Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Praca - wideorozmowa - narodziny narodu i praca organiczna na ziemiach polskich - studium przypadku

Praca - wideorozmowa - narodziny narodu i praca organiczna na ziemiach polskich (studium przypadku, a jakże... cieszyńskiego :)


Zadanie: wysłuchaj wideorozmów:


 


Na wykonanie zadania mamy 2 lekcje; ale można sobie przesłuchać też fragment w domu, gdyby ktoś chciał się bardziej przyłożyć :) 

Informacja dla osób, które nie oddały pracy wykonywanej na zajęciach, pt. narodziny narodu i praca organiczna na ziemiach polskich, informacja tym ważniejsza, jeśli zależy im na ocenie końcowej z historii lub mają mniej niż 3 oceny lub inne zaległości (nie pisały sprawdzianów, nie oddały poprzednich prac)

Najpóźniej do środy/czwartku (zależnie od tego, kiedy mamy zajęcia, czy to: 7 czy 8.06.2023) trzeba nadrobić zaległości: 
1. w domu wysłuchać audycji 
2. rozpisać pracę na kartce a4 (Łącznie powinieneś mieć więc między 20 a 50 uwag, haseł, zdań)
i przynieść pracę na zajęciach

w przypadku nieoddania jej w powyższym terminie osoby te czeka kartkówka (a na niej, już zapowiadam: wypisz najważniejsze fakty i ciekawostki (10 szt) dotyczące zagadnień: a) powstanie styczniowe, b) Ziemie polskie po powstaniu styczniowym.

Linki i instrukcje pod adresem: https://koperlo.blogspot.com/2023/02/praca-klasowa-podcast.html

Instrukcje:
  • Przed Tobą intensywne 60 minut audycji. 
  • Interesuje nas 5 głównych zagadnień, które wytłuszczono poniżej. 
    • 1. Akcja, bohaterowie
    • 2. Śląsk Cieszyński 
    • 3. Polska 
    • 4. Uwagi ogólne lub informacje o wydarzeniach w Austrii
    • 5. Praca organiczna (np. druga strona kartki)
  • Słuchaj uważnie, 
  • Postaraj się wynotować jak najwięcej ciekawych lub ważnych informacji 
    • możesz stosować formę np. 
      • tabeli: strony w formie krzyża (my tak robimy na zajęciach)
      • mapy myśli lub tabeli
      • rozgałęziających się haseł wywoławczych
      • równoważników zdań 
  • Postaraj się wynotować w każdej kategorii między 4 a 12 uwag. 
    • uwagi mogą się "rozgałęziać": od ogółu do szczegółu
      • układ gałązek odchodzących od pnia
    • Na końcu: ponumeruj uwagi w numeracji ciągłej (całościowo - tak żeby)
  • Łącznie powinieneś mieć więc około 20 lub nawet 50 uwag/haseł
  • Ocena 
    • jest zależna od ilości i "jakości" pracy
  • Orientacyjne kryteria*:
    • dop: 15-20 merytorycznych (ale mogą być też zabawne, jeśli nawiązują do realnych wydarzeń) uwag/haseł
    • dst - 25-30 uwag
    • dobry - 35-40 uwag
    • b. dobry - 45-50 uwagi
    • celujący ok. 60 uwag
    • powyższy schemat jest podany jako wartość orientacyjna (ostateczna ocena należy do nauczyciela, który rozpatruje i ocenia każdą prace indywidualnie)
    • + 1 stopień dla kilku najlepszych prac, tj. 
      • prac najbardziej wartościowych pod względem edukacyjnym (postaraj się by odbiorca miał jak najlepszy obraz wydarzeń) - 2-5 sztuk wyróżnień.
      • prac najlepiej "zaplanowanych", rozrysowanych (to jest o najlepszym układzie graficznym) - 2-5 sztuk wyróżnień.
      • prac, które uzupełniono o wartościowy, humorystyczny rysunek edukacyjny - 2-5 sztuk wyróżnień.
    • niższa praca (minimalnie: - 0,5 stopnia) dla prac niesamodzielnych, polegających na "przepisaniu" treści sugerowanych przez nauczyciela na zajęciach, treści  podanych na stronie internetowej lub pracy przygotowanej przez innego ucznia
PS
Na marginesie pracy:






OTO INFORMACJE DODATKOWE - JAKO ROZSZERZENIE kontekstu

Przykłady prac

1....
  • 1. .
    • ...
  • 4. ...
    • ..
  • 6. .
    • 7.....
2. S.
  • 1. .
  • ...
3. E.
  • 1. tłuste koty?
  • 2..
4. R.
  • 1. K.
5. Przebieg 
  • 1. P