Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Praca / zadanie - film - Pradzieje i nasze praszczury

 Zadanie: zobacz na YT film jeden z poniższych filmów i na jego bazie stwórz mapę myśli i satyryczny rysunek edukacyjny. Zarezerwuj sobie na to od 50 do 90 minut (zależnie od tego ile już zrobiłeś na zajęciach). Termin: klasy  - do X; dla klasy : do X 2024. 

Szczegóły i instrukcje poniżej (tj. pod adresem: https://koperlo.blogspot.com/2024/10/praca-zadanie-film-pradzieje-i-nasze.html). 









Informacja dla osób, które nie wiedzą, o co chodzi z pracą domową, 
  • Jeśli nie było Cię na zajęciach, to musisz nadrobić zaległości:
  • 1. w domu zobaczyć film
  • 2. rozpisać pracę - ciekawostki nt. pradziejów, na kartce a4 w formie mapy myśli (analogicznie do przykładów: https://rekrutacja.umcs.pl/najlepszy-sposob-na-notatki-mapy-mysli/)
  • 3. Na odwrocie narysować satyryczny rysunek edukacyjny na bazie ciekawostek z filmu i zajęć poświęconych temu zagadnieniu (analogicznie jak na sprawdzianach i pracach klasowych)
  • 4. przynieść pracę na zajęcia do oceny
  • KARTKÓWKA? 
    • w przypadku nieoddania pracy w przewidzianym terminie (indywidualny dla każdej klasy, delikwentów czeka kartkówka, Co takiego czeka "delikwentów na kartkówce"? Na przykład przedstawienie ostatnich tematów w 15 punktach.
    • Rozpisz w formie myślników najważniejszych i najciekawszych pojęć/uwag:
    • a)  
    • b)  
Instrukcje:
  • Przed Tobą intensywne 30 minut audycji filmowej. 
  • Interesuje nas Kilka głównych zagadnień, propozycje wytłuszczono poniżej. 
    • Kiedy i gdzie żyli
    • Jak żyli
    • co jedli
    • sukcesy/osiągnięcia - z czego mogą być dumni

  • Słuchaj uważnie, 
  • Postaraj się wynotować jak najwięcej ciekawych lub ważnych informacji 
    • możesz stosować formę np. 
      • mapy myśli lub tabeli
      • rozgałęziających się haseł wywoławczych
      • równoważników zdań 
  • Postaraj się wynotować w każdej z podstawowej kategorii między 4 a 10 uwag. średnio 7; czyli łącznie ok. 35 krótszych lub dłuższych UWAG
    • uwagi mogą się "rozgałęziać": od ogółu do szczegółu
      • układ gałązek odchodzących od pnia
      • taki układ zyska dodatkowe punkty
  • Łącznie powinieneś mieć więc między 20 a 50 uwag
  • NA BAZIE PRACY Stwórz autorski, satyryczny rysunek edukacyjny nt. pradziejów i praludzi
  • Ocena 
    • będzie zależna od 
      • ilości i "jakości" 1. części pracy - mapy myśli (max 50 punktów do zdobycia)
      • "jakości" 2. części pracy - satyrycznego rysunku edukacyjnego (max. 30 punktów)
    • ocena będzie zależna od ilości notatek i jakością rysunku, zgodnie ze wzorem*:
      • dop: 30 punktów (za merytoryczne, zabawne uwagi i rysunek)
      • dst - 40 punktów
      • dobry - 55 punktów
      • b. dobry - 70 punktów
      • powyższy schemat jest podany jako wartość orientacyjna (ostateczna ocena należy do nauczyciela, który rozpatruje i ocenia każdą prace indywidualnie)
      • + 1 stopień dla kilku najlepszych prac, tj. 
        • prac najbardziej wartościowych pod względem edukacyjnym (postaraj się by odbiorca miał jak najlepszy obraz wydarzeń)
        • prac najlepiej "zaplanowanych", rozrysowanych (to jest o najlepszym układzie graficznym) 
      • minimalnie: - 0,5 stopnia dla prac niesamodzielnych, polegających na:"przepisaniu" / skopiowaniu treści 
        • sugerowanych przez nauczyciela na zajęciach, 
        • stworzonych przez kogoś innego (lub udostępnienie własnych treści do "przepisania przez kolegę"

  • Po projekcji i stworzeniu mapy myśli przygotuj mem/ obrazek satyryczny o potencjale edukacyjnym (analogicznie jak na pracach klasowych/sprawdzianach)
    1. Narysuj satyryczny rysunek o wartości edukacyjnej, dot. Sobieskiego i jego czasów
    2. Rysunek powinien mieć krótki opis/komentarz autora, w którym wyjaśniono widzowi/laikowi, o co chodzi, jakich wydarzeń historycznych dotyczy. 
    3. Oceniana jest:
      • 1. Pomysłowość, 
      • 2. Staranność wykonania, czy autor się do rysunku "przyłożył" 
      • 3. Historyczność, tj. merytoryczność (kto, co, kiedy, dlaczego?) 
        • wartościowy edukacyjnie rysunek (z opisem), który przekazuje nam jakąś wiedzę historyczną, 
      • 4. Humor - poczucie humoru (humor słowny, sytuacyjny etc. mile widziany)

Punktacja Szczegółowa: