Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Trudne tematy

 





Trudne tematy:


AI

jesteś nauczycielem, który chce przedstawić w sposób krótki, ale ciekawy i przystępny dla dziecka ok. 10 lat: w postaci tabelarycznej napisz o każdej postaci: wiek, w którym żyła, epoka, najdonioślejsze wydarzenie z jej życia; data związana z tym wydarzeniem; w 3 punktach najważniejsze dokonania ; od  3 ciekawostki: 


jesteś nauczycielem, który chce przedstawić w sposób krótki, ale ciekawy i przystępny dla dziecka ok. 10 lat: w postaci tabelarycznej napisz o każdej postaci: wiek, w którym żyła, epoka, najdonioślejsze wydarzenie z jej życia; data związana z tym wydarzeniem; w 3 punktach najważniejsze dokonania ; od 3 ciekawostki: . Stwórz tabelę z danymi: Postać Wiek / Epoka Najważniejsze wydarzenie Data wydarzenia Przyczyny / Skutki Inne ważne dokonania Ciekawostki Czego ma dotyczyć tabela? 



Najprostsze pytania jakie można zadać dziecku:



1. Czy lubisz lekcje historii? (w skali 1-6)

2. Jak często dowiadujemy się coś ciekawego (bardzo często, często, rzadko, bardzo rzadko)?

3. Jak często na zajęciach robimy coś śmiesznego lub nauczyciel żartuje? (bardzo często, często, rzadko, bardzo rzadko)

3. Czy m.in. z powodu ciekawostek i humoru zajęcia z historii są bardziej ciekawe niż pozostałe (też oceniane w skali 1-6)?

4. Czy nauczyiceli historii (lub jakiś inny) kiedykolwiek skrzywdził oceną lub komentarzem kogoś w klasie? Czy wobec tej osoby (lub innych) powtórzyło się to?

5. Czy chciałbyś by ktoś inny uczył historii w naszej szkole?



Podręcznik do klasy 5. (Wyd. Nowa Era rok, 2021; tożsamy z ed. 2026


s. 8: nasze n. "praszczury*", tj. "praludzie"

(https://wsjp.pl/haslo/podglad/50324/praszczur/5150118/w-rodzinie

s. 49: n. wojownicy, 

61: n. dyskobol, 

65: n. sportowcy*8 sztuk

77 - n. wilczyca karmiąca n. dzieci


Żaden z powyższych nie był okazją do żartów.


73 - Kolos z Rodos, stojący nad 



Stwórz tabelę, albo kilka tabel, które z myślą o uczniu ok. 10-letnim przedstawią następujące zagadnienia

Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

    1915 , Kartka wydana w roku 1915 z jakiejś okazji Cesarza Franciszka Józefa. "Majątek i krew dla Cesarza Majątek i krew dla Ojczyzny" - tak brzmi napis na kartce. To tak jakby ludność wszystko co miała najcenniejszego zawierzyła swemu cesarzowi. Mała pomoc by się przydała. cesarz Franciszek Józef I wizytował Cieszyn (1851, 1880, 1890, 1906), w czasie trzech ostatnich wizyt sieddział na specjalnym tronie, który do dziś przechowywany jest w Kościele Jezusowym. zobaz więcej : broszura Cieszyn Mały Wiedeń https://www.archiwum.cieszyn.pl/?p=categoriesShow&iCategory=12 historia polskiego szkolnictwa w Cieszynie: http://sp1cieszyn.edu.pl/strona/historia-polskiego-szkolnictwa-powszechnego-w-cieszynie Matka ośmiorga dzieci opuszcza męża i przenosi się do Warszawy, by pisać poezję. Autorka bajki "O krasnoludkach i o sierotce Marysi" chorą córkę zamyka w szpitalu psychiatrycznym. Pochylająca się nad losem dzieci społeczniczka oddaje obcym ludziom własnego wnuka......

Klasa 5

Mieszko I - family tree - EntiTree https://www.entitree.com/en/family_tree/Q53435?0d1=d&0d1d0=d&0d1d0d1=d&0d1d0d3=d Elekcja Anny Jagiellonki i Stefana Batorego na królów Polski !!! https://www.youtube.com/watch?v=qe5Xa7iu41M&ab_channel=kazimieszkowalski   Podstawa programowa (2024), cz. II: II. Bizancjum i świat islamu. Uczeń: 1) umiejscawia w czasie i przestrzeni narodziny islamu i wyjaśnia wpływ cywilizacji muzułmańskiej na Europę; 2) umiejscawia w czasie i przestrzeni cesarstwo bizantyjskie i rozpoznaje osiągnięcia kultury bizantyjskiej (prawo, architektura, sztuka); dostrzega różnice między chrześcijaństwem wschodnim i zachodnim.       Punktacja: 36 6 35 5+ 32 5 30 4+ 27 4 23 3+ 18 3 15 2+ 11 2 9 1+' klasa 5 punktacja Zadanie / max. liczba punktów do zdobycia 1 / 6 2 / 4 3 / 9 (w tym 2 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) 4 / 4 (i ew. 2 pkt. ekstra ZA humor - niewliczane do punktacji na ...

Klasa 6

Przygotowując się do lekcji, sprawdzianu, itd. możemy wykorzystać m.in. treści przygotowane przez Wiesława Zdziabka (zob.:  https://www.e-historia.com.pl/szkola-podstawowa-notatki-z-historii.html  i pod poniższymi linkami ) .  KLASA 6 R. I: Europa i świat - XVI w. 1. 1. PRZYCZYNY I PRZEBIEG WIELKICH ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 2. SKUTKI ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 3. ODRODZENIE 1. 4. SZTUKA RENESANSU 1. 5. REFORMACJA 1. 6. KONTRREFORMACJA I REFORMA WEWNĘTRZNA KOŚCIOŁA R. II 2. 1. DEMOKRACJA SZLACHECKA W POLSCE 2. 2. FOLWARK PAŃSZCZYŹNIANY 2. 3. POLSKA ZA PANOWANIA OSTATNICH JAGIELLONÓW 2. 4. RENESANS W POLSCE 2. 5. UNIA LUBELSKA I POCZĄTKI RZECZYPOSPOLITEJ OBOJGA NARODÓW 2. 6. REFORMACJA W POLSCE 2. 7. POLSKA MONARCHIĄ ELEKCYJNĄ R. III 3. 1. WOJNY Z ROSJĄ 3. 2. WOJNY POLSKO-SZWEDZKIE W PIERWSZEJ POŁOWIE XVII W. 3. 3. POWSTANIA KOZACKIE NA UKRAINIE 3. 4. POTOP SZWEDZKI 3. 5. WOJNY POLSKO-TURECKIE 3. 6. KRYZYS WEWNĘTRZNY RZECZYPOSPOLITEJ 3. 7. BAROK W EUROPIE I W POLSCE R. IV 4. ...