt sieddział na specjalnym tronie, który do dziś przechowywany jest w Kościele Jezusowym. zobaz więcej : broszura Cieszyn Mały Wiedeń https://www.archiwum.cieszyn.pl/?p=categoriesShow&iCategory=12 historia polskiego szkolnictwa w Cieszynie: http://sp1cieszyn.edu.pl/strona/historia-polskiego-szkolnictwa-powszechnego-w-cieszynie Matka ośmiorga dzieci opuszcza męża i przenosi się do Warszawy, by pisać poezję. Autorka bajki "O krasnoludkach i o sierotce Marysi" chorą córkę zamyka w szpitalu psychiatrycznym. Pochylająca się nad losem dzieci społeczniczka oddaje obcym ludziom własnego wnuka......

Klasa 5

Mieszko I - family tree - EntiTree https://www.entitree.com/en/family_tree/Q53435?0d1=d&0d1d0=d&0d1d0d1=d&0d1d0d3=d Elekcja Anny Jagiellonki i Stefana Batorego na królów Polski !!! https://www.youtube.com/watch?v=qe5Xa7iu41M&ab_channel=kazimieszkowalski   Podstawa programowa (2024), cz. II: II. Bizancjum i świat islamu. Uczeń: 1) umiejscawia w czasie i przestrzeni narodziny islamu i wyjaśnia wpływ cywilizacji muzułmańskiej na Europę; 2) umiejscawia w czasie i przestrzeni cesarstwo bizantyjskie i rozpoznaje osiągnięcia kultury bizantyjskiej (prawo, architektura, sztuka); dostrzega różnice między chrześcijaństwem wschodnim i zachodnim.       Punktacja: 36 6 35 5+ 32 5 30 4+ 27 4 23 3+ 18 3 15 2+ 11 2 9 1+' klasa 5 punktacja Zadanie / max. liczba punktów do zdobycia 1 / 6 2 / 4 3 / 9 (w tym 2 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) 4 / 4 (i ew. 2 pkt. ekstra ZA humor - niewliczane do punktacji na ...

Klasa 6

Przygotowując się do lekcji, sprawdzianu, itd. możemy wykorzystać m.in. treści przygotowane przez Wiesława Zdziabka (zob.:  https://www.e-historia.com.pl/szkola-podstawowa-notatki-z-historii.html  i pod poniższymi linkami ) .  KLASA 6 R. I: Europa i świat - XVI w. 1. 1. PRZYCZYNY I PRZEBIEG WIELKICH ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 2. SKUTKI ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 3. ODRODZENIE 1. 4. SZTUKA RENESANSU 1. 5. REFORMACJA 1. 6. KONTRREFORMACJA I REFORMA WEWNĘTRZNA KOŚCIOŁA R. II 2. 1. DEMOKRACJA SZLACHECKA W POLSCE 2. 2. FOLWARK PAŃSZCZYŹNIANY 2. 3. POLSKA ZA PANOWANIA OSTATNICH JAGIELLONÓW 2. 4. RENESANS W POLSCE 2. 5. UNIA LUBELSKA I POCZĄTKI RZECZYPOSPOLITEJ OBOJGA NARODÓW 2. 6. REFORMACJA W POLSCE 2. 7. POLSKA MONARCHIĄ ELEKCYJNĄ R. III 3. 1. WOJNY Z ROSJĄ 3. 2. WOJNY POLSKO-SZWEDZKIE W PIERWSZEJ POŁOWIE XVII W. 3. 3. POWSTANIA KOZACKIE NA UKRAINIE 3. 4. POTOP SZWEDZKI 3. 5. WOJNY POLSKO-TURECKIE 3. 6. KRYZYS WEWNĘTRZNY RZECZYPOSPOLITEJ 3. 7. BAROK W EUROPIE I W POLSCE R. IV 4. ...