Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Projekt „Historia w sieci”

„HISTORIA W SIECI” projekt Muzeum Historii Polski w Warszawie



Drużyna z naszego LO została zakwalifikowana do projektu Muzeum Historii Polski w Warszawie, jako jedna z 15 drużyn w Polsce. Wow!

tutaj fotorelacja na stronie Muzeum:










Inspiracją była m.in. publikacja: "Cieszyńskie drogi do Niepodległej", którą wydałem kilka lat temu

https://drive.google.com/file/d/1uOjYKyrw1DtK4cqdLhdEeWFH3ltt9A4S/view?usp=drive_link


"Jesteśmy uczniami 3. i 4. klasy liceum ogólnokształcącego, którzy, choć uczą się na kierunkach ścisłych, to gdzieś głęboko w sercu pozostają zakochanymi w historii humanistami. Pochodzimy z dawnego Księstwa Cieszyńskiego, ziem, które niemal 800 lat były poza Polską; by powrócić do niej w Halloween 1918 roku (o tym będzie nasz film!). Uczymy się w Cieszynie, ale pochodzimy z takich wiosek jak: Dębowiec (słynny z tego, że niechcący wylądowali tu I. zrzuceni w Polsce Cichociemni); czy maleńkie Gumna (skąd pochodził m.in. Edward Kaleta działacz ruchu ludowego, łącznik Wincentego Witosa i Stanisława Mikołajczyka) oraz Mnich, wioski, z której do obozu koncentracyjnego trafił pastor-powstaniec śląski Józef Mamica (delegat Rady Narodowej Księstwa Cieszyńskiego na konferencję pokojową w Paryżu w 1919 roku!). Mamy różne zainteresowania, działamy społecznie, np. Paulina, nasz montażysta jest członkiem młodzieżowej Rady Miasta Cieszyna. Podobnie nasz nauczyciel - Wojtek Grajewski, który z dumą mówi o sobie, że jest historykiem-regionalistą, udzielając się w wielu akcjach i organizacjach, na czele z Oddziałem Polskiego Towarzystwa Historycznego Oddział w Cieszynie. Pozdrawiamy z kresów południowo-zachodnich! Paulina Jagiełło, Jerzy Kołodziejczyk, Piotr Soboszek i Wojciech Grajewski".

Opis filmu: "Nasz film edukacyjno-rozrywkowy przedstawi starcie "nieboszczki Austrii" z, dopiero rodzącą się, Polską, gdzieś na dalekich kresach zachodnich. Zamierzamy uchwycić kontrastowość Cieszyna AD 1918, miasta na wskroś austryjackiego (do dziś nazywany jest przecież "Małym Wiedniem" i w co czwartym domu wisi portret Cesarza Franciszka Józefa I), które, za sprawą m.in. kilkunastu nauczycieli-fanatyków postanowiło rzucić wyzwanie Imperium i stworzyć tu Polskę 31 X 1918 roku. Tym samym Cieszyniacy wyprzedzili o wiele dni i tygodni inne regiony Polski i dziś dumnie mogą mówić, że nasze cieszyńskie Święto Niepodległości możemy świętować na blisko dwa tygodnie przed większością Polaków, tj. 31 X 1918 w noc Halloween. Jest to tym bardziej spektakularne, jeśli weźmie się pod uwagę, iż Polski w Krakowie, czy Warszawie nie było 123 lata, gdy pod Cieszynem było to blisko 800 lat! Jest więc o czym mówić i czym się chwalić! Tym bardziej, iż finał tego dramatu rozegra się kilka metrów obok naszej szkoły, gdzie faktycznie ni z tego, ni z owego upadła Austria i powstała Polska! Nie zmienia to faktu, iż w dalszym ciągu z rozrzewnieniem wspominamy "macochę" Austrię i to również chcemy uchwycić w obrazie. 

Już wkrótce zapraszamy do śledzenia epickiej walki, jaka rozegra się w duszach Ślązaków i na ulicach miast Księstwa Cieszyńskiego. Bohaterami filmu są "Pan Rechtór", tj. stary Ślązak, nauczyciel-austrofil i jego wychowanek, młody absolwent seminarium nauczycielskiego. Każdy z nich ma inną perspektywę na życie i polityczne poglądy. Pierwsza część obrazu, nawiązując do klasyków współczsnego kina rozrywkowego, pozwoli na zakosztowanie w ausriackim Cieszynie, będąc rodzajem sentymentalnej podróży po mieście czasów c.k. monarchii. Druga część pozwoli na poznanie odmiennej perspektywy. Wszystko to w niezwykle angażującej, ale lekkiej formie...

Co wydarzy się w ostatnich godzinach istnienia Austrii w Cieszynie? Trzymajcie się mocno, podobno grupka nauczycieli-Ślązaków chce kultywować, jakieś prastare tradycję, opacznie je rozumiejąc. Czyżby faktycznie mieli biegać z bagnetami na karabinach i straszyć poczciwych austryjaków, nonsenownymi pytaniami/zawołaniami "Cukierek albo psikus"!? Polska, albo śmierć?! Koniec świata! A przynajmniej tego austryjackiego..." 

https://miro.com/app/board/uXjVLTfL-iM=/?utm_source=notification&utm_medium=email&utm_campaign=daily-updates&utm_content=view-board-cta&lid=bteej2r6fzsw







Poszukiwałem jeszcze chętnych do pomocy- udziału w projekcie. To szansa na przygodę życia z historią i Panem Wojtkiem- Serio!


