Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Minimum-minimorum - przypomnienie minimalnych wymagań

Zasady panujące na naszych zajęciach udało mi się spisać 9-zgłoskowcem!

Savoir-vivre naszej dziedziny*
  • "Włóż do torby I-fona kolego** 
  • by nie stało się Ci coś złego.
  • tornister na ziemię złożony -
  • - świadectwo żem nie jest zboczony
  • Notatnik na ławce otwarty -
  • - startują z dziejami [już] żarty!
  • Uśmiech obaczę belfra mego, 
  • jeśli zapiszę słowa jego***
  • [Tak] Niewiele w sumie potrzeba,
  • by się bawił każdy kolega!"
  • [I koleżanka! I pan profesor też!]

9-zgłoskowiec napisany przez WG, 7 września 2023 roku, tuż przed wschodem słońca o 3:30, poświęcam pamięci tych wszystkich uczniów, z którymi toczyłem boje o ww. rzeczy. Nich im życie lekkie będzie!

* Utwór można wykonywać, np. w grupach na melodię "El Jarabe Tapatio" ("The Mexican Hat Dance", inspiracją był siedzący przez ostatnie 20 lat w mojej głowie utwór Viele Grusse aus Mexiko City i jego wykorzystanie przez prof. Matuszka na naszych zajęciach z J. Nimieckiego, zob. od 1:58: https://youtu.be/c0hLY8adnhM?si=60_YDTNVVC4CcMCK&t=118; Tańczący Meksykanie: od 1:40 https://youtu.be/3JedVIAeBm0?si=TljCQ9IqEvCgNmEd&t=103; Ładna Melodia: https://youtu.be/b1D8tSvTgI0?si=zFX6BSJETNCDPX9G&t=3)

** jest też zwrotka alternatywa (dla zachowania parytetu i równości płci): 

  • Romansik schowaj Koleżanko 
  • chyba że chcesz ekstra-zadanko!
*** Zwrotka poprawiona wg wskazówek Tatianny M. Dziękuję Ci za serce i uśmiech!






Mili Państwo, jeśli dobrnęliście Tutaj, to znaczy, że mamy mały problem w komunikacji, możecie być zagubieni i nie wiecie czemu się was "Czepiam". 

W trosce o to, by nauka w grupie przebiegała w sposób komfortowy, niezakłócany przez ciągłe upominanie, prośby i groźby chciałem raz jeszcze dobitnie wyrazić, jakie są Moje absolutnie minimalne wymagania wobec Was. Zwrócę się więc do Ciebie, drogi odbiorco bezpośrednio: 

Prawda nr 1.: Twoi rodzice umieścili Cię w szkole, żebyś się kształcił, zdobył podstawowe wykształcenie, a nie rozsadzał tę szkołę albo sabotował jej działania i ja - dopóki będę miał siły - będę tego pilnował. 

Prawda nr 2.: Jeśli chodzi o Twoją wiedzę historyczną, aktywność itp. wymagam od Ciebie absolutnego minimum, dbając o Twój komfort, tj. by nie przeładować Cię informacjami, nie wymagać bezsensownego "wkuwania" dat itp, ale musimy się nawzajem szanować

Prawda nr 3.: tzn. nie toleruję zupełnego "olewania" zajęć, które przejawia się w notorycznym: 

  • korzystaniu z telefonu komórkowego
  • gadaniu na zajęciach, 
  • leżeniu na ławce, 
  • nieprowadzeniu absolutnie żadnych notatek, nienoszeniu zeszytu

Wymagania Minimum-minimorum:

Czego wymagam? Niewiele, tj. żebyś na każdych zajęciach spełnił te kilka punktów:

  1. Usiądź w jednym z 3-4 pierwszych rzędów sali, tak żebyśmy nie musieli do siebie "wrzeszczeć",
  2. Wyciągnij zeszyt,
  3. Schowaj telefon/ kanapkę do torby,
  4. Schował torbę pod ławkę,
  5. Otwórz zeszyt
  6. Rzuć okiem, o czym mówiliśmy poprzednio, żebyś w razie wywołania był w stanie powiedzieć 1 zdanie na ten temat.

