Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Projekt „Historia w sieci”

 

„HISTORIA W SIECI” projekt Muzeum Historii Polski w Warszawie


Drużyna z naszego LO została zakwalifikowana do projektu Muzeum Historii Polski w Warszawie, jako jedna z 16 drużyn w Polsce. Wow!

Poszukuję jeszcze chętnego/chętnych do pomocy- udziału w projekcie. To szansa na przygodę życia z historią i Panem Wojtkiem- Serio!


Będziemy:

- mieć ciekawe zajęcia on-line (2 dni po ok 6 godzin), na temat AI, itd.

- tworzyć mini film o Cieszynie -śmieszny, mądry i krótki! (przygotowałem już jego wstępny scenariusz) (3-6 godzin); potrzebuję po 1 osobie, jako:

  • 1 Operator Kamery
  • 2. montażysta
  • 3. aktor

- zwiedzać Warszawę za free (1 dzień i nocleg)


Strasznie się jaram na myśl, że zrealizujemy nasz mini-film o Cieszyńskim Halloween roku 1918! Cukierek albo psikus! Polska albo śmierć!


Projekt łącznie wymaga w ciągu 2 miesięcy:


  • 3-6 godzin aktywnego uczestnictwa przy nagrywaniu 3-7 minutowego filmu
  • 11 godzin biernego słuchania (nikt nie sprawdza z tego, ile kojarzycie - tylko od Was zależy, ile chcecie z tego wyciągnąć czy mało, czy dużo - ja na Was nie naciskam, żebyście nie wiem jak się w to angażowali) ;
  • 1 wycieczki do Warszawy (24 godziny?)


W gratisie macie:

  • przygodę,
  • zapisanie się do historii szkoły i Youtuba
  • Coś fajnego do wpisania do CV jako, że jesteście 1 z bodaj 16 drużyn na całą Polskę biorących udział w tym projekcie Muzeum Historii Polski w Warszawie!




Harmonogram

na cały projekt potrzebujemy:


w październiku:

  • 1 godz. biernego słuchania: w najbliższą środę 16 października o godzinie 18 online (spotkanie potrwa około 60 minut) via Teams
  • 5 godz. biernego słuchania: w najbliższą sobotę od 9:30 do 14:30 wykłady on-line (9:30 – 11:00 Otwarta kultura ; 11:15 – 12:45 Fact-checking ; 13:00 – 14:30 AI)

w listopadzie:

  • 1-2 godziny na poprawki i sugestie do scenariusza z Waszej strony :
  • 2-6 godzin na nagrywanie (Kinga), występowanie (Piotrek i ja); montaż Viki
  • 5 godz. biernego słuchania: 16 listopada

w grudniu:

  • 7 grudnia - spotkanie na żywo (siedziba MHP). Zapewniamy zwrot kosztów podróży, zakwaterowanie w hotelu oraz wyżywienie tego dnia. O szczegółach powiem na spotkaniu organizacyjnym.




Organizatorzy potrzebują od Was e-mail kontaktowy i podpisanie zgód rodziców.

Jakieś dodatkowe info będę publikował też na naszej stronie: https://koperlo.blogspot.com/2024/10/projekt-historia-w-sieci.html






Czekać nas 2 dni warsztatów online 
O czym dowiemy się podczas projektu? Zajęcia poruszą między innymi tematy:
  • technik cyfrowych, 
  • AI, 
  • otwartej kultury, 
  • fact-checkingu 
  • podcastów i filmików w oprowadzaniu rówieśniczym.


Jaki film chcemy stworzyć, np. krótki, komiczny i mądry! Możemy bazować na wiralowej reklamie:










FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY


  • Które z celów i założeń projektu powodują, że chcecie Państwo dołączyć do grona jego uczestników?
  • W jaki sposób uczestnictwo w projekcie może przyczynić się do poprawy jakości pracy w szkole – zarówno z perspektywy nauczyciela, jak i uczniów?
    • Uczestnictwo w projekcie, szczególnie poprzez możliwość stworzenia filmu (oprowadzania rówieśniczego po okolicy szkoły) i motywację do tego działania, może znacząco wpłynąć na zainteresowanie lokalnymi miejscami pamięci i bohaterami, którzy w 1918 roku, po 600 latach stworzyli przed naszą szkołą (dosłownie 10-20 metrów od niej) i w niej samej - Polskę, dokonując zamachu na austriackie dowództwo garnizonu miasta.
    • Stworzenie wartościowego filmu o tematyce regionalnej na zlecenie szanowanej instytucji  (MHP), filmu, który może spotkać się z zainteresowaniem i pozytywnym przyjęciem w samej stolicy kraju, nobilituje historię regionalną w oczach lokalnej społeczności „prowincji”, zarówno wśród grona pedagogicznego, jak i uczniów i rodziców, potwierdzając, iż ma sens poruszanie zagadnień regionalnych na zajęciach i można (a nawet należy!) być dumnym zarówno z dokonań przodków, jak i kultywacji pamięci o nich.
    • Spodziewamy się, iż udział w projekcie zmotywuje uczniów weń niezaangażowanych do udziału w nadobowiązkowych zajęciach historii regionalnej, poznania jej i zaangażowania w analogiczne projekty.
    • Z perspektywy ucznia udział w projekcie może być interesujący, ze względu na mnogość tematów poruszanych w nim i fakt, iż łączą one wiedzę akademicką z nowoczesnymi technologiami i ich wykorzystaniem (AI, fact-checking etc.). Udział w projekcie z pewnością poszerzy horyzonty uczestników i zmobilizuje ich do dalszego doskonalenia warsztatu technicznego oraz rozwijania pasji historycznych.
    • Efekty udziału w projekcie pragniemy zaprezentować publicznie w szkole nie tylko podczas zajęć, ale również, np. Nocy Muzeów w Cieszynie w maju 2025 roku (nasza szkoła uczestniczyła już w jednej z poprzednich edycji imprezy). Taka możliwość pokazuje otwartość kadry pedagogicznej, jej kreatywność i ponadprzeciętne zaangażowanie, co wpływa nie tylko na pozytywny wizerunek szkoły na zewnątrz, ale również wysokie morale wśród uczniów, motywując ich do udziału w analogicznych przedsięwzięciach.



Które z celów i założeń projektu powodują, że chcecie Państwo dołączyć do grona jego
uczestników?
  • a. pokazanie uczestnikom oraz odbiorcom Projektu szans, jakie niesie za sobą powszechna cyfryzacja kultury - m.in. digitalizacja zbiorów, dostępność zwiedzania placówek kultury online, internetowe narzędzia badawcze - w tym repozytoria wiedzy, bazy bibliograficzne.
  • b. pokazanie uczestnikom szans i zagrożeń związanych z nowoczesnymi technologiami w nauczaniu i uczeniu się
  • c. wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności w zakresie najnowszych technologii i korzystania z nich podczas nauczania i uczenia się historii Polski - w tym z założeniami otwartej kultury, sztuczną inteligencją oraz fact- checkingiem
  • d. przygotowanie uczestników do nagrania oprowadzania rówieśniczego po ciekawych miejscach związanych z lokalną historią
  • e. stworzenie przestrzeni do wymiany kontaktów i doświadczeń pomiędzy Zespołami (podczas warsztatów oraz za pośrednictwem grupy facebookowej, która powstanie dla uczestników)
  • f. stworzenie ogólnodostępnej strony internetowej, na której znajdą się materiały szkoleniowe, nagrania warsztatów oraz filmy przygotowane przez Zespoły - strona będzie ogólnodostępna




W jaki sposób uczestnictwo w projekcie może przyczynić się do poprawy jakości pracy w szkole
– z perspektywy uczniów?



W jaki sposób uczestnictwo w projekcie może przyczynić się do poprawy jakości pracy w szkole
– z perspektywy nauczyciela?


  • Załącznik nr 1
  • do Zarządzenia Dyrektora Muzeum Historii Polski w Warszawie nr 74/2024 z dnia i 8 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia regulamin Projektu „HtSTORJA W SiECi" w Muzeum Historii Polski w Warszawie
  • REGULAMIN PROJEKTU „HISTORIA W SIECI" W MUZEUM HISTORII POLSKI
  • §1-
  • Postanowienia wstępne
  • 1. Niniejszy regulamin określa cele i założenia Projektu „Historia w sieci", informacje na temat organizacji prac, warunków uczestnictwa oraz terminarza.
  • 2. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
  • a. Muzeum - rozumie się: Muzeum Historii Polski w Warszawie, wpisane do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod numerem RIK: 73/2006,
  • b. Dyrektorze - rozumie się: Dyrektora Muzeum Historii Polski w Warszawie,
  • c. Regulaminie - rozumie się: niniejszy regulamin Projektu „Historia w sieci",
  • d. Koordynatorze - rozumie się: osobę wskazaną przez Dyrektora, która zajmuje się organizowaniem prac nad Projektem,
  • e. Nauczycielu - rozumie się: nauczyciela, którzy jest uczestnikiem Projektu,
  • f. Uczniu - rozumie się: ucznia, który jest uczestnikiem Projektu,
  • g. Zespole - rozumie się: zespół szkolny tj. grupę złożoną z nauczyciela oraz maksymalnie trójki uczniów z danej szkoły, którzy są uczestnikami Projektu,
  • h. Odbiorcy Projektu - rozumie się: każdą osobą niebędącą uczestnikiem, ale zapoznającą się ze stroną internetową Projektu oraz materiałami będącymi elektem działań edukacyjnych.
  • i. Projekcie - rozumie się Projekt „Historia w sieci".
  • 3. Projekt zostanie zrealizowany na podstawie niniejszego Regulaminu.
  • 4. Obsługę administracyjną Projektu zapewnia Muzeum.
  • 5. Projekt zostanie zrealizowany dzięki wsparciu grantowemu KPO dla kultury - inwestycja A2.5.1: Program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju, realizowany 2/14 w ramach komponentu: Odporność i konkurencyjność gospodarki, realizowanego w ramach planu rozwojowego (KPO).
  • §2.
  • Cel i założenia Projektu
  • 1. Celem ogólnym Projektu jest popularyzacja wiedzy na temat historii Polski wśród młodzieży oraz wsparcie nauczycieli przedmiotów humanistycznych i pogłębianie kompetencji cyfrowych uczestników w zakresie nauczania oraz uczenia się historii.
  • 2. Cele szczegółowe to:
  • a. pokazanie uczestnikom oraz odbiorcom Projektu szans, jakie niesie za sobą powszechna cyfryzacja kultury - m.in. digitalizacja zbiorów, dostępność zwiedzania placówek kultury online, internetowe narzędzia badawcze - w tym repozytoria wiedzy, bazy bibliograficzne.
  • b. pokazanie uczestnikom szans i zagrożeń związanych z nowoczesnymi technologiami w nauczaniu i uczeniu się
  • c. wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności w zakresie najnowszych technologii i korzystania z nich podczas nauczania i uczenia się historii Polski - w tym z założeniami otwartej kultury, sztuczną inteligencją oraz fact- checkingiem
  • d. przygotowanie uczestników do nagrania oprowadzania rówieśniczego po ciekawych miejscach związanych z lokalną historią
  • e. stworzenie przestrzeni do wymiany kontaktów i doświadczeń pomiędzy Zespołami (podczas warsztatów oraz za pośrednictwem grupy facebookowej, która powstanie dla uczestników)
  • f. stworzenie ogólnodostępnej strony internetowej, na której znajdą się materiały szkoleniowe, nagrania warsztatów oraz filmy przygotowane przez Zespoły - strona będzie ogólnodostępna
  • §3-
  • Organizacja prac nad Projektem
  • 1. Po ogłoszeniu Projektu na stronie internetowej Muzeum oraz w muzealnych mediach społecznościowych chętnym zostanie udostępniony formularz zgłoszeniowy, w którym kandydaci zostaną poproszeni o uzasadnienie chęci uczestnictwa w programie.
  • 2. Do uczestnictwa zostanie zaproszonych 16 Zespołów (po jednej z każdego województwa) składających się z jednego nauczyciela oraz maksymalnie trójki uczniów.
  • 3. W ramach Projektu zorganizowane zostaną dwie weekendowe (sobotnie) sesje warsztatowe dla nauczycieli i uczniów oraz podsumowujące spotkanie na żywo w siedzibie Muzeum.
  • 4. Organizator zapewnia uczestnikom spotkania podsumowującego nocleg ze śniadaniem, wyżywienie oraz zwrot kosztów transportu do i z Warszawy.
  • a. Zwrot kosztów transportu przysługuje 3 uczniów oraz 1 nauczycielowi w każdym Zespole. Przez koszty transportu rozumie się koszty podróży z miejscowości zamieszkania do Warszawy.
  • b. Dopuszczalne środki transportu do zwrotu kosztów to środki transportu publicznego: pociąg, autobus. Uczestnicy zobowiązani są do wyboru optymalnego pod względem kosztowym i czasowym połączenia oraz do podróży w 2. klasie.
  • c. W przypadku, gdy nie ma możliwości użycia transportu publicznego, dopuszczalne jest użycie samochodu prywatnego. Zgodę na skorzystanie z tej możliwości wydaje Koordynator. Chęć skorzystania z samochodu prywatnego należy zgłosić w 7-dniowym wyprzedzeniem do Koordynatora. Zwrot przysługuje tylko na 1 samochód na Zespół za najkrótszą trasę łączącą miejscowość wyjazdu z Warszawą. Zwrot następuje na podstawie poprawnie wypełnionej kilometrówki.
  • d. Koszty poniesione na transport w obrębie Warszawy np. z dworca kolejowego lub koszty parkingu nie będą zwracane.
  • e. Zwrot kosztów za podróż pociągiem lub autobusem następuje na podstawie biletów, które uczestnicy zobowiązani są dostarczyć Koordynatorowi lub osobie przez niego wyznaczonej w formie papierowej (bilety papierowe) lub elektronicznej (bilety elektroniczne).
  • f. Nocleg ze śniadaniem zapewniony będzie 3 uczniów oraz 1 nauczycielowi na Zespół w dniach 6-7 grudnia 2024 roku.
  • g. Przez zapewnienie wyżywienia rozumie się obiad i serwis kawowy 7 grudnia 2024 roku.
  • 5. W czasie trwania Projektu powstanie grupa facebookowa dla uczestników jako platforma komunikacji z organizatorami oraz przestrzeń integrująca uczestników ze sobą nawzajem oraz przedstawicielami organizatorów.
  • 6. Efektem Projektu będzie stworzenie ogólnodostępnej strony internetowej, która będzie zawierała informacje o Projekcie, biogramy oraz zdjęcia uczestników, nagrania
  • warsztatów wraz z pełnymi transkrypcjami, materiały udostępniane przez Organizatora łub prowadzących warsztaty oraz efekty prac Projektowych Zespołów.
  • §4.
  • Warunki uczestnictwa
  • 1. W Projekcie może uczestniczyć maksymałnie 16 Zespołów liczących maksymalnie 64 osoby (16 nauczycieli - po jednym z każdego województwa oraz 48 uczniów-Zespoły maksymalnie 3-osobowe pracujące z każdym nauczycielem).
  • 2. Kandydaci na uczestników są zobowiązani do wypełnienia formularza internetowego i uzasadnienia chęci wzięcia udziału w Projekcie.
  • 3. Kandydaci na uczestników są zobowiązani do zadeklarowania uczestnictwa w obu sesjach warsztatowych online oraz spotkaniu na żywo w siedzibie Muzeum.
  • 4. O wyborze kandydatów do udziału w Projekcie zadecyduje komisja złożona z pracowników Działu Edukacji Muzeum powołana przed Dyrektora. Uczestnicy zakwalifikowani do udziału w Projekcie zostaną o tym powiadomieni drogą mailową i są zobowiązani do potwierdzenia chęci udziału. Na etapie deklaracji udziału w Projekcie uczestnicy zobowiązani będą do przesłania skanów wypełnionych formularzy, o których mowa w § 7. Nieprzesłanie wypełnionych formularzy dla któregokolwiek członka Zespołu w wyznaczonym przez Komisję terminie lub nieudzielenie zgody na wykorzystanie wizerunku lub niewyrażenie zgody na wykorzystanie pracy projektowej lub niewyrażenie zgody na udział w Projekcie przez opiekunów osób niepełnoletnich będzie jednoznaczne z rezygnacją całego Zespołu w Projekcie.
  • 5. W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów niż miejsc w Projekcie (16 Zespołów) komisja dokona wyboru kandydatów w oparciu o treść uzasadnienia zawartą w Formularzu zgłoszeniowym.
  • 6. Decyzja komisji co do wyboru kandydatów jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
  • 7. Po ogłoszeniu wyboru kandydatów, są zobowiązani do wniesienia opłaty (50 złotych za każdy Zespół) za uczestnictwo w Projekcie przelewem na rachunek bankowy:
  • 77 1130 1017 0020 1461 6420 0001 Muzeum Historii Polski ul. Gwardii 1 01-538 Warszawa
  • Tytułem: Nazwa województwa, nazwa szkoły, wpisowe Historia w sieci oraz wypełnienia wszystkich wymaganych przez Muzeum dokumentów.
  • 8. Uczestnicy są zobowiązani do ukończenia zadania Projektowego, którym będzie nagranie oprowadzania rówieśniczego po okoticy miejsca zamieszkania lub położenia szkoły i udostępnienia tego materiału do opublikowania na stronie internetowej.
  • §5.
  • Terminarz
  • 1. Rekrutacja uczestników: do 11 października 2024 roku
  • 2. Spotkanie informacyjne (onłine) dła uczestników 16 października 2024 roku.
  • 3. Pierwsze spotkanie warsztatowe (online): 19 października 2024 roku.
  • 4. Drugie spotkanie warsztatowe (online): 16 listopada 2024 roku.
  • 5. Podsumowujące spotkanie w siedzibie MHP: 7 grudnia 2024 roku.
  • 6. Organizator informuje, że ze względów technicznych, terminarz może ulec modyfikacjom.


  • §6.
  • Przetwarzanie danych osobowych
  • 1. Administratorem danych osobowych jest Muzeum Historii Polski w Warszawie, ul. Gwardii 1, 01 - 538 Warszawa, wpisane do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod nr RIK 73/2006. Z Administratorem może się Pani/Pan skontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres naszej siedziby.
  • 2. Inspektor Ochrony Danych powołany przez Administratora nadzoruje prawidłowość przetwarzania danych osobowych. Z Inspektorem Ochrony Danych można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: daneosobowefSmuzhp.pl lub telefonicznie 534 432 884.
  • 3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia Projektu, w związku z wykonywaniem zadania realizowanego przez Muzeum w interesie publicznym, które polega na upowszechnieniu podstawowych wartości historii, nauki i kultury polskiej oraz światowej, na podstawie art. 6 ust 1 lit. e w związku z ustawą z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach, a także w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c w związku z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  • 4. Dane osobowe uczestników Projektu, które zostaną udostępnione na stronie internetowej Muzeum lub Projektu, będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody, zgodnie z przepisami RODO (art. 6 ust.l tit a). Dane osobowe uczestników w postaci wizerunku będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody.
  • 5. W celu prawidłowego przeprowadzenia Projektu musimy znać imię i nazwisko autora/ki pracy, adres e-mail do kontaktu. Do udziału w Projekcie osoby, który nie osiągnęła pełnołetniości, organizator dodatkowo potrzebuje imienia i nazwiska rodzica łub opiekuna prawnego oraz adres e-maił do kontaktu.
  • 6. Po zakończeniu Projektu dane osobowe przechowywane będą na podstawie przepisów prawa o archiwizacji dokumentów - przez 25 łat. Natomiast dane osobowe przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody, będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody łub ustania celu przetwarzania.
  • 7. Odbiorcami danych osobowych są podmioty, którym Administrator zleca wykonanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające). Zgodnie z obowiązującym prawem Administrator może przekazywać dane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Administratora na podstawie umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych (np. doradcom, audytorom, podmiotom świadczącym usługi IT) oraz innym podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów (np. sądy, organy ścigania) - na podstawie posiadającego podstawę prawną żądania.
  • 8. Osoby, których dane osobowe będą przetwarzane mają prawo:
  • 1) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • 2) do sprostowania swoich danych, jeżeli są nieprawidłowe lub niekompletne;
  • 3) do usunięcia danych, w sytuacji, gdy wcześniej wyraziły zgodę na przetwarzanie danych osobowych;
  • 4) do ograniczenia przetwarzania;
  • 5) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  • 9. Osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  • 10. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane posiada prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • 11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do udziału w Projekcie.
  • 12. Dane osobowe bez wyrażenia odrębnej zgody nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w oparciu o profilowanie.
  • 13. W przypadku pozyskania danych nie bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą (art. 14 RODO), Muzeum informuje, że dane osobowe (imię i nazwisko, adres e-mail) będą pozyskane od placówki, która nadesłała zgłoszenie do Projektu.
  • 14. Więcej informacji na temat sposobu realizacji praw, określonych powyżej, może uzyskać kontaktując się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych w sposób określony w ust. 1 i 2.
  • 15. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
  • §7.
  • Wizerunek uczestników, zgoda na wykorzystanie pracy projektowej, zgoda na
  • uczestnictwo w Projekcie
  • 1. Każdy z uczestników Projektu (lub jego opiekun prawny w przypadku osób niepełnoletnich) na etapie potwierdzenia udziału w Projekcie zostanie poproszony o wyrażenie zgody na wykorzystanie jego wizerunku. Wyrażenie zgody na wykorzystanie wizerunku jest dobrowolne z zastrzeżeniem §4 ust. 4.
  • 2. Każdy z uczestników Projektu (lub jego opiekun prawny w przypadku osób niepełnoletnich) na etapie potwierdzenia udziału w Projekcie wyrazi zgodę na wykorzystanie pracy projektowej do utworów powstałych w związku z realizacją Projektu na wzorach stanowiących załącznik nr 4.
  • 3. Ponadto dla każdego z niepełnoletnich uczestników Projektu zgodę na uczestnictwo w Projekcie wyraża jego opiekun prawny.
  • 4. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  • §8.
  • Postanowienia końcowe
  • 1. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w trakcie trwania
  • Projektu.
  • 2. We wszystkich szczegółowych kwestiach nieobjętych niniejszym regulaminem decyzje
  • podejmuje Organizator.
  • 3. Organizatorowi przysługuje prawo do wiążącej interpretacji postanowień regulaminu.


  • Załącznik nr 1
  • ZGODA OPIEKUNA PRAWNEGO NA UDZIAŁ W PROJEKCIE NIEPEŁNOLETNIEGO UCZESTNIKA
  • Ja, niżej podpisany/a
  • (imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego)
  • wyrażam zgodę na udział mojego
  • dziecka/podopiecznego
  • (imię i nazwisko dziecka)
  • w Projekcie „Historia w sieci - warsztaty dla nauczycieli i uczniów" organizowanym przez Muzeum Historii Polski w Warszawie. Jednocześnie oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z treścią Regulaminu Projektu oraz zasadami przetwarzania danych osobowych zawartymi w Regulaminie i akceptuję ich treść w całości.
  • Data i czytelny podpis
  • Zgoda na wykorzystanie wizerunku (osoby pełnołetnie)
  • Ja, niżej podpisany/-a
  • zamieszkały/-a w (adres)
  • oświadczam, że wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie mojego wizerunku utrwałonego w czasie trwania Projektu „Historia w sieci - warsztaty dła nauczycieli i uczniów", na wszystkich jego etapach (bez konieczności jego każdorazowego zatwierdzania) przez Muzeum Historii Polski w Warszawie, w celach statutowych Muzeum Historii Polski w Warszawie oraz promocji Projektu, w dowolnym medium, w tym w Internecie, telewizji i mediach społecznościowych.
  • miejsce i data czytelny podpis pełnoletniego uczestnika konkursu
  • Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na przetwarzanie przez Muzeum Historii Polski, moich danych osobowych jako autora/ki pracy, czyli imienia i nazwiska, w celu ogłoszenia wyników na stronie internetowej Muzeum wraz z udostępnieniem pracy Projektowej w przypadku jej nagrodzenia.
  • Jednocześnie oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z treścią Regulaminu Projektu oraz zasadami przetwarzania danych osobowych zawartymi w Regulaminie i akceptuję ich treść w całości.
  • Data i podpis autora pracy
  • Zgoda na wykorzystanie wizerunku (osoby niepełnoletnie)
  • Ja, niżej podpisany/-a
  • zamieszkały/-a w (adres)
  • oświadczam, że wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku mojego dziecka/ podopiecznego
  • zamieszkałej/zamieszkałego
  • utrwalonego w czasie trwania Projektu „Historia w sieci - warsztaty dla nauczycieli i uczniów", na wszystkich jego etapach (bez konieczności jego każdorazowego zatwierdzania) przez Muzeum Historii Polski w Warszawie, w celach statutowych Muzeum Historii Polski w Warszawie oraz promocji konkursu, w dowolnym medium, w tym w Internecie, telewizji i mediach społecznościowych.
  • miejsce i data czytelny podpis rodzica/opiekuna uczestnika konkursu
  • Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na przetwarzanie przez Muzeum Historii Polski, danych osobowych dziecka - autora/ki pracy, czyli imienia i nazwiska, w celu podawania informacji na stronie internetowej Muzeum wraz z udostępnieniem pracy Projektowej, w przypadku jej nagrodzenia.
  • Data i podpis rodzica/opiekuna prawnego
  • ZGODA NA WYKORZYSTANIE PRACY PROJEKTOWEJ (w przypadku autora pracy, który nie osiągnął pełnoletniości)
  • Dotyczy pliku - pracy Projektowej o nazwie:
  • Imię i nazwisko autora pracy:
  • Adres e-mail opiekuna prawnego do kontaktu:
  • Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego
  • (imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego)
  • Oświadczam, że:
  • 1) zapoznałam/zapoznałem się z Regulaminem Projektu organizowanego przez Muzeum Historii Polski i akceptuję jego warunki;
  • 2) wyrażam zgodę na udział
  • (imię i nazwisko autora pracy) w/w Projekcie;
  • 3) wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie pracy mojego dziecka przez Organizatora, w jego działalności statutowej;
  • 4) pracę Projektową dziecko wykonało osobiście i przysługują dziecku prawa majątkowe i osobiste i nie są one w żaden sposób ograniczone lub obciążone;
  • 5) praca Projektowa nie zagraża i nie narusza praw osób trzecich, w szczególności nie narusza ich majątkowych i osobistych praw autorskich oraz że posiadam zgodę osób, których dane osobowe przekazano w pracy, na wykorzystanie, w tym rozpowszechnianie przez Organizatora, w celach określonych w Regulaminie. Za wszelkie roszczenia osób trzecich, które wynikają z tytułu naruszenia ich praw odpowiada uczestnik;