Będziemy:

- mieć ciekawe zajęcia on-line (2 dni po ok 6 godzin), na temat AI, itd.

- tworzyć mini film o Cieszynie -śmieszny, mądry i krótki! (przygotowałem już jego wstępny scenariusz) (3-6 godzin); potrzebuję po 1 osobie, jako:

  • 1 Operator Kamery
  • 2. montażysta
  • 3. aktor

- zwiedzać Warszawę za free (1 dzień i nocleg)


Strasznie się jaram na myśl, że zrealizujemy nasz mini-film o Cieszyńskim Halloween roku 1918! Cukierek albo psikus! Polska albo śmierć!


Projekt łącznie wymaga w ciągu 2 miesięcy:


  • 3-6 godzin aktywnego uczestnictwa przy nagrywaniu 3-7 minutowego filmu
  • 11 godzin biernego słuchania (nikt nie sprawdza z tego, ile kojarzycie - tylko od Was zależy, ile chcecie z tego wyciągnąć czy mało, czy dużo - ja na Was nie naciskam, żebyście nie wiem jak się w to angażowali) ;
  • 1 wycieczki do Warszawy (24 godziny?)


W gratisie macie:

  • przygodę,
  • zapisanie się do historii szkoły i Youtuba
  • Coś fajnego do wpisania do CV jako, że jesteście 1 z bodaj 16 drużyn na całą Polskę biorących udział w tym projekcie Muzeum Historii Polski w Warszawie!




Harmonogram

na cały projekt potrzebujemy:


w październiku:

  • 1 godz. biernego słuchania: w najbliższą środę 16 października o godzinie 18 online (spotkanie potrwa około 60 minut) via Teams
  • 5 godz. biernego słuchania: w najbliższą sobotę od 9:30 do 14:30 wykłady on-line (9:30 – 11:00 Otwarta kultura ; 11:15 – 12:45 Fact-checking ; 13:00 – 14:30 AI)

w listopadzie:

  • 1-2 godziny na poprawki i sugestie do scenariusza z Waszej strony :
  • 2-6 godzin na nagrywanie (Kinga), występowanie (Piotrek i ja); montaż Viki
  • 5 godz. biernego słuchania: 16 listopada

w grudniu:

  • 7 grudnia - spotkanie na żywo (siedziba MHP). Zapewniamy zwrot kosztów podróży, zakwaterowanie w hotelu oraz wyżywienie tego dnia. O szczegółach powiem na spotkaniu organizacyjnym.




Organizatorzy potrzebują od Was e-mail kontaktowy i podpisanie zgód rodziców.

Jakieś dodatkowe info będę publikował też na naszej stronie: https://koperlo.blogspot.com/2024/10/projekt-historia-w-sieci.html






Czekać nas 2 dni warsztatów online 
O czym dowiemy się podczas projektu? Zajęcia poruszą między innymi tematy:
  • technik cyfrowych, 
  • AI, 
  • otwartej kultury, 
  • fact-checkingu 
  • podcastów i filmików w oprowadzaniu rówieśniczym.


Co nas m.in. inspirowało? Jaki film chcemy stworzyć, np. krótki, komiczny i mądry! Możemy bazować na wiralowej reklamie:

 









FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY


  • Które z celów i założeń projektu powodują, że chcecie Państwo dołączyć do grona jego uczestników?
  • W jaki sposób uczestnictwo w projekcie może przyczynić się do poprawy jakości pracy w szkole – zarówno z perspektywy nauczyciela, jak i uczniów?
    • Uczestnictwo w projekcie, szczególnie poprzez możliwość stworzenia filmu (oprowadzania rówieśniczego po okolicy szkoły) i motywację do tego działania, może znacząco wpłynąć na zainteresowanie lokalnymi miejscami pamięci i bohaterami, którzy w 1918 roku, po 600 latach stworzyli przed naszą szkołą (dosłownie 10-20 metrów od niej) i w niej samej - Polskę, dokonując zamachu na austriackie dowództwo garnizonu miasta.
    • Stworzenie wartościowego filmu o tematyce regionalnej na zlecenie szanowanej instytucji  (MHP), filmu, który może spotkać się z zainteresowaniem i pozytywnym przyjęciem w samej stolicy kraju, nobilituje historię regionalną w oczach lokalnej społeczności „prowincji”, zarówno wśród grona pedagogicznego, jak i uczniów i rodziców, potwierdzając, iż ma sens poruszanie zagadnień regionalnych na zajęciach i można (a nawet należy!) być dumnym zarówno z dokonań przodków, jak i kultywacji pamięci o nich.
    • Spodziewamy się, iż udział w projekcie zmotywuje uczniów weń niezaangażowanych do udziału w nadobowiązkowych zajęciach historii regionalnej, poznania jej i zaangażowania w analogiczne projekty.
    • Z perspektywy ucznia udział w projekcie może być interesujący, ze względu na mnogość tematów poruszanych w nim i fakt, iż łączą one wiedzę akademicką z nowoczesnymi technologiami i ich wykorzystaniem (AI, fact-checking etc.). Udział w projekcie z pewnością poszerzy horyzonty uczestników i zmobilizuje ich do dalszego doskonalenia warsztatu technicznego oraz rozwijania pasji historycznych.
    • Efekty udziału w projekcie pragniemy zaprezentować publicznie w szkole nie tylko podczas zajęć, ale również, np. Nocy Muzeów w Cieszynie w maju 2025 roku (nasza szkoła uczestniczyła już w jednej z poprzednich edycji imprezy). Taka możliwość pokazuje otwartość kadry pedagogicznej, jej kreatywność i ponadprzeciętne zaangażowanie, co wpływa nie tylko na pozytywny wizerunek szkoły na zewnątrz, ale również wysokie morale wśród uczniów, motywując ich do udziału w analogicznych przedsięwzięciach.



