Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Lego - różne

 

  • Historia klocków lego i inne polecane książki:
    • LEGO® Minifigure A Visual History, VENDOR, DK PUBLISHING
  • Rozmaite przykłady:
    • - krajobrazu
    • - historia Polski


Rozmaite przykłady:


 

  • - krajobrazu
  • - historia Polski - postacie i wydarzenia

 



 



XVI w.:

XVII w.: 
XVIII; 









polskie legendy




budowle (głównie średniowiecze)





Kamienice historyczne, przykład cieszyński:




  • Model kamienicy Rosy Brix przy Kronprinzessin Stephaniestraße 46 w Cieszynie
  • Rosy Brix przy Kronprinzessin Stephaniestraße 46 w Cieszynie, ale z włączonym oświetleniem
  • Witryna sklepu Rosy Brix przy Kronprinzessin Stephaniestraße 46 w Cieszynie (ze zbiorów Muzeum Śląska Cieszyńskiego w Cieszynie)
  • Dziś przed Państwem obiekt, który znajdował się przy trasie tramwaju elektrycznego, a mianowicie kamienica Rosy Brix przy Kronprinzessin Stephaniestraße 46 (obecnie ulica Głęboka 46), tyle że jest to model wykonany z klocków LEGO. Pani Brix zajmowała się wyrobem szczotek i ich sprzedażą wraz z drobną galanterią skórzaną w sklepie we własnej kamienicy, który posiadał zdobny szyld (niestety nie zachował się do naszych czasów - w załączeniu zdjęcie ze zbiorów Muzeum Śląska Cieszyńskiego). Model obrazuje stan kamienicy z okolic roku 1900, a dla urozmaicenia dodałem Panią Brix z kotem i przechodnia z psem przechadzających się po ulicy Głębokiej (która w tym miejscu jest chyba najbardziej stroma) oraz flagę w barwach Śląska Austriackiego i ptaszka na dachu.
  • Nie wiem czy jeszcze ale w lokalu na parterze przez dlugie lata prowadzil swój zaklad jeden z ostatnich w Cieszynie szewców . Pamietam , kiedy byłem młodzieńcze , szewców bylo w Cieszynie 8-u ale to byly zupelnie inne nieporównywalne z obecnymi, czasy...
  • https://www.facebook.com/tramwajewcieszynie

  • Poszczególne epoki
antyk
średniowiecze

 

  
 

Mniej ciekawe:

XVI wiek
 



źródło: https://leganerd.com/2019/11/11/fotoreportage-dellesposizione-lego-bricks-in-florence-festival-2019/



XIX wiek, II poł. i przełom XIX-XX w.:
 

źródło: https://leganerd.com/2019/11/11/fotoreportage-dellesposizione-lego-bricks-in-florence-festival-2019/



XIX wiek, I poł.:


  • Minifigurki historyczne i "historycznopodobne", np. husaria inspirowana kawalerią frakcji Kislev z WARHAMMERA
 

XX wiek, I poł.:


XX wiek, II poł.




















miniatury




inne:

 







 



Rosja 1812: https://www.youtube.com/watch?v=4tsECG64W7g&ab_channel=LCMbrickshow



D-Day Lego: 2 wersje: https://youtu.be/AZnkIXTwtz4?t=149; https://youtu.be/74utdkt5AYo
D-Day z niemieckiej perspektywy - mocne! Japoński film:  https://youtu.be/gPr-B-FB11k


 
Film i instrukcja jak go stworzyć w stop-motion? Zobaczmy D-Day 1944
https://youtu.be/AZnkIXTwtz4?t=316
https://www.youtube.com/watch?v=LXn8DQMmtFg&ab_channel=Dino5500
Dioramy:  Za dużo wolnego czasu i seansów Szeregowca Rayana chłopcyhttps://youtu.be/zalzpit4C0U?t=5869 ; https://youtu.be/zalzpit4C0U?t=15



