Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Badania genealogiczne - koszt

 

Jaki może być koszt zlecenia badań genealogicznych?

Pozyskiwanie dokumentów to zawsze czas. 

Czasami można coprawda znaleźć skany dokumentów są w Internecie, trzeba je zamawiać w archiwach, czy też osobiście wybrać się konkretnej parafii. Stąd też podstawową jednostką w cenniku Pogotowia Genealogicznego jest cena za godzinę poszukiwań wynosi ok. 50-70 zł.

Koszt pozyskania jednego dokumentu - od 20 do 80 zł. Jednorazowa wyprawa do archiwum lub parafii, w której są księgi parafialne - od 150 zł.

Cena za znalezienie 1 szt. dokumentu (zapisu z metryk urodzenia, małżeństwa, zgonu) jest ustalana indywidualnie na podstawie analizy informacji dostarczonych przez klienta.

Zazwyczaj można z góry określić orientacyjny koszt zbudowania naszego drzewa genealogicznego. 

Załóżmy, że szukamy w metrykach w pierwszej kolejności informacji o 4 dziadkach, następnie 8 pradziadkach i 16 prapradziadkach. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem uda się nam odszukać ok. 28 dokumentów.

Oczywiście zdarzają się też komplikacje i któregoś z przodków może nie uda się odnaleźć, za to może uda się przejść łatwiej do kolejnych pokoleń, szukając mniej "na boki" możemy wniknąć "głębiej" w przeszłość. Zamiast "inwestować" w odszukanie wszystkich 16 pradziadków, możemy skupić się np. na linii męskiej/nazwiska, wtedy liczba pokoleń "urośnie".

Idąc za powyższym przykładami Drzewo takie kłada się więc już z 5 pokoleń, by je stworzyć należało 


  • W przypadku poszukiwań w źródłach łatwo dla nas dostępnych (np. będących w mojej bazie danych, ceny przedstawiają się następująco:​
    • zlecenie znalezienia powyżej 20 dokumentów (akt urodzenia, małżeństwa, zgonu) – 30 zł za 1 dokument
    • zlecenie znalezienia 5-20 dokumentów- 40 zł za 1 dokument
    • ​zlecenie znalezienia 1-4 dokumentów – 50 zł za 1 dokument
  • tłumaczenie 1-4 faktów z dokumentu z j. niemieckiego/łaciny na j. polski – 30 zł za 1 dokument
  • przepisanie dokumentu z rękopisu  – 20 zł za 1 dokument (1-4 fakty)

​Do powyższych cen mogą być doliczone koszty związane ze sprowadzeniem ksiąg z archiwum lub koszty związane z wyjazdem do innej miejscowości. W takim przypadku Klient podejmuje decyzję o kontynuacji poszukiwań i gotowości poniesienia tych kosztów.

Zaleca się określenie budżetu, jakim dysponuje Klient. Możliwe jest określenie, jak duże drzewo może za podane koszty utworzyć. Takie drzewo jak poniżej to koszt ok. 6 tys. złotych

Mając już dokumenty można też je przetłumaczyć albo przepisać, wydrukować, zrobić książkę i podarować małżonkom jako prezent albo powiesić na ścianie, jest też możliwość namalowania drzewa na ścianie. Efekt może być wspaniały

Poniżej przemyślenia na https://worwag.pl/biuro/cennik/


Ile kosztuje rozbudowane na 7 pokoleń drzewo genealogiczne, zawierające ponad 100 przodków?

Np. takie na 6 pokoleń przodków około 7 tys. złotych

2*2*2*2*2*2*2=64*2=128 przodków, ok. 55 zł za osobę.


Kliknij w poniższy obrazek, aby zobaczyć drzewo 


Można oczywiście zdecydować się na inny zakres poszukiwań, np. przodkowie tylko po mieczu (szukamy tylko konkretnego nazwiska), przodkowie wraz z rodzeństwem lub wszyscy potomkowie jakiegoś przodka. Czasami, w przypadku wystąpienia trudności, niezbędne są również poszukiwania innych dokumentów typu akty zgonów. Każdy znaleziony dokument otrzymują Państwo w postaci cyfrowej fotografii (skanu). Wszystkie istotne informacje na bieżąco są wpisywane do pliku z drzewem genealogicznym w formacie GEDCOM, który można oglądać w każdym programie genealogicznym.


Po zakończeniu poszukiwań drzewo genealogiczne możemy wydrukować w drukarni i po oprawieniu może być niebanalną ozdobą naszego domu, a także znakomitym prezentem na każdą okazję.



Popular posts from this blog

Klasa 5

Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dobrej Kolorem zielonym  oznaczono elementy, których opanowanie zaleca się na ocenę c elującą Elementy fioletowe i żółte  - wiedza prawie zupełnie zbędna i elementy dyskusyjne :) Sprawdzian nr I:  Zadanie I: Tabelka, luki Na podstawie powyższych tabel uzupełnij luki - tj.  ok. 10 najważniejszych postaci/ dat/ wydarzeń z historii (tematy 1.1-1.4; 2.1-2.2; 2.5; 3.2), wg powyższego schematu. Zadanie II: Uszereguj wydarzenia:  uluż w odpowiedniej kolejności wydarzenia (np. na osi czasu) od najstarszego do tego, które będzie najpóźniej Pierwszy człowiek w Europi

Pierwsza wojna światowa

Co będzie na sprawdzianie, etc.? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych, np: Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po której stronie konfliktu walczyły? Wybierz 1 z 2 zaproponowanych zagadnień (łącznie jest 7 zagadnień- zob. podwykaz) i opisz w ok. 8 minipunktach (każdy punkt, to przynajmniej 3 fakty; ktoś, coś, gdzieś itp) Wspaniałe stulecie? U progu I wojny, miniwątki które można poruszyć: Europa, Austria i Cieszyn przeł. XIX i XX w. sytuacja gospodarcza, społelczna i geopolityczna Bałkany Panujący np. FJI - sielankowy portret rozwój przemysłu, szkolnictwa, przykłady Rywalizacja narodowa w różnych częściach Europy Austria 12 Narodów - jakich, kto prześladuje a kto prześladowany? Cieszyn sielankowy z piosenki Nohavicy Tesinska, tzn.? Konflikt polsko-niemiecki na Śl. Ciesz. -  Krwawa niedziela w Cieszynie itp. dyskryminacja Polaków Szkoły  Rota - genez

Klasa 4

Podstawa programowa (2024), cz. I: "KLASA IV I. Elementy historii rodzinnej i regionalnej.  Uczeń: 1) zbiera informacje na temat historii swojej rodziny, gromadzi pamiątki rodzinne i opowiada o nich; 2) poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje. II. Najważniejsze elementy polskiego dziedzictwa kulturowego. Uczeń: 1) zna symbole narodowe (barwy, godło, hymn państwowy), najważniejsze święta narodowe i państwowe, potrafi wytłumaczyć ich znaczenie; 2) wiąże najważniejsze zabytki i symbole kultury polskiej z właściwymi regionami. III. Refleksja nad historią jako nauką. Uczeń: 1) wyjaśnia, na czym polega praca historyka; 2) wskazuje sposoby mierzenia czasu w historii i posługuje się pojęciami chronologicznymi; 3) rozpoznaje rodzaje źródeł historycznych; 4) odróżnia historię od dziejów legendarnych (....)". Punkt III. Rozwinięcie - Refleksja nad historią jako nauką: 1) Na czym p