Które z celów i założeń projektu powodują, że chcecie Państwo dołączyć do grona jego
uczestników?
  • a. pokazanie uczestnikom oraz odbiorcom Projektu szans, jakie niesie za sobą powszechna cyfryzacja kultury - m.in. digitalizacja zbiorów, dostępność zwiedzania placówek kultury online, internetowe narzędzia badawcze - w tym repozytoria wiedzy, bazy bibliograficzne.
  • b. pokazanie uczestnikom szans i zagrożeń związanych z nowoczesnymi technologiami w nauczaniu i uczeniu się
  • c. wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności w zakresie najnowszych technologii i korzystania z nich podczas nauczania i uczenia się historii Polski - w tym z założeniami otwartej kultury, sztuczną inteligencją oraz fact- checkingiem
  • d. przygotowanie uczestników do nagrania oprowadzania rówieśniczego po ciekawych miejscach związanych z lokalną historią
  • e. stworzenie przestrzeni do wymiany kontaktów i doświadczeń pomiędzy Zespołami (podczas warsztatów oraz za pośrednictwem grupy facebookowej, która powstanie dla uczestników)
  • f. stworzenie ogólnodostępnej strony internetowej, na której znajdą się materiały szkoleniowe, nagrania warsztatów oraz filmy przygotowane przez Zespoły - strona będzie ogólnodostępna




W jaki sposób uczestnictwo w projekcie może przyczynić się do poprawy jakości pracy w szkole
– z perspektywy uczniów?



W jaki sposób uczestnictwo w projekcie może przyczynić się do poprawy jakości pracy w szkole
– z perspektywy nauczyciela?


