Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Narzędzia ultraprzydatne - AI chat

 


https://chatgpt.com/

jak czytać niemieckie rękopisy?

https://www.transkribus.org/

jak tłumaczyć lepiej niż google translator?

https://www.deepl.com/pl/translator




"1. Po zapisaniu się do Pinpointa można wrzucić do niego tysiące np. dokumentów (na zasadzie dysku w chmurze), a następnie przeszukiwać je wszystkie po słowach kluczowych NARAZ (w tym także lokalizacjach, nazwiskach, itp.). Fajne, nie? Ale im dalej, tym lepiej.

2. I teraz zaczyna się prawdziwa gratka: takie przeszukiwanie bowiem nie dotyczy tylko dokumentów. Można tak wrzucić i przeszukać m. in. PDFy, SKANY LUB ZDJĘCIA dokumentów, a także zdjęcia ODRĘCZNYCH zapisków (tak, Pinpoint rozpoznaje pismo odręczne). I teraz prawdziwy hit:

3. Jeśli wrzucimy do Pinpointa plik dźwiękowy lub wideo to Pinpoint po chwili przetwarzania pokaże nam plik PDF z automatycznie zrobioną transkrypcją nagrania – funkcja, która działa także PO POLSKU. Super, co? I teraz najlepsze:

4. Pinpoint jest dostępny całkowicie za darmo. "

za: https://x.com/danielrzasa/status/1630597107701755905?t=7dlyilGXnjV84cTe6CVkcQ&s=19


Google Pinpoint – fenomenalne narzędzie dla dziennikarzy, naukowców i researcherów, działające w oparciu o #AI – jest już dostępne po polsku. Dlaczego Pinpoint może zmienić Waszą pracę i zaoszczędzić Wam czasem tygodnie żmudnej roboty? Zapraszam na krótki wątek👇

Popular posts from this blog

Klasa 5

Punktacja: 36 6 35 5+ 32 5 30 4+ 27 4 23 3+ 18 3 15 2+ 11 2 9 1+' klasa 5 punktacja Zadanie / max. liczba punktów do zdobycia 1 / 6 2 / 4 3 / 9 (w tym 2 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) 4 / 4 (i ew. 2 pkt. ekstra ZA humor - niewliczane do punktacji na 5,6 etc. - w końcu humoru nie można wymagać od nikogo :) 5 14 (w tym 3 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) razem 37 ale (jeśli dobrze pamiętam) przyjąłem, że 6 jest możliwa od 36 pkt zadanie I: BC ca AC Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dobrej Kolorem zielonym

Pierwsza wojna światowa

Co będzie na sprawdzianie, etc.? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych, np: Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po której stronie konfliktu walczyły? Wybierz 1 z 2 zaproponowanych zagadnień (łącznie jest 7 zagadnień- zob. podwykaz) i opisz w ok. 8 minipunktach (każdy punkt, to przynajmniej 3 fakty; ktoś, coś, gdzieś itp) Wspaniałe stulecie? U progu I wojny, miniwątki które można poruszyć: Europa, Austria i Cieszyn przeł. XIX i XX w. sytuacja gospodarcza, społelczna i geopolityczna Bałkany Panujący np. FJI - sielankowy portret rozwój przemysłu, szkolnictwa, przykłady Rywalizacja narodowa w różnych częściach Europy Austria 12 Narodów - jakich, kto prześladuje a kto prześladowany? Cieszyn sielankowy z piosenki Nohavicy Tesinska, tzn.? Konflikt polsko-niemiecki na Śl. Ciesz. -  Krwawa niedziela w Cieszynie itp. dyskryminacja Polaków Szkoły  Rota - genez

Klasa 4

Podstawa programowa (2024), cz. I: "KLASA IV I. Elementy historii rodzinnej i regionalnej.  Uczeń: 1) zbiera informacje na temat historii swojej rodziny, gromadzi pamiątki rodzinne i opowiada o nich; 2) poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje. II. Najważniejsze elementy polskiego dziedzictwa kulturowego. Uczeń: 1) zna symbole narodowe (barwy, godło, hymn państwowy), najważniejsze święta narodowe i państwowe, potrafi wytłumaczyć ich znaczenie; 2) wiąże najważniejsze zabytki i symbole kultury polskiej z właściwymi regionami. III. Refleksja nad historią jako nauką. Uczeń: 1) wyjaśnia, na czym polega praca historyka; 2) wskazuje sposoby mierzenia czasu w historii i posługuje się pojęciami chronologicznymi; 3) rozpoznaje rodzaje źródeł historycznych; 4) odróżnia historię od dziejów legendarnych (....)". Punkt III. Rozwinięcie - Refleksja nad historią jako nauką: 1) Na czym p