Na zrealizowanie powyższych punktów masz pierwsze 3 minuty zajęć, które zazwyczaj schodzą na kwestie techniczne. Zrealizowanie tych punktów to 20 sekund, więc nie powinieneś mieć z tym problemu.

W dalszej części zajęć:

  1. Zanotuj w zeszycie: temat i minimum 5 ciekawych/ważnych rzeczy, które omawiamy na zajęciach (np. w połowie i pod koniec zajęć)
  2. Pamiętaj o kulturalnym zachowaniu
    1. nie leżymy na ławce dłużej niż 5-10 minut w czasie zajęć (jestem tolerancyjny - rozumiem, że ktoś może być zmęczony i potrzebuje się zregenerować, ale nie mogę tolerować notorycznego drzemania na lekcji)
    2. Nie prowadzimy rozmów z kolegami, które są na tyle głośne, że utrudniają prowadzenie zajęć
    3. Nie 
  3. Pamiętaj o tym, by wykazać się na zajęciach minimalną aktywnością. 
    1. Odezwij się, kiedy zadaję klasie pytanie minimum 2 razy w semestrze (na zajęciach zadaję klasie średnio: 5-10 różnych pytań, więc masz na to przynajmniej 300-600 szans w ciągu semestru)
    2. Zadbaj o to bym tę minimalną aktywność zapisał sobie w notatkach, gdyż na tej podstawie wystawię Ci ocenę z aktywności i odpowiedzi ustnej na koniec semestru
  4. Pamiętaj, by zaliczyć wszystkie prace klasowe i sprawdziany na ocenę dopuszczającą
    1. To do Ciebie należy pamiętanie, by uzupełnić braki, jeśli ominęła Cię praca pisemna z powodu nieobecności w szkole, to Ty masz obowiązek ten brak nadgonić w dogodnym dla siebie momencie


Czy Wymagam dużo? Czy wymagam od Ciebie 100% uwagi przez całe zajęcia i wkuwania nudnych/bezsensownych dat na pamięć - nie! Oczekuję Minimum-minimorum.


Dziękuję Ci za uwagę i do zobaczenia na zajęciach :)


W. Grajewski






Od: Parchański Mikołaj - U - (IILO) 3F (IILO)

Wysłano: 06.02.2023 16:40:27

Temat: 


Proszę pana ale ja na dzisiejszej lekcji zrobiłem notatki nie rozumiem za co uwaga

Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

Tutaj moje info o osobach, które walczyły 20 lat wcześniej na I wojnie: https://ojcowskidom.blogspot.com/2021/11/na-frontach-i-wojny-swiatowej.html Możemy szacować, iż żałobę z powodu śmierci domownika przeżywano wówczas, w co czwartym domu w Brennej i Górkach. Rodzin w Brennej i Górkach, które straciły bliskich na I wojnie było przeszło sto. Na I wojnie zginął przynajmniej co 20 mężczyzna z naszych wiosek, podczas gdy ranny mógł zostać nawet co czwarty lub piąty. Jeśli odejmiemy osoby niepełnoletnie i seniorów oraz inwalidów etc. i policzymy jedynie mężczyzn objętych poborem, wówczas liczby te wzrosną ok. dwukrotnie (!). Z rachunku tego wynika, iż tylko co drugi mężczyzna powołany na front I wojny światowej wrócił z niej cały i względnie zdrowy. Co będzie na sprawdzianie? Kilka (7) najważniejszych dat rocznych Wybuch wojny Rewolucje w Rosji Przystąpienie USA do wojny Uporządkuj chronologię wydarzeń , spośród wymienionych 3 wydarzeń wskaż pierwsze i ostatnie.  Uporządkuj państwa ; po k

Klasa 5

Klasa 5 R. I 1. 1. POCZĄTKI LUDZKOŚCI 1. 2. CYWILIZACJE MEZOPOTAMII 1. 3. STAROŻYTNY EGIPT 1. 4. STAROŻYTNY IