Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Cukier w naszym życiu

  •  Batony, czekolady – 30, 60 % 
  • Żelki – 60 %  
  • Miód – 82 %



  • "Zawartość cukru w produktach spożywczych:
  • Zawartość cukru w słodyczach:
  • Czekolada mleczna (44g) - 5,75 łyżeczki cukru
  • Baton Snickers (57g) - 7 łyżeczek cukru
  • Baton Milky Way (58g) - 8,5 łyżeczki cukru
  • Baton Twix - 2,75 łyżeczki cukru
  • M & Ms (45 gram) - 5,75 łyżeczki cukru

  • Zawartość cukru w napojach:
  • Coca Cola (jedna puszka) - 7 łyżeczek cukru
  • Red Bull (jedna puszka) - 7,5 łyżeczki cukru 
  • Smoothie owocowe (jedna szklanka) - 3,5 łyżeczki cukru

  • Tabela zawartości cukru w owocach:
  • Zawartość fruktozy na 100 g owocu:
  • Mango - 3,2 łyżeczki cukru
  • Banany - 3 łyżeczki cukru
  • Jabłka - 2,6 łyżeczki cukru
  • Ananasy - 2,5 łyżeczki cukru
  • Winogrona - 4 łyżeczki cukru
  • Cytryny - 0,6 łyżeczki cukru
  • Kiwi - 2,3 łyżeczki cukru
  • Morele - 2,3 łyżeczki cukru
  • Truskawki - 1,3 łyżeczki cukru
  • Maliny - 1 łyżeczka cukru
  • Jagody - 1,7 łyżeczki cukru
  • Żurawina - 1 łyżeczki cukru
  • Pomidory - 0,7 łyżeczki cukru

  • Zawartość cukru w ciastach i deserach:
  • Pączek (1 sztuka) - 3,5 łyżeczki cukru
  • Ciasto owocowe (1 średni kawałek)) - 5 łyżeczek cukru
  • Muffin (jeden muffinek) - 4,75 łyżeczki cukru 
  • Lody (1 miarka) - 3 łyżeczki cukru
  • Biszkopt (1 średni kawałek) - 5,5 łyżeczki cukru

  • W jakich produktach jest najwięcej cukru?
  • Najwięcej cukru znajduje się oczywiście w słodyczach oraz w napojach gazowanych typu. coca cola, dlatego w szczególności powinniśmy uważać na te drugie. Oprócz tego najwięcej cukru zawierają:



 


Jak widać cukier można znalezc niemalże wszędzie. Dlatego trzeba sprawdzać etykiety. Jeżeli na jednym z trzech pierwszych miejsc znajdzie się cukier warto zrezygnować z tego produktu. Warto sprawdzić ile cukru jest w Waszym życiu. Obliczcie na podstawie powyższych danych, ile łyżeczek cukru jecie dziennie i pochwalcie się w komentarzach.

Popular posts from this blog

Klasa 5

Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dobrej Kolorem zielonym  oznaczono elementy, których opanowanie zaleca się na ocenę c elującą Elementy fioletowe i żółte  - wiedza prawie zupełnie zbędna i elementy dyskusyjne :) Sprawdzian nr I:  Zadanie I: Tabelka, luki Na podstawie powyższych tabel uzupełnij luki - tj.  ok. 10 najważniejszych postaci/ dat/ wydarzeń z historii (tematy 1.1-1.4; 2.1-2.2; 2.5; 3.2), wg powyższego schematu. Zadanie II: Uszereguj wydarzenia:  uluż w odpowiedniej kolejności wydarzenia (np. na osi czasu) od najstarszego do tego, które będzie najpóźniej Pierwszy człowiek w Europi

Pierwsza wojna światowa

Co będzie na sprawdzianie, etc.? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych, np: Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po której stronie konfliktu walczyły? Wybierz 1 z 2 zaproponowanych zagadnień (łącznie jest 7 zagadnień- zob. podwykaz) i opisz w ok. 8 minipunktach (każdy punkt, to przynajmniej 3 fakty; ktoś, coś, gdzieś itp) Wspaniałe stulecie? U progu I wojny, miniwątki które można poruszyć: Europa, Austria i Cieszyn przeł. XIX i XX w. sytuacja gospodarcza, społelczna i geopolityczna Bałkany Panujący np. FJI - sielankowy portret rozwój przemysłu, szkolnictwa, przykłady Rywalizacja narodowa w różnych częściach Europy Austria 12 Narodów - jakich, kto prześladuje a kto prześladowany? Cieszyn sielankowy z piosenki Nohavicy Tesinska, tzn.? Konflikt polsko-niemiecki na Śl. Ciesz. -  Krwawa niedziela w Cieszynie itp. dyskryminacja Polaków Szkoły  Rota - genez

Klasa 4

Podstawa programowa (2024), cz. I: "KLASA IV I. Elementy historii rodzinnej i regionalnej.  Uczeń: 1) zbiera informacje na temat historii swojej rodziny, gromadzi pamiątki rodzinne i opowiada o nich; 2) poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje. II. Najważniejsze elementy polskiego dziedzictwa kulturowego. Uczeń: 1) zna symbole narodowe (barwy, godło, hymn państwowy), najważniejsze święta narodowe i państwowe, potrafi wytłumaczyć ich znaczenie; 2) wiąże najważniejsze zabytki i symbole kultury polskiej z właściwymi regionami. III. Refleksja nad historią jako nauką. Uczeń: 1) wyjaśnia, na czym polega praca historyka; 2) wskazuje sposoby mierzenia czasu w historii i posługuje się pojęciami chronologicznymi; 3) rozpoznaje rodzaje źródeł historycznych; 4) odróżnia historię od dziejów legendarnych (....)". Punkt III. Rozwinięcie - Refleksja nad historią jako nauką: 1) Na czym p