Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Mapowanie - Drzewa itd.

Wzór - mapa fotopolska:
https://fotopolska.eu/klasyn/MapaOSM.php?lat=%2851.512231605422116%2C%2019.426232910156287%29&maptype=roadmap&mod=i&zoom=6&mode=photo&wdw=full

brak znacznika pomniki/okazy przyrody, ale jest zieleń:
https://slaskie.fotopolska.eu/zielen/woj.slaskie.html

Kategorie (amenities~udogodnienia) OSM, która można wyszukiwać na mapach: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Category:Amenities

Mapa służąca do eksportu danych z OSM:
https://overpass-turbo.eu/#

Fotopolska tworzy mapę za pomocą: OSM i https://leafletjs.com/


 


na marginesie:
https://fotopolska.eu/Zrodlo-Naftusia-Artykuy---woj.-slaskie-Zaolzie


Intrukcje:
https://community.openstreetmap.org/t/propozycja-automatycznej-edycji-dodanie-szczegolowych-informacji-na-podstawie-podanego-gatunku-taksonu/109895/5
https://community.openstreetmap.org/t/notable-trees-of-osm/113020
https://help.openstreetmap.org/questions/19805/how-do-i-create-a-point-for-a-historic-tree-with-info-tags
https://help.openstreetmap.org/questions/84709/planting-and-mapping-trees
https://community.openstreetmap.org/t/monumental-group-of-trees/111983



W Polsce nie ma tradycji zapisywania pomników przyrody na mapy open source 
w województwie śląskim naniesiono raptem kilkadziesiąt punktów
https://nominatim.openstreetmap.org/ui/search.html?q=pomnik+przyrody+%C5%9Bl%C4%85sk&accept-language=pl-PL%2Cpl%2Cen-US%2Cen&exclude_place_ids=195214684%2C195272680%2C195014566%2C194876255%2C195435658%2C195406446%2C196375278

https://nominatim.openstreetmap.org/ui/search.html?q=pomnik+przyrody+%C5%9Bl%C4%85sk&accept-language=pl-PL%2Cpl%2Cen-US%2Cen&exclude_place_ids=195214684%2C195272680%2C195014566%2C194876255%2C195435658%2C195406446%2C196375278%2C195214721




d
https://www.youtube.com/watch?v=smy77zyhkVc&ab_channel=OSMforHistoryBuffs


   
https://www.youtube.com/watch?v=LYFpKhwjIXY&ab_channel=OSMforHistoryBuffs

dd
https://www.youtube.com/watch?v=-YK0QL98Kfs&ab_channel=OSMforHistoryBuffs

https://www.youtube.com/watch?v=MS2T1AvBNF4&ab_channel=OSMforHistoryBuffs
Surveying and Mapping Trees

aplikacja, które rozpoznają drzewa np. po liściach
leafsnap 

stworzyć prezentację: 
diameter
https://storymaps.com/pl/get-started


Jak różne dane można znaleźć w necie, np. pomniki wpisując "monument", wyszukując pod przyciskiem kreator https://overpass-turbo.eu/#
OSINT At Home #10– How to map anything with freely available location data
https://www.youtube.com/watch?v=bJkV3l5Haq0&ab_channel=Bendobrown

Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

    1915 , Kartka wydana w roku 1915 z jakiejś okazji Cesarza Franciszka Józefa. "Majątek i krew dla Cesarza Majątek i krew dla Ojczyzny" - tak brzmi napis na kartce. To tak jakby ludność wszystko co miała najcenniejszego zawierzyła swemu cesarzowi. Mała pomoc by się przydała. cesarz Franciszek Józef I wizytował Cieszyn (1851, 1880, 1890, 1906), w czasie trzech ostatnich wizyt sieddział na specjalnym tronie, który do dziś przechowywany jest w Kościele Jezusowym. zobaz więcej : broszura Cieszyn Mały Wiedeń https://www.archiwum.cieszyn.pl/?p=categoriesShow&iCategory=12 historia polskiego szkolnictwa w Cieszynie: http://sp1cieszyn.edu.pl/strona/historia-polskiego-szkolnictwa-powszechnego-w-cieszynie Matka ośmiorga dzieci opuszcza męża i przenosi się do Warszawy, by pisać poezję. Autorka bajki "O krasnoludkach i o sierotce Marysi" chorą córkę zamyka w szpitalu psychiatrycznym. Pochylająca się nad losem dzieci społeczniczka oddaje obcym ludziom własnego wnuka......

Klasa 5

Mieszko I - family tree - EntiTree https://www.entitree.com/en/family_tree/Q53435?0d1=d&0d1d0=d&0d1d0d1=d&0d1d0d3=d Elekcja Anny Jagiellonki i Stefana Batorego na królów Polski !!! https://www.youtube.com/watch?v=qe5Xa7iu41M&ab_channel=kazimieszkowalski   Podstawa programowa (2024), cz. II: II. Bizancjum i świat islamu. Uczeń: 1) umiejscawia w czasie i przestrzeni narodziny islamu i wyjaśnia wpływ cywilizacji muzułmańskiej na Europę; 2) umiejscawia w czasie i przestrzeni cesarstwo bizantyjskie i rozpoznaje osiągnięcia kultury bizantyjskiej (prawo, architektura, sztuka); dostrzega różnice między chrześcijaństwem wschodnim i zachodnim.       Punktacja: 36 6 35 5+ 32 5 30 4+ 27 4 23 3+ 18 3 15 2+ 11 2 9 1+' klasa 5 punktacja Zadanie / max. liczba punktów do zdobycia 1 / 6 2 / 4 3 / 9 (w tym 2 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) 4 / 4 (i ew. 2 pkt. ekstra ZA humor - niewliczane do punktacji na ...

Klasa 6

Przygotowując się do lekcji, sprawdzianu, itd. możemy wykorzystać m.in. treści przygotowane przez Wiesława Zdziabka (zob.:  https://www.e-historia.com.pl/szkola-podstawowa-notatki-z-historii.html  i pod poniższymi linkami ) .  KLASA 6 R. I: Europa i świat - XVI w. 1. 1. PRZYCZYNY I PRZEBIEG WIELKICH ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 2. SKUTKI ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 3. ODRODZENIE 1. 4. SZTUKA RENESANSU 1. 5. REFORMACJA 1. 6. KONTRREFORMACJA I REFORMA WEWNĘTRZNA KOŚCIOŁA R. II 2. 1. DEMOKRACJA SZLACHECKA W POLSCE 2. 2. FOLWARK PAŃSZCZYŹNIANY 2. 3. POLSKA ZA PANOWANIA OSTATNICH JAGIELLONÓW 2. 4. RENESANS W POLSCE 2. 5. UNIA LUBELSKA I POCZĄTKI RZECZYPOSPOLITEJ OBOJGA NARODÓW 2. 6. REFORMACJA W POLSCE 2. 7. POLSKA MONARCHIĄ ELEKCYJNĄ R. III 3. 1. WOJNY Z ROSJĄ 3. 2. WOJNY POLSKO-SZWEDZKIE W PIERWSZEJ POŁOWIE XVII W. 3. 3. POWSTANIA KOZACKIE NA UKRAINIE 3. 4. POTOP SZWEDZKI 3. 5. WOJNY POLSKO-TURECKIE 3. 6. KRYZYS WEWNĘTRZNY RZECZYPOSPOLITEJ 3. 7. BAROK W EUROPIE I W POLSCE R. IV 4. ...