Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

II wojna - ZADANIE- Mapa- Karta pracy 1939-1945 - SP

Uzupełniamy brakujące informacje na karcie pracy


1) Biorąc za podstawę mapy działań wojennych z lat 1939-1945, uzupełnij:

- informacje o najważniejszych bitwach: Stalingrad, Narvik... (dane na ich temat można wziąć np. z tabelki na KARCIE PRACY lub załączonych niżej map kolorowych)
- daty roczne inwazji niemieckich na sąsiadów itd. oraz aliantów 
- granice III Rzeszy po aneksji ziem polskich; granicę podziału Europy wg paktu Stalin/Hitler z 1939 roku
- kraje neutralne

Na co zwrócić uwagę?
- przejrzystość (np. różne kolory do zaznaczenia ataków Niemiec, a inne do ataku ZSRR, czy aliantów)
- Liczba elementów naniesionych/uwzględnionych na mapach powinna wynosić ok. 20-40


Co powinno znaleźć się na mapie?

- graficzne przedstawienie w formie rysunku lub symbolu, kluczowych elementów, takich jak:

  • mapa strona I.:
    • linia Maginota (umocnienia obronne na granicy Francji i Niemiec)
    • oś podziału Europy w ramach paktu Ribentrop-Mołotow
    • granica II RP
    • Granica III Rzeszy w 1940 roku
    • najważniejsze bitwy:
      • Stalingrad
      • Moskwa
      • Leningrad
    • polskie okręty uciekające z Helu do Anglii, np. ORP Orzeł - symbol: POLSKA ŁÓDŹ PODWODNA
  • mapa strona II.:
    • wał atlantycki (niemieckie umocnienia obronne na wybrzeżu Francji)
    • wał pomorski (niemieckie umocnienia obronne między Poznaniem a Szczecinem)
    • kwatera główna Hitlera w Wilczym Szańcu
    • marsz polskich armii:
      • Gen. Andersa (z ZSRR do Iranu, Iraku i dalej do Monte Cassino)  - symbol: MIŚ WOJTEK
      • Gen. Berlinga (spod Moskwy na Berlin przez Wał Pomorski)  - symbol: POLSKI CZOŁG i pies (4 pancerni i Pies)
      • Gen. Maczka - symbol: POLSKI CZOŁG ("Czerwone diabły")
      • Gen. Sosabowskiego (z Anglii do Belgii/Holandii)  - symbol: POLSKI SPADOCHRONIARZ
    • Granica III Rzeszy we wrześniu 1944 roku (bez Afryki, Francji, połowy Włoch i Polski, całej Ukrainy, etc.)




2) Stwórz humorystyczny MINI-rysunek edukacyjny dot. wydarzeń z lat 1939-1945 (wzorowany na tym ze sprawdzianów). Podpisz go zdaniem wytłumaczenia.
- pomysłowy (lub staranny)
- mądry
- zabawny

    




Przykłady pracy na ok. dobry