  • Załącznik nr 1
  • do Zarządzenia Dyrektora Muzeum Historii Polski w Warszawie nr 74/2024 z dnia i 8 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia regulamin Projektu „HtSTORJA W SiECi" w Muzeum Historii Polski w Warszawie
  • REGULAMIN PROJEKTU „HISTORIA W SIECI" W MUZEUM HISTORII POLSKI
  • §1-
  • Postanowienia wstępne
  • 1. Niniejszy regulamin określa cele i założenia Projektu „Historia w sieci", informacje na temat organizacji prac, warunków uczestnictwa oraz terminarza.
  • 2. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
  • a. Muzeum - rozumie się: Muzeum Historii Polski w Warszawie, wpisane do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod numerem RIK: 73/2006,
  • b. Dyrektorze - rozumie się: Dyrektora Muzeum Historii Polski w Warszawie,
  • c. Regulaminie - rozumie się: niniejszy regulamin Projektu „Historia w sieci",
  • d. Koordynatorze - rozumie się: osobę wskazaną przez Dyrektora, która zajmuje się organizowaniem prac nad Projektem,
  • e. Nauczycielu - rozumie się: nauczyciela, którzy jest uczestnikiem Projektu,
  • f. Uczniu - rozumie się: ucznia, który jest uczestnikiem Projektu,
  • g. Zespole - rozumie się: zespół szkolny tj. grupę złożoną z nauczyciela oraz maksymalnie trójki uczniów z danej szkoły, którzy są uczestnikami Projektu,
  • h. Odbiorcy Projektu - rozumie się: każdą osobą niebędącą uczestnikiem, ale zapoznającą się ze stroną internetową Projektu oraz materiałami będącymi elektem działań edukacyjnych.
  • i. Projekcie - rozumie się Projekt „Historia w sieci".
  • 3. Projekt zostanie zrealizowany na podstawie niniejszego Regulaminu.
  • 4. Obsługę administracyjną Projektu zapewnia Muzeum.
  • 5. Projekt zostanie zrealizowany dzięki wsparciu grantowemu KPO dla kultury - inwestycja A2.5.1: Program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju, realizowany 2/14 w ramach komponentu: Odporność i konkurencyjność gospodarki, realizowanego w ramach planu rozwojowego (KPO).
  • §2.
  • Cel i założenia Projektu
  • 1. Celem ogólnym Projektu jest popularyzacja wiedzy na temat historii Polski wśród młodzieży oraz wsparcie nauczycieli przedmiotów humanistycznych i pogłębianie kompetencji cyfrowych uczestników w zakresie nauczania oraz uczenia się historii.
  • 2. Cele szczegółowe to:
  • a. pokazanie uczestnikom oraz odbiorcom Projektu szans, jakie niesie za sobą powszechna cyfryzacja kultury - m.in. digitalizacja zbiorów, dostępność zwiedzania placówek kultury online, internetowe narzędzia badawcze - w tym repozytoria wiedzy, bazy bibliograficzne.
  • b. pokazanie uczestnikom szans i zagrożeń związanych z nowoczesnymi technologiami w nauczaniu i uczeniu się
  • c. wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności w zakresie najnowszych technologii i korzystania z nich podczas nauczania i uczenia się historii Polski - w tym z założeniami otwartej kultury, sztuczną inteligencją oraz fact- checkingiem
  • d. przygotowanie uczestników do nagrania oprowadzania rówieśniczego po ciekawych miejscach związanych z lokalną historią
  • e. stworzenie przestrzeni do wymiany kontaktów i doświadczeń pomiędzy Zespołami (podczas warsztatów oraz za pośrednictwem grupy facebookowej, która powstanie dla uczestników)
  • f. stworzenie ogólnodostępnej strony internetowej, na której znajdą się materiały szkoleniowe, nagrania warsztatów oraz filmy przygotowane przez Zespoły - strona będzie ogólnodostępna
  • §3-
  • Organizacja prac nad Projektem
  • 1. Po ogłoszeniu Projektu na stronie internetowej Muzeum oraz w muzealnych mediach społecznościowych chętnym zostanie udostępniony formularz zgłoszeniowy, w którym kandydaci zostaną poproszeni o uzasadnienie chęci uczestnictwa w programie.
  • 2. Do uczestnictwa zostanie zaproszonych 16 Zespołów (po jednej z każdego województwa) składających się z jednego nauczyciela oraz maksymalnie trójki uczniów.
  • 3. W ramach Projektu zorganizowane zostaną dwie weekendowe (sobotnie) sesje warsztatowe dla nauczycieli i uczniów oraz podsumowujące spotkanie na żywo w siedzibie Muzeum.
  • 4. Organizator zapewnia uczestnikom spotkania podsumowującego nocleg ze śniadaniem, wyżywienie oraz zwrot kosztów transportu do i z Warszawy.
  • a. Zwrot kosztów transportu przysługuje 3 uczniów oraz 1 nauczycielowi w każdym Zespole. Przez koszty transportu rozumie się koszty podróży z miejscowości zamieszkania do Warszawy.
