Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Mapowanie - Drzewa itd.

Wzór - mapa fotopolska:
https://fotopolska.eu/klasyn/MapaOSM.php?lat=%2851.512231605422116%2C%2019.426232910156287%29&maptype=roadmap&mod=i&zoom=6&mode=photo&wdw=full

brak znacznika pomniki/okazy przyrody, ale jest zieleń:
https://slaskie.fotopolska.eu/zielen/woj.slaskie.html

Kategorie (amenities~udogodnienia) OSM, która można wyszukiwać na mapach: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Category:Amenities

Mapa służąca do eksportu danych z OSM:
https://overpass-turbo.eu/#

Fotopolska tworzy mapę za pomocą: OSM i https://leafletjs.com/


 


na marginesie:
https://fotopolska.eu/Zrodlo-Naftusia-Artykuy---woj.-slaskie-Zaolzie


Intrukcje:
https://community.openstreetmap.org/t/propozycja-automatycznej-edycji-dodanie-szczegolowych-informacji-na-podstawie-podanego-gatunku-taksonu/109895/5
https://community.openstreetmap.org/t/notable-trees-of-osm/113020
https://help.openstreetmap.org/questions/19805/how-do-i-create-a-point-for-a-historic-tree-with-info-tags
https://help.openstreetmap.org/questions/84709/planting-and-mapping-trees
https://community.openstreetmap.org/t/monumental-group-of-trees/111983



W Polsce nie ma tradycji zapisywania pomników przyrody na mapy open source 
w województwie śląskim naniesiono raptem kilkadziesiąt punktów
https://nominatim.openstreetmap.org/ui/search.html?q=pomnik+przyrody+%C5%9Bl%C4%85sk&accept-language=pl-PL%2Cpl%2Cen-US%2Cen&exclude_place_ids=195214684%2C195272680%2C195014566%2C194876255%2C195435658%2C195406446%2C196375278

https://nominatim.openstreetmap.org/ui/search.html?q=pomnik+przyrody+%C5%9Bl%C4%85sk&accept-language=pl-PL%2Cpl%2Cen-US%2Cen&exclude_place_ids=195214684%2C195272680%2C195014566%2C194876255%2C195435658%2C195406446%2C196375278%2C195214721




d
https://www.youtube.com/watch?v=smy77zyhkVc&ab_channel=OSMforHistoryBuffs


   
https://www.youtube.com/watch?v=LYFpKhwjIXY&ab_channel=OSMforHistoryBuffs

dd
https://www.youtube.com/watch?v=-YK0QL98Kfs&ab_channel=OSMforHistoryBuffs

https://www.youtube.com/watch?v=MS2T1AvBNF4&ab_channel=OSMforHistoryBuffs
Surveying and Mapping Trees

aplikacja, które rozpoznają drzewa np. po liściach
leafsnap 

stworzyć prezentację: 
diameter
https://storymaps.com/pl/get-started


Jak różne dane można znaleźć w necie, np. pomniki wpisując "monument", wyszukując pod przyciskiem kreator https://overpass-turbo.eu/#
OSINT At Home #10– How to map anything with freely available location data
https://www.youtube.com/watch?v=bJkV3l5Haq0&ab_channel=Bendobrown

Popular posts from this blog

Klasa 5

Punktacja: 36 6 35 5+ 32 5 30 4+ 27 4 23 3+ 18 3 15 2+ 11 2 9 1+' klasa 5 punktacja Zadanie / max. liczba punktów do zdobycia 1 / 6 2 / 4 3 / 9 (w tym 2 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) 4 / 4 (i ew. 2 pkt. ekstra ZA humor - niewliczane do punktacji na 5,6 etc. - w końcu humoru nie można wymagać od nikogo :) 5 14 (w tym 3 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) razem 37 ale (jeśli dobrze pamiętam) przyjąłem, że 6 jest możliwa od 36 pkt zadanie I: BC ca AC Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dobrej Kolorem zielonym

Pierwsza wojna światowa

Co będzie na sprawdzianie, etc.? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych, np: Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po której stronie konfliktu walczyły? Wybierz 1 z 2 zaproponowanych zagadnień (łącznie jest 7 zagadnień- zob. podwykaz) i opisz w ok. 8 minipunktach (każdy punkt, to przynajmniej 3 fakty; ktoś, coś, gdzieś itp) Wspaniałe stulecie? U progu I wojny, miniwątki które można poruszyć: Europa, Austria i Cieszyn przeł. XIX i XX w. sytuacja gospodarcza, społelczna i geopolityczna Bałkany Panujący np. FJI - sielankowy portret rozwój przemysłu, szkolnictwa, przykłady Rywalizacja narodowa w różnych częściach Europy Austria 12 Narodów - jakich, kto prześladuje a kto prześladowany? Cieszyn sielankowy z piosenki Nohavicy Tesinska, tzn.? Konflikt polsko-niemiecki na Śl. Ciesz. -  Krwawa niedziela w Cieszynie itp. dyskryminacja Polaków Szkoły  Rota - genez

Klasa 4

Podstawa programowa (2024), cz. I: "KLASA IV I. Elementy historii rodzinnej i regionalnej.  Uczeń: 1) zbiera informacje na temat historii swojej rodziny, gromadzi pamiątki rodzinne i opowiada o nich; 2) poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje. II. Najważniejsze elementy polskiego dziedzictwa kulturowego. Uczeń: 1) zna symbole narodowe (barwy, godło, hymn państwowy), najważniejsze święta narodowe i państwowe, potrafi wytłumaczyć ich znaczenie; 2) wiąże najważniejsze zabytki i symbole kultury polskiej z właściwymi regionami. III. Refleksja nad historią jako nauką. Uczeń: 1) wyjaśnia, na czym polega praca historyka; 2) wskazuje sposoby mierzenia czasu w historii i posługuje się pojęciami chronologicznymi; 3) rozpoznaje rodzaje źródeł historycznych; 4) odróżnia historię od dziejów legendarnych (....)". Punkt III. Rozwinięcie - Refleksja nad historią jako nauką: 1) Na czym p