  • Lego Furry: bitwa https://youtu.be/JpgNqcWtl5Y
  • Bitwy Lego na każdą okazję:
  • D-Day Battle for Omaha Beach (WWII)
  • 03:59 Battle of the Somme (WWI)
  • 08:42 Battle of Rorke's Drift (Anglo-Zulu War)
  • 12:26 Battle of Trenton (American Revolutionary War)
  • 15:43 Battle of Shiloh (American Civil War)
  • 18:37 Battle of Svolder (Świętosława królowa Wikingów, czyli Norwegi vs reszta świata, 1000)
  • 21:46 Battle of New Orleans (War of 1812)
  • 24:35 Battle of Otumba (1520)
  • 27:14 Battle of Villers Bretonneux (stalowe giganty v. IV 1918)
  • 31:07 Battle of Saragarhi (Afghanistan 1897)
  • Rosja 1812: https://www.youtube.com/watch?v=4tsECG64W7g&ab_channel=LCMbrickshow
  • Osowiec 1914 : WW1 battle DEAD MEN ATTACK https://youtu.be/lqho2-HtB0k
  • Ardeny: https://youtu.be/Z7sKM2lCJ04?t=29
  • Waterloo: https://youtu.be/BEOra6DvSE0
  • Normandia 1944: https://www.youtube.com/watch?v=y3h5OlgoSc4&ab_channel=Insider
  • Ambicja jednostki skazuje tysiące na cierpienie: Cymbrowie (113 BC): https://youtu.be/B-vC_FdNcXo?t=632
  • The Invasion of Poland (1939)
  • https://www.youtube.com/watch?v=x0APrdY0G3k&ab_channel=SimpleHistory











Popular posts from this blog

Klasa 5

Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dobrej Kolorem zielonym  oznaczono elementy, których opanowanie zaleca się na ocenę c elującą Elementy fioletowe i żółte  - wiedza prawie zupełnie zbędna i elementy dyskusyjne :) Sprawdzian nr I:  Zadanie I: Tabelka, luki Na podstawie powyższych tabel uzupełnij luki - tj.  ok. 10 najważniejszych postaci/ dat/ wydarzeń z historii (tematy 1.1-1.4; 2.1-2.2; 2.5; 3.2), wg powyższego schematu. Zadanie II: Uszereguj wydarzenia:  uluż w odpowiedniej kolejności wydarzenia (np. na osi czasu) od najstarszego do tego, które będzie najpóźniej Pierwszy człowiek w Europi

Pierwsza wojna światowa

Co będzie na sprawdzianie, etc.? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych, np: Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po której stronie konfliktu walczyły? Wybierz 1 z 2 zaproponowanych zagadnień (łącznie jest 7 zagadnień- zob. podwykaz) i opisz w ok. 8 minipunktach (każdy punkt, to przynajmniej 3 fakty; ktoś, coś, gdzieś itp) Wspaniałe stulecie? U progu I wojny, miniwątki które można poruszyć: Europa, Austria i Cieszyn przeł. XIX i XX w. sytuacja gospodarcza, społelczna i geopolityczna Bałkany Panujący np. FJI - sielankowy portret rozwój przemysłu, szkolnictwa, przykłady Rywalizacja narodowa w różnych częściach Europy Austria 12 Narodów - jakich, kto prześladuje a kto prześladowany? Cieszyn sielankowy z piosenki Nohavicy Tesinska, tzn.? Konflikt polsko-niemiecki na Śl. Ciesz. -  Krwawa niedziela w Cieszynie itp. dyskryminacja Polaków Szkoły  Rota - genez

Klasa 4

Podstawa programowa (2024), cz. I: "KLASA IV I. Elementy historii rodzinnej i regionalnej.  Uczeń: 1) zbiera informacje na temat historii swojej rodziny, gromadzi pamiątki rodzinne i opowiada o nich; 2) poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje. II. Najważniejsze elementy polskiego dziedzictwa kulturowego. Uczeń: 1) zna symbole narodowe (barwy, godło, hymn państwowy), najważniejsze święta narodowe i państwowe, potrafi wytłumaczyć ich znaczenie; 2) wiąże najważniejsze zabytki i symbole kultury polskiej z właściwymi regionami. III. Refleksja nad historią jako nauką. Uczeń: 1) wyjaśnia, na czym polega praca historyka; 2) wskazuje sposoby mierzenia czasu w historii i posługuje się pojęciami chronologicznymi; 3) rozpoznaje rodzaje źródeł historycznych; 4) odróżnia historię od dziejów legendarnych (....)". Punkt III. Rozwinięcie - Refleksja nad historią jako nauką: 1) Na czym p