  • 6) z chwilą przekazania pracy Projektowej Organizatorowi, uczestnik nieodpłatnie, bez ograniczenia w czasie i przestrzeni przenosi na Organizatora autorskie prawa
  • majątkowe do tej pracy w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. - o prawie autorskim i prawach pokrewnych na następujących polach eksploatacji:
  • a) rozpowszechnianie pracy Projektowej, w tym w szczególności jej publiczne prezentowanie, wystawianie, wyświetlanie, nadawanie i reemitowanie,
  • b) utrwalanie i zwielokrotnianie pracy dowolną techniką i w dowolnej liczbie egzemplarzy, na dowolnych nośnikach danych,
  • c) przechowywanie i przekazywanie pracy w tym w szczególności wprowadzanie pracy do pamięci komputerów i innych urządzeń, przesyłanie jej sieciami wewnętrznymi z wykorzystaniem Internetu;
  • 7) z chwilą przekazania pracy Projektowej Organizatorowi, uczestnik przenosi nieodpłatnie na Organizatora wyłączne prawo opracowywania pracy oraz zezwalania na wykonywanie zależnych praw autorskich do pracy Projektowej.
  • 8) zapoznałam/zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotycząca przetwarzania danych
  • * osobowych zawartą w Regulaminie Projektu.
  • Data i podpis rodzica/opiekuna prawnego
  • Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na przetwarzanie przez Muzeum Historii Polski, danych osobowych dziecka - autora/ki pracy, czyli imienia i nazwiska, w celu ogłoszenia wyników na stronie internetowej Muzeum wraz z udostępnieniem pracy Projektowej, w przypadku jej nagrodzenia.
  • Data i podpis rodzica/opiekuna prawnego
  • *niepotrzebne skreślić
  • ZGODA NA WYKORZYSTANIE PRACY PROJEKTOWEJ (w przypadku autora pracy, który jest pełnoletni)
  • Dotyczy pliku - pracy Projektowej o nazwie:
  • Imię i nazwisko autora pracy:
  • Adres e-mail / numer telefonu do kontaktu:
  • Oświadczam, że:
  • 1) zapoznałam/zapoznałem się z Regulaminem Projektu organizowanego przez Muzeum Historii Polski i akceptuję jego warunki;
  • 2) wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie pracy Projektowej przez Organizatora, w jego działalności statutowej;
  • 3) pracę wykonałem/łam osobiście i przysługują mi wszelkie autorskie prawa majątkowe i osobiste i nie są one w żaden sposób ograniczone lub obciążone;
  • 4) praca Projektowa nie zagraża i nie narusza praw osób trzecich, w szczególności nie narusza ich majątkowych i osobistych praw autorskich oraz że posiadam zgodę osób, których dane osobowe przekazano w pracy konkursowej, na wykorzystanie, w tym rozpowszechnianie przez Organizatora, w celach określonych w Regulaminie. Jestem świadomy, że za wszelkie roszczenia osób trzecich, które wynikają z tytułu naruszenia ich praw odpowiada uczestnik Projektu;
  • 5) z chwilą przekazania pracy Organizatorowi, uczestnik nieodpłatnie, bez ograniczenia w czasie i przestrzeni przenosi na Organizatora autorskie prawa majątkowe do tej pracy w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. - o prawie autorskim i prawach pokrewnych na następujących polach eksploatacji:
  • a) rozpowszechnianie pracy Projektowej, w tym w szczególności jej publiczne prezentowanie, wystawianie, wyświetlanie, nadawanie i reemitowanie,
  • b) utrwalanie i zwielokrotnianie pracy Projektowej dowolna techniką i w dowolnej liczbie egzemplarzy, na dowolnych nośnikach danych,
  • c) przechowywanie i przekazywanie pracy Projektowej, w tym w szczególności wprowadzanie pracy do pamięci komputerów i innych urządzeń, przesyłanie jej sieciami wewnętrznymi z wykorzystaniem Internetu;
  • 6) z chwilą przekazania pracy Projektowej Organizatorowi, uczestnik przenosi nieodpłatnie na Organizatora wyłączne prawo opracowywania pracy oraz zezwalania na wykonywanie zależnych praw autorskich do pracy konkursowej.
  • 7) zapoznałam/zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych zawartą w Regulaminie.
  • Data i podpis autora pracy
  • Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na przetwarzanie przez Muzeum Historii Polski, moich danych osobowych jako autora/ki pracy, czyli imienia i nazwiska, w celu prezentacji Projektów na stronie internetowej Muzeum.
  • Data i podpis autora pracy
  • * niepotrzebne skreślić






