Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Zadanie - 1918 - Ślazaczki-siłaczki na Insta

 






















Karta Zadania

1. Dane autorów: klasa 3F, G. Śliwka (archiwista, twórca, dokumentalista), K. Górny (edukator, twórca,), M. Hankus (kapitan, twórca, dokumentalista)


2. Opisy wykonywanych działań

koncepcja- 1,5 h (GŚ, KG, MH)

poszukiwanie źródeł- 3h (GŚ, KG, MH)

poszukiwanie inspiracji- 1h (GŚ, KG, MH)

wykonanie postów i opisów- 5h (GŚ, KG, MH) 

3. Uzasadnienie


Wybrałyśmy temat „ślązaczek siłaczek”, aby zwrócić uwagę na to, że kobiety również zasłużyły się w walce o niepodległość oraz chciałyśmy przybliżyć sylwetki wybitnych kobiet na śląsku cieszyńskim. Pokusiłyśmy się o wybranie instagrama, gdzyż czujemy, że jest to platforma, na której łatwo się pracuje a informacje mogą docierać do sporej rzeszy odbiorców.  Utrzymywałyśmy jeden wzór postów do konkretnej kategorii aby posty kojarzyły się z profilem. 


4. Bibliografia

https://twitter.com/ruchnarodowy/status/1007606088362061824

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dorota_K%C5%82uszy%C5%84ska#/media/Plik:Dorota_Kluszynska.jpg

https://katalog-slownik.kc-cieszyn.pl/document/79309

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zofia_Kirkor-Kiedroniowa

http://www.cieszyn.pl/?p=categoriesShow&iCategory=3011

http://bazhum.muzhp.pl/media/files/Studia_Etnologiczne_i_Antropologiczne/Studia_Etnologiczne_i_Antropologiczne-r2016-t16/Studia_Etnologiczne_i_Antropologiczne-r2016-t16-s55-69/Studia_Etnologiczne_i_Antropologiczne-r2016-t16-s55-69.pdf

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dorota_K%C5%82uszy%C5%84ska

http://www.cieszyn.pl/?p=categoriesShow&iCategory=3013

http://www.zamekcieszyn.pl/pl/artykul/uliczka-cieszynskich-kobiet-221

http://cieszyn1918.pl/wystawa/page/7/

http://onepoznan.pl/cytat-na-dobry-tydzien-dorota-kluszynska/


Przesyłamy również link do instagrama: https://www.instagram.com/slazaczkisilaczki/?hl=pl, instagram jest prywatny ale umożliwiamy każdemu chętnemu dostęp :)

Wysłane zdjęcia obejmują:

wygląd instagrama 

wygląd każdego postu pojedynczo 

każdy post osobno dla lepszego wglądu 

wykorzystane zdjęcia 

logo projektu 

















Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

    1915 , Kartka wydana w roku 1915 z jakiejś okazji Cesarza Franciszka Józefa. "Majątek i krew dla Cesarza Majątek i krew dla Ojczyzny" - tak brzmi napis na kartce. To tak jakby ludność wszystko co miała najcenniejszego zawierzyła swemu cesarzowi. Mała pomoc by się przydała. cesarz Franciszek Józef I wizytował Cieszyn (1851, 1880, 1890, 1906), w czasie trzech ostatnich wizyt sieddział na specjalnym tronie, który do dziś przechowywany jest w Kościele Jezusowym. zobaz więcej : broszura Cieszyn Mały Wiedeń https://www.archiwum.cieszyn.pl/?p=categoriesShow&iCategory=12 historia polskiego szkolnictwa w Cieszynie: http://sp1cieszyn.edu.pl/strona/historia-polskiego-szkolnictwa-powszechnego-w-cieszynie Matka ośmiorga dzieci opuszcza męża i przenosi się do Warszawy, by pisać poezję. Autorka bajki "O krasnoludkach i o sierotce Marysi" chorą córkę zamyka w szpitalu psychiatrycznym. Pochylająca się nad losem dzieci społeczniczka oddaje obcym ludziom własnego wnuka......

Klasa 5

Mieszko I - family tree - EntiTree https://www.entitree.com/en/family_tree/Q53435?0d1=d&0d1d0=d&0d1d0d1=d&0d1d0d3=d Elekcja Anny Jagiellonki i Stefana Batorego na królów Polski !!! https://www.youtube.com/watch?v=qe5Xa7iu41M&ab_channel=kazimieszkowalski   Podstawa programowa (2024), cz. II: II. Bizancjum i świat islamu. Uczeń: 1) umiejscawia w czasie i przestrzeni narodziny islamu i wyjaśnia wpływ cywilizacji muzułmańskiej na Europę; 2) umiejscawia w czasie i przestrzeni cesarstwo bizantyjskie i rozpoznaje osiągnięcia kultury bizantyjskiej (prawo, architektura, sztuka); dostrzega różnice między chrześcijaństwem wschodnim i zachodnim.       Punktacja: 36 6 35 5+ 32 5 30 4+ 27 4 23 3+ 18 3 15 2+ 11 2 9 1+' klasa 5 punktacja Zadanie / max. liczba punktów do zdobycia 1 / 6 2 / 4 3 / 9 (w tym 2 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) 4 / 4 (i ew. 2 pkt. ekstra ZA humor - niewliczane do punktacji na ...

Klasa 6

Przygotowując się do lekcji, sprawdzianu, itd. możemy wykorzystać m.in. treści przygotowane przez Wiesława Zdziabka (zob.:  https://www.e-historia.com.pl/szkola-podstawowa-notatki-z-historii.html  i pod poniższymi linkami ) .  KLASA 6 R. I: Europa i świat - XVI w. 1. 1. PRZYCZYNY I PRZEBIEG WIELKICH ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 2. SKUTKI ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 3. ODRODZENIE 1. 4. SZTUKA RENESANSU 1. 5. REFORMACJA 1. 6. KONTRREFORMACJA I REFORMA WEWNĘTRZNA KOŚCIOŁA R. II 2. 1. DEMOKRACJA SZLACHECKA W POLSCE 2. 2. FOLWARK PAŃSZCZYŹNIANY 2. 3. POLSKA ZA PANOWANIA OSTATNICH JAGIELLONÓW 2. 4. RENESANS W POLSCE 2. 5. UNIA LUBELSKA I POCZĄTKI RZECZYPOSPOLITEJ OBOJGA NARODÓW 2. 6. REFORMACJA W POLSCE 2. 7. POLSKA MONARCHIĄ ELEKCYJNĄ R. III 3. 1. WOJNY Z ROSJĄ 3. 2. WOJNY POLSKO-SZWEDZKIE W PIERWSZEJ POŁOWIE XVII W. 3. 3. POWSTANIA KOZACKIE NA UKRAINIE 3. 4. POTOP SZWEDZKI 3. 5. WOJNY POLSKO-TURECKIE 3. 6. KRYZYS WEWNĘTRZNY RZECZYPOSPOLITEJ 3. 7. BAROK W EUROPIE I W POLSCE R. IV 4. ...