Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Klimat - spór o ocieplenie i wpływ człowieka na zmiany

 

Obojętnie, co zrobimy, klimat i tak będzie się zmieniał / 30 marca 2024

"Nawet zupełne zaprzestanie emisji CO2 pochodzącego z przemysłu nie wpłynie na zatrzymanie zmian klimatu na Ziemi – przekonuje w zamieszczonym we „Wprost” artykule pt. „Klimat a Człowiek” prof. dr hab. inż. Piotr Wolański, przewodniczący Komitetu Badań Kosmicznych i Satelitarnych PAN".

"Za efekt cieplarniany odpowiadają bezpośrednio gazy cieplarniane – przede wszystkim para wodna, która (...) odpowiada za 70-99 proc. całego efektu cieplarnianego. Pozostałe to znienawidzone przez aktywistów klimatystycznych: dwutlenek węgla, metan, tlenki azotu itd. Na bilans ciepła w atmosferze Ziemi istotny wpływ mają również pyły emitowane z wybuchów wulkanów, w wyniku burz pustynnych, wielkich pożarów lasów i oczywiście także emisje przemysłowe. „Także” oznacza, że nie mają one wpływu zasadniczego (więcej informacji: link - https://phys.org/news/2012-07-temperatures-co2-climate.html).

(...) najważniejszy wpływ na klimat mają (w takiej kolejności): Słońce, aktywność wulkaniczna, gazy cieplarniane oraz prądy morskie (...) [i] inne czynniki, np. precesja osi Ziemi.

(...) Z badań (...) naukowców wynika, że wzrost temperatur powoduje zwiększenie zawartości dwutlenku węgla w atmosferze (a nie odwrotnie, jak to przedstawiają klimatyści!). Wzrost zawartości CO2 w atmosferze był zawsze efektem wtórnym, spowodowanym wzrostem temperatury, co z kolei prowadziło do dalszego wzrostu temperatury wody w oceanach, a tym samym uwalniania większej ilości CO2 z oceanu itd."

https://fpg24.pl/obojetnie-co-zrobimy-klimat-i-tak-bedzie-sie-zmienial/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR3Or61jsc3wnp_ViBcMt_Agstpsik0hOc9OQsdTs2VletqliPYKYWJPc40_aem_IQklL19tsptbSKcQNS5SPw

Popular posts from this blog

Klasa 5

Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dobrej Kolorem zielonym  oznaczono elementy, których opanowanie zaleca się na ocenę c elującą Elementy fioletowe i żółte  - wiedza prawie zupełnie zbędna i elementy dyskusyjne :) Sprawdzian nr I:  Zadanie I: Tabelka, luki Na podstawie powyższych tabel uzupełnij luki - tj.  ok. 10 najważniejszych postaci/ dat/ wydarzeń z historii (tematy 1.1-1.4; 2.1-2.2; 2.5; 3.2), wg powyższego schematu. Zadanie II: Uszereguj wydarzenia:  uluż w odpowiedniej kolejności wydarzenia (np. na osi czasu) od najstarszego do tego, które będzie najpóźniej Pierwszy człowiek w Europi

Pierwsza wojna światowa

Co będzie na sprawdzianie, etc.? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych, np: Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po której stronie konfliktu walczyły? Wybierz 1 z 2 zaproponowanych zagadnień (łącznie jest 7 zagadnień- zob. podwykaz) i opisz w ok. 8 minipunktach (każdy punkt, to przynajmniej 3 fakty; ktoś, coś, gdzieś itp) Wspaniałe stulecie? U progu I wojny, miniwątki które można poruszyć: Europa, Austria i Cieszyn przeł. XIX i XX w. sytuacja gospodarcza, społelczna i geopolityczna Bałkany Panujący np. FJI - sielankowy portret rozwój przemysłu, szkolnictwa, przykłady Rywalizacja narodowa w różnych częściach Europy Austria 12 Narodów - jakich, kto prześladuje a kto prześladowany? Cieszyn sielankowy z piosenki Nohavicy Tesinska, tzn.? Konflikt polsko-niemiecki na Śl. Ciesz. -  Krwawa niedziela w Cieszynie itp. dyskryminacja Polaków Szkoły  Rota - genez

Klasa 4

Podstawa programowa (2024), cz. I: "KLASA IV I. Elementy historii rodzinnej i regionalnej.  Uczeń: 1) zbiera informacje na temat historii swojej rodziny, gromadzi pamiątki rodzinne i opowiada o nich; 2) poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje. II. Najważniejsze elementy polskiego dziedzictwa kulturowego. Uczeń: 1) zna symbole narodowe (barwy, godło, hymn państwowy), najważniejsze święta narodowe i państwowe, potrafi wytłumaczyć ich znaczenie; 2) wiąże najważniejsze zabytki i symbole kultury polskiej z właściwymi regionami. III. Refleksja nad historią jako nauką. Uczeń: 1) wyjaśnia, na czym polega praca historyka; 2) wskazuje sposoby mierzenia czasu w historii i posługuje się pojęciami chronologicznymi; 3) rozpoznaje rodzaje źródeł historycznych; 4) odróżnia historię od dziejów legendarnych (....)". Punkt III. Rozwinięcie - Refleksja nad historią jako nauką: 1) Na czym p