  • b. Dopuszczalne środki transportu do zwrotu kosztów to środki transportu publicznego: pociąg, autobus. Uczestnicy zobowiązani są do wyboru optymalnego pod względem kosztowym i czasowym połączenia oraz do podróży w 2. klasie.
  • c. W przypadku, gdy nie ma możliwości użycia transportu publicznego, dopuszczalne jest użycie samochodu prywatnego. Zgodę na skorzystanie z tej możliwości wydaje Koordynator. Chęć skorzystania z samochodu prywatnego należy zgłosić w 7-dniowym wyprzedzeniem do Koordynatora. Zwrot przysługuje tylko na 1 samochód na Zespół za najkrótszą trasę łączącą miejscowość wyjazdu z Warszawą. Zwrot następuje na podstawie poprawnie wypełnionej kilometrówki.
  • d. Koszty poniesione na transport w obrębie Warszawy np. z dworca kolejowego lub koszty parkingu nie będą zwracane.
  • e. Zwrot kosztów za podróż pociągiem lub autobusem następuje na podstawie biletów, które uczestnicy zobowiązani są dostarczyć Koordynatorowi lub osobie przez niego wyznaczonej w formie papierowej (bilety papierowe) lub elektronicznej (bilety elektroniczne).
  • f. Nocleg ze śniadaniem zapewniony będzie 3 uczniów oraz 1 nauczycielowi na Zespół w dniach 6-7 grudnia 2024 roku.
  • g. Przez zapewnienie wyżywienia rozumie się obiad i serwis kawowy 7 grudnia 2024 roku.
  • 5. W czasie trwania Projektu powstanie grupa facebookowa dla uczestników jako platforma komunikacji z organizatorami oraz przestrzeń integrująca uczestników ze sobą nawzajem oraz przedstawicielami organizatorów.
  • 6. Efektem Projektu będzie stworzenie ogólnodostępnej strony internetowej, która będzie zawierała informacje o Projekcie, biogramy oraz zdjęcia uczestników, nagrania
  • warsztatów wraz z pełnymi transkrypcjami, materiały udostępniane przez Organizatora łub prowadzących warsztaty oraz efekty prac Projektowych Zespołów.
  • §4.
  • Warunki uczestnictwa
  • 1. W Projekcie może uczestniczyć maksymałnie 16 Zespołów liczących maksymalnie 64 osoby (16 nauczycieli - po jednym z każdego województwa oraz 48 uczniów-Zespoły maksymalnie 3-osobowe pracujące z każdym nauczycielem).
  • 2. Kandydaci na uczestników są zobowiązani do wypełnienia formularza internetowego i uzasadnienia chęci wzięcia udziału w Projekcie.
  • 3. Kandydaci na uczestników są zobowiązani do zadeklarowania uczestnictwa w obu sesjach warsztatowych online oraz spotkaniu na żywo w siedzibie Muzeum.
  • 4. O wyborze kandydatów do udziału w Projekcie zadecyduje komisja złożona z pracowników Działu Edukacji Muzeum powołana przed Dyrektora. Uczestnicy zakwalifikowani do udziału w Projekcie zostaną o tym powiadomieni drogą mailową i są zobowiązani do potwierdzenia chęci udziału. Na etapie deklaracji udziału w Projekcie uczestnicy zobowiązani będą do przesłania skanów wypełnionych formularzy, o których mowa w § 7. Nieprzesłanie wypełnionych formularzy dla któregokolwiek członka Zespołu w wyznaczonym przez Komisję terminie lub nieudzielenie zgody na wykorzystanie wizerunku lub niewyrażenie zgody na wykorzystanie pracy projektowej lub niewyrażenie zgody na udział w Projekcie przez opiekunów osób niepełnoletnich będzie jednoznaczne z rezygnacją całego Zespołu w Projekcie.
  • 5. W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów niż miejsc w Projekcie (16 Zespołów) komisja dokona wyboru kandydatów w oparciu o treść uzasadnienia zawartą w Formularzu zgłoszeniowym.
  • 6. Decyzja komisji co do wyboru kandydatów jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
  • 7. Po ogłoszeniu wyboru kandydatów, są zobowiązani do wniesienia opłaty (50 złotych za każdy Zespół) za uczestnictwo w Projekcie przelewem na rachunek bankowy:
  • 77 1130 1017 0020 1461 6420 0001 Muzeum Historii Polski ul. Gwardii 1 01-538 Warszawa
  • Tytułem: Nazwa województwa, nazwa szkoły, wpisowe Historia w sieci oraz wypełnienia wszystkich wymaganych przez Muzeum dokumentów.
  • 8. Uczestnicy są zobowiązani do ukończenia zadania Projektowego, którym będzie nagranie oprowadzania rówieśniczego po okoticy miejsca zamieszkania lub położenia szkoły i udostępnienia tego materiału do opublikowania na stronie internetowej.
  • §5.
  • Terminarz
  • 1. Rekrutacja uczestników: do 11 października 2024 roku
  • 2. Spotkanie informacyjne (onłine) dła uczestników 16 października 2024 roku.
  • 3. Pierwsze spotkanie warsztatowe (online): 19 października 2024 roku.
  • 4. Drugie spotkanie warsztatowe (online): 16 listopada 2024 roku.
  • 5. Podsumowujące spotkanie w siedzibie MHP: 7 grudnia 2024 roku.
  • 6. Organizator informuje, że ze względów technicznych, terminarz może ulec modyfikacjom.


  • §6.
  • Przetwarzanie danych osobowych
  • 1. Administratorem danych osobowych jest Muzeum Historii Polski w Warszawie, ul. Gwardii 1, 01 - 538 Warszawa, wpisane do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod nr RIK 73/2006. Z Administratorem może się Pani/Pan skontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres naszej siedziby.
  • 2. Inspektor Ochrony Danych powołany przez Administratora nadzoruje prawidłowość przetwarzania danych osobowych. Z Inspektorem Ochrony Danych można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: daneosobowefSmuzhp.pl lub telefonicznie 534 432 884.
  • 3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia Projektu, w związku z wykonywaniem zadania realizowanego przez Muzeum w interesie publicznym, które polega na upowszechnieniu podstawowych wartości historii, nauki i kultury polskiej oraz światowej, na podstawie art. 6 ust 1 lit. e w związku z ustawą z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach, a także w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c w związku z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  • 4. Dane osobowe uczestników Projektu, które zostaną udostępnione na stronie internetowej Muzeum lub Projektu, będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody, zgodnie z przepisami RODO (art. 6 ust.l tit a). Dane osobowe uczestników w postaci wizerunku będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody.
  • 5. W celu prawidłowego przeprowadzenia Projektu musimy znać imię i nazwisko autora/ki pracy, adres e-mail do kontaktu. Do udziału w Projekcie osoby, który nie osiągnęła pełnołetniości, organizator dodatkowo potrzebuje imienia i nazwiska rodzica łub opiekuna prawnego oraz adres e-maił do kontaktu.
  • 6. Po zakończeniu Projektu dane osobowe przechowywane będą na podstawie przepisów prawa o archiwizacji dokumentów - przez 25 łat. Natomiast dane osobowe przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody, będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody łub ustania celu przetwarzania.
  • 7. Odbiorcami danych osobowych są podmioty, którym Administrator zleca wykonanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające). Zgodnie z obowiązującym prawem Administrator może przekazywać dane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Administratora na podstawie umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych (np. doradcom, audytorom, podmiotom świadczącym usługi IT) oraz innym podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów (np. sądy, organy ścigania) - na podstawie posiadającego podstawę prawną żądania.
  • 8. Osoby, których dane osobowe będą przetwarzane mają prawo:
  • 1) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • 2) do sprostowania swoich danych, jeżeli są nieprawidłowe lub niekompletne;
  • 3) do usunięcia danych, w sytuacji, gdy wcześniej wyraziły zgodę na przetwarzanie danych osobowych;
  • 4) do ograniczenia przetwarzania;
  • 5) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  • 9. Osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  • 10. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane posiada prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • 11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do udziału w Projekcie.
  • 12. Dane osobowe bez wyrażenia odrębnej zgody nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w oparciu o profilowanie.
  • 13. W przypadku pozyskania danych nie bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą (art. 14 RODO), Muzeum informuje, że dane osobowe (imię i nazwisko, adres e-mail) będą pozyskane od placówki, która nadesłała zgłoszenie do Projektu.
  • 14. Więcej informacji na temat sposobu realizacji praw, określonych powyżej, może uzyskać kontaktując się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych w sposób określony w ust. 1 i 2.
  • 15. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
  • §7.
  • Wizerunek uczestników, zgoda na wykorzystanie pracy projektowej, zgoda na
  • uczestnictwo w Projekcie
  • 1. Każdy z uczestników Projektu (lub jego opiekun prawny w przypadku osób niepełnoletnich) na etapie potwierdzenia udziału w Projekcie zostanie poproszony o wyrażenie zgody na wykorzystanie jego wizerunku. Wyrażenie zgody na wykorzystanie wizerunku jest dobrowolne z zastrzeżeniem §4 ust. 4.
  • 2. Każdy z uczestników Projektu (lub jego opiekun prawny w przypadku osób niepełnoletnich) na etapie potwierdzenia udziału w Projekcie wyrazi zgodę na wykorzystanie pracy projektowej do utworów powstałych w związku z realizacją Projektu na wzorach stanowiących załącznik nr 4.
  • 3. Ponadto dla każdego z niepełnoletnich uczestników Projektu zgodę na uczestnictwo w Projekcie wyraża jego opiekun prawny.
  • 4. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  • §8.
  • Postanowienia końcowe
  • 1. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w trakcie trwania
  • Projektu.
  • 2. We wszystkich szczegółowych kwestiach nieobjętych niniejszym regulaminem decyzje
  • podejmuje Organizator.
  • 3. Organizatorowi przysługuje prawo do wiążącej interpretacji postanowień regulaminu.


  • Załącznik nr 1
  • ZGODA OPIEKUNA PRAWNEGO NA UDZIAŁ W PROJEKCIE NIEPEŁNOLETNIEGO UCZESTNIKA
  • Ja, niżej podpisany/a
  • (imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego)
  • wyrażam zgodę na udział mojego
  • dziecka/podopiecznego
  • (imię i nazwisko dziecka)
  • w Projekcie „Historia w sieci - warsztaty dla nauczycieli i uczniów" organizowanym przez Muzeum Historii Polski w Warszawie. Jednocześnie oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z treścią Regulaminu Projektu oraz zasadami przetwarzania danych osobowych zawartymi w Regulaminie i akceptuję ich treść w całości.
  • Data i czytelny podpis
  • Zgoda na wykorzystanie wizerunku (osoby pełnołetnie)
  • Ja, niżej podpisany/-a
  • zamieszkały/-a w (adres)
  • oświadczam, że wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie mojego wizerunku utrwałonego w czasie trwania Projektu „Historia w sieci - warsztaty dła nauczycieli i uczniów", na wszystkich jego etapach (bez konieczności jego każdorazowego zatwierdzania) przez Muzeum Historii Polski w Warszawie, w celach statutowych Muzeum Historii Polski w Warszawie oraz promocji Projektu, w dowolnym medium, w tym w Internecie, telewizji i mediach społecznościowych.
  • miejsce i data czytelny podpis pełnoletniego uczestnika konkursu
  • Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na przetwarzanie przez Muzeum Historii Polski, moich danych osobowych jako autora/ki pracy, czyli imienia i nazwiska, w celu ogłoszenia wyników na stronie internetowej Muzeum wraz z udostępnieniem pracy Projektowej w przypadku jej nagrodzenia.
  • Jednocześnie oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z treścią Regulaminu Projektu oraz zasadami przetwarzania danych osobowych zawartymi w Regulaminie i akceptuję ich treść w całości.
  • Data i podpis autora pracy
  • Zgoda na wykorzystanie wizerunku (osoby niepełnoletnie)
  • Ja, niżej podpisany/-a
  • zamieszkały/-a w (adres)
  • oświadczam, że wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku mojego dziecka/ podopiecznego
  • zamieszkałej/zamieszkałego
  • utrwalonego w czasie trwania Projektu „Historia w sieci - warsztaty dla nauczycieli i uczniów", na wszystkich jego etapach (bez konieczności jego każdorazowego zatwierdzania) przez Muzeum Historii Polski w Warszawie, w celach statutowych Muzeum Historii Polski w Warszawie oraz promocji konkursu, w dowolnym medium, w tym w Internecie, telewizji i mediach społecznościowych.
  • miejsce i data czytelny podpis rodzica/opiekuna uczestnika konkursu
  • Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na przetwarzanie przez Muzeum Historii Polski, danych osobowych dziecka - autora/ki pracy, czyli imienia i nazwiska, w celu podawania informacji na stronie internetowej Muzeum wraz z udostępnieniem pracy Projektowej, w przypadku jej nagrodzenia.
  • Data i podpis rodzica/opiekuna prawnego
  • ZGODA NA WYKORZYSTANIE PRACY PROJEKTOWEJ (w przypadku autora pracy, który nie osiągnął pełnoletniości)
  • Dotyczy pliku - pracy Projektowej o nazwie:
  • Imię i nazwisko autora pracy:
  • Adres e-mail opiekuna prawnego do kontaktu:
  • Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego
  • (imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego)
  • Oświadczam, że:
  • 1) zapoznałam/zapoznałem się z Regulaminem Projektu organizowanego przez Muzeum Historii Polski i akceptuję jego warunki;
  • 2) wyrażam zgodę na udział
  • (imię i nazwisko autora pracy) w/w Projekcie;
  • 3) wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie pracy mojego dziecka przez Organizatora, w jego działalności statutowej;
  • 4) pracę Projektową dziecko wykonało osobiście i przysługują dziecku prawa majątkowe i osobiste i nie są one w żaden sposób ograniczone lub obciążone;
  • 5) praca Projektowa nie zagraża i nie narusza praw osób trzecich, w szczególności nie narusza ich majątkowych i osobistych praw autorskich oraz że posiadam zgodę osób, których dane osobowe przekazano w pracy, na wykorzystanie, w tym rozpowszechnianie przez Organizatora, w celach określonych w Regulaminie. Za wszelkie roszczenia osób trzecich, które wynikają z tytułu naruszenia ich praw odpowiada uczestnik;
  • 6) z chwilą przekazania pracy Projektowej Organizatorowi, uczestnik nieodpłatnie, bez ograniczenia w czasie i przestrzeni przenosi na Organizatora autorskie prawa
  • majątkowe do tej pracy w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. - o prawie autorskim i prawach pokrewnych na następujących polach eksploatacji:
  • a) rozpowszechnianie pracy Projektowej, w tym w szczególności jej publiczne prezentowanie, wystawianie, wyświetlanie, nadawanie i reemitowanie,
  • b) utrwalanie i zwielokrotnianie pracy dowolną techniką i w dowolnej liczbie egzemplarzy, na dowolnych nośnikach danych,
  • c) przechowywanie i przekazywanie pracy w tym w szczególności wprowadzanie pracy do pamięci komputerów i innych urządzeń, przesyłanie jej sieciami wewnętrznymi z wykorzystaniem Internetu;
  • 7) z chwilą przekazania pracy Projektowej Organizatorowi, uczestnik przenosi nieodpłatnie na Organizatora wyłączne prawo opracowywania pracy oraz zezwalania na wykonywanie zależnych praw autorskich do pracy Projektowej.
  • 8) zapoznałam/zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotycząca przetwarzania danych
  • * osobowych zawartą w Regulaminie Projektu.
  • Data i podpis rodzica/opiekuna prawnego
  • Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na przetwarzanie przez Muzeum Historii Polski, danych osobowych dziecka - autora/ki pracy, czyli imienia i nazwiska, w celu ogłoszenia wyników na stronie internetowej Muzeum wraz z udostępnieniem pracy Projektowej, w przypadku jej nagrodzenia.
  • Data i podpis rodzica/opiekuna prawnego
  • *niepotrzebne skreślić
  • ZGODA NA WYKORZYSTANIE PRACY PROJEKTOWEJ (w przypadku autora pracy, który jest pełnoletni)
  • Dotyczy pliku - pracy Projektowej o nazwie:
  • Imię i nazwisko autora pracy:
  • Adres e-mail / numer telefonu do kontaktu:
  • Oświadczam, że:
  • 1) zapoznałam/zapoznałem się z Regulaminem Projektu organizowanego przez Muzeum Historii Polski i akceptuję jego warunki;
  • 2) wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie pracy Projektowej przez Organizatora, w jego działalności statutowej;
  • 3) pracę wykonałem/łam osobiście i przysługują mi wszelkie autorskie prawa majątkowe i osobiste i nie są one w żaden sposób ograniczone lub obciążone;
  • 4) praca Projektowa nie zagraża i nie narusza praw osób trzecich, w szczególności nie narusza ich majątkowych i osobistych praw autorskich oraz że posiadam zgodę osób, których dane osobowe przekazano w pracy konkursowej, na wykorzystanie, w tym rozpowszechnianie przez Organizatora, w celach określonych w Regulaminie. Jestem świadomy, że za wszelkie roszczenia osób trzecich, które wynikają z tytułu naruszenia ich praw odpowiada uczestnik Projektu;
  • 5) z chwilą przekazania pracy Organizatorowi, uczestnik nieodpłatnie, bez ograniczenia w czasie i przestrzeni przenosi na Organizatora autorskie prawa majątkowe do tej pracy w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. - o prawie autorskim i prawach pokrewnych na następujących polach eksploatacji:
  • a) rozpowszechnianie pracy Projektowej, w tym w szczególności jej publiczne prezentowanie, wystawianie, wyświetlanie, nadawanie i reemitowanie,
  • b) utrwalanie i zwielokrotnianie pracy Projektowej dowolna techniką i w dowolnej liczbie egzemplarzy, na dowolnych nośnikach danych,
  • c) przechowywanie i przekazywanie pracy Projektowej, w tym w szczególności wprowadzanie pracy do pamięci komputerów i innych urządzeń, przesyłanie jej sieciami wewnętrznymi z wykorzystaniem Internetu;
  • 6) z chwilą przekazania pracy Projektowej Organizatorowi, uczestnik przenosi nieodpłatnie na Organizatora wyłączne prawo opracowywania pracy oraz zezwalania na wykonywanie zależnych praw autorskich do pracy konkursowej.
  • 7) zapoznałam/zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych zawartą w Regulaminie.
  • Data i podpis autora pracy
  • Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na przetwarzanie przez Muzeum Historii Polski, moich danych osobowych jako autora/ki pracy, czyli imienia i nazwiska, w celu prezentacji Projektów na stronie internetowej Muzeum.
  • Data i podpis autora pracy
  • * niepotrzebne skreślić






C) jak się zapisać do udziału w projekcie? Jeśli ktoś chce spróbować udziału w Projekcie (w ramach którego przygotujemy filmik z atrakcyjnym dla waszych rówieśników oprowadzaniem po Cieszynie) i pisze się na wyjazd do Warszawy, to: Niech znajdzie mnie dziś w szkole (Mój plan lekcji: 1 sala 2 - 3B; 2 sala 3 - 2D; 3 sala 14 - 3G; 4 j.w.; 5 sala 15 - 3D ; 6-7: pokój nauczycielski; 8 sala 14 - 1DF) - musicie podpisać mi sie na zgłoszeniu;
Niestety liczba miejsc na wyjazd jest ograniczona i nasze zgłoszenie musi być zaakceptowane (co nie jest w 100 proc. pewne); a w przypadku większej ilości chętnych decydują: zaangażowanie na zajęciach i kolejność zgłoszeń - w tej kolejności.

Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

    1915 , Kartka wydana w roku 1915 z jakiejś okazji Cesarza Franciszka Józefa. "Majątek i krew dla Cesarza Majątek i krew dla Ojczyzny" - tak brzmi napis na kartce. To tak jakby ludność wszystko co miała najcenniejszego zawierzyła swemu cesarzowi. Mała pomoc by się przydała. cesarz Franciszek Józef I wizytował Cieszyn (1851, 1880, 1890, 1906), w czasie trzech ostatnich wizyt sieddział na specjalnym tronie, który do dziś przechowywany jest w Kościele Jezusowym. zobaz więcej : broszura Cieszyn Mały Wiedeń https://www.archiwum.cieszyn.pl/?p=categoriesShow&iCategory=12 historia polskiego szkolnictwa w Cieszynie: http://sp1cieszyn.edu.pl/strona/historia-polskiego-szkolnictwa-powszechnego-w-cieszynie Matka ośmiorga dzieci opuszcza męża i przenosi się do Warszawy, by pisać poezję. Autorka bajki "O krasnoludkach i o sierotce Marysi" chorą córkę zamyka w szpitalu psychiatrycznym. Pochylająca się nad losem dzieci społeczniczka oddaje obcym ludziom własnego wnuka......

Klasa 5

Punktacja: 36 6 35 5+ 32 5 30 4+ 27 4 23 3+ 18 3 15 2+ 11 2 9 1+' klasa 5 punktacja Zadanie / max. liczba punktów do zdobycia 1 / 6 2 / 4 3 / 9 (w tym 2 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) 4 / 4 (i ew. 2 pkt. ekstra ZA humor - niewliczane do punktacji na 5,6 etc. - w końcu humoru nie można wymagać od nikogo :) 5 14 (w tym 3 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) razem 37 ale (jeśli dobrze pamiętam) przyjąłem, że 6 jest możliwa od 36 pkt zadanie I: BC ca AC Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dob...

Klasa 6

Przygotowując się do lekcji, sprawdzianu, itd. możemy wykorzystać m.in. treści przygotowane przez Wiesława Zdziabka (zob.:  https://www.e-historia.com.pl/szkola-podstawowa-notatki-z-historii.html  i pod poniższymi linkami ) .  KLASA 6 R. I: Europa i świat - XVI w. 1. 1. PRZYCZYNY I PRZEBIEG WIELKICH ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 2. SKUTKI ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 3. ODRODZENIE 1. 4. SZTUKA RENESANSU 1. 5. REFORMACJA 1. 6. KONTRREFORMACJA I REFORMA WEWNĘTRZNA KOŚCIOŁA R. II 2. 1. DEMOKRACJA SZLACHECKA W POLSCE 2. 2. FOLWARK PAŃSZCZYŹNIANY 2. 3. POLSKA ZA PANOWANIA OSTATNICH JAGIELLONÓW 2. 4. RENESANS W POLSCE 2. 5. UNIA LUBELSKA I POCZĄTKI RZECZYPOSPOLITEJ OBOJGA NARODÓW 2. 6. REFORMACJA W POLSCE 2. 7. POLSKA MONARCHIĄ ELEKCYJNĄ R. III 3. 1. WOJNY Z ROSJĄ 3. 2. WOJNY POLSKO-SZWEDZKIE W PIERWSZEJ POŁOWIE XVII W. 3. 3. POWSTANIA KOZACKIE NA UKRAINIE 3. 4. POTOP SZWEDZKI 3. 5. WOJNY POLSKO-TURECKIE 3. 6. KRYZYS WEWNĘTRZNY RZECZYPOSPOLITEJ 3. 7. BAROK W EUROPIE I W POLSCE R. IV 4. ...