Trudne tematy:
jesteś nauczycielem, który chce przedstawić w sposób krótki, ale ciekawy i przystępny dla dziecka ok. 10 lat: w postaci tabelarycznej napisz o każdej postaci: wiek, w którym żyła, epoka, najdonioślejsze wydarzenie z jej życia; data związana z tym wydarzeniem; w 3 punktach najważniejsze dokonania ; od 3 ciekawostki:
jesteś nauczycielem, który chce przedstawić w sposób krótki, ale ciekawy i przystępny dla dziecka ok. 10 lat: w postaci tabelarycznej napisz o każdej postaci: wiek, w którym żyła, epoka, najdonioślejsze wydarzenie z jej życia; data związana z tym wydarzeniem; w 3 punktach najważniejsze dokonania ; od 3 ciekawostki: . Stwórz tabelę z danymi: Postać Wiek / Epoka Najważniejsze wydarzenie Data wydarzenia Przyczyny / Skutki Inne ważne dokonania Ciekawostki Czego ma dotyczyć tabela?
Najprostsze pytania jakie można zadać dziecku:
1. Czy lubisz lekcje historii? (w skali 1-6)
2. Jak często dowiadujemy się coś ciekawego (bardzo często, często, rzadko, bardzo rzadko)?
3. Jak często na zajęciach robimy coś śmiesznego lub nauczyciel żartuje? (bardzo często, często, rzadko, bardzo rzadko)
3. Czy m.in. z powodu ciekawostek i humoru zajęcia z historii są bardziej ciekawe niż pozostałe (też oceniane w skali 1-6)?
4. Czy nauczyiceli historii (lub jakiś inny) kiedykolwiek skrzywdził oceną lub komentarzem kogoś w klasie? Czy wobec tej osoby (lub innych) powtórzyło się to?
5. Czy chciałbyś by ktoś inny uczył historii w naszej szkole?
Podręcznik do klasy 5. (Wyd. Nowa Era rok, 2021; tożsamy z ed. 2026
s. 8: nasze n. "praszczury*", tj. "praludzie"
(https://wsjp.pl/haslo/podglad/50324/praszczur/5150118/w-rodzinie
s. 49: n. wojownicy,
61: n. dyskobol,
65: n. sportowcy*8 sztuk
77 - n. wilczyca karmiąca n. dzieci
Żaden z powyższych nie był okazją do żartów.
73 - Kolos z Rodos, stojący nad
Stwórz tabelę, albo kilka tabel, które z myślą o uczniu ok. 10-letnim przedstawią następujące zagadnienia