C) jak się zapisać do udziału w projekcie? Jeśli ktoś chce spróbować udziału w Projekcie (w ramach którego przygotujemy filmik z atrakcyjnym dla waszych rówieśników oprowadzaniem po Cieszynie) i pisze się na wyjazd do Warszawy, to: Niech znajdzie mnie dziś w szkole (Mój plan lekcji: 1 sala 2 - 3B; 2 sala 3 - 2D; 3 sala 14 - 3G; 4 j.w.; 5 sala 15 - 3D ; 6-7: pokój nauczycielski; 8 sala 14 - 1DF) - musicie podpisać mi sie na zgłoszeniu;
Niestety liczba miejsc na wyjazd jest ograniczona i nasze zgłoszenie musi być zaakceptowane (co nie jest w 100 proc. pewne); a w przypadku większej ilości chętnych decydują: zaangażowanie na zajęciach i kolejność zgłoszeń - w tej kolejności.

Popular posts from this blog

Klasa 5

Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dobrej Kolorem zielonym  oznaczono elementy, których opanowanie zaleca się na ocenę c elującą Elementy fioletowe i żółte  - wiedza prawie zupełnie zbędna i elementy dyskusyjne :) Sprawdzian nr I:  Zadanie I: Tabelka, luki Na podstawie powyższych tabel uzupełnij luki - tj.  ok. 10 najważniejszych postaci/ dat/ wydarzeń z historii (tematy 1.1-1.4; 2.1-2.2; 2.5; 3.2), wg powyższego schematu. Zadanie II: Uszereguj wydarzenia:  uluż w odpowiedniej kolejności wydarzenia (np. na osi czasu) od najstarszego do tego, które będzie najpóźniej Pierwszy człowiek w Europi

Pierwsza wojna światowa

Co będzie na sprawdzianie, etc.? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych, np: Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po której stronie konfliktu walczyły? Wybierz 1 z 2 zaproponowanych zagadnień (łącznie jest 7 zagadnień- zob. podwykaz) i opisz w ok. 8 minipunktach (każdy punkt, to przynajmniej 3 fakty; ktoś, coś, gdzieś itp) Wspaniałe stulecie? U progu I wojny, miniwątki które można poruszyć: Europa, Austria i Cieszyn przeł. XIX i XX w. sytuacja gospodarcza, społelczna i geopolityczna Bałkany Panujący np. FJI - sielankowy portret rozwój przemysłu, szkolnictwa, przykłady Rywalizacja narodowa w różnych częściach Europy Austria 12 Narodów - jakich, kto prześladuje a kto prześladowany? Cieszyn sielankowy z piosenki Nohavicy Tesinska, tzn.? Konflikt polsko-niemiecki na Śl. Ciesz. -  Krwawa niedziela w Cieszynie itp. dyskryminacja Polaków Szkoły  Rota - genez

Klasa 4

Podstawa programowa (2024), cz. I: "KLASA IV I. Elementy historii rodzinnej i regionalnej.  Uczeń: 1) zbiera informacje na temat historii swojej rodziny, gromadzi pamiątki rodzinne i opowiada o nich; 2) poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje. II. Najważniejsze elementy polskiego dziedzictwa kulturowego. Uczeń: 1) zna symbole narodowe (barwy, godło, hymn państwowy), najważniejsze święta narodowe i państwowe, potrafi wytłumaczyć ich znaczenie; 2) wiąże najważniejsze zabytki i symbole kultury polskiej z właściwymi regionami. III. Refleksja nad historią jako nauką. Uczeń: 1) wyjaśnia, na czym polega praca historyka; 2) wskazuje sposoby mierzenia czasu w historii i posługuje się pojęciami chronologicznymi; 3) rozpoznaje rodzaje źródeł historycznych; 4) odróżnia historię od dziejów legendarnych (....)". Punkt III. Rozwinięcie - Refleksja nad historią jako nauką: 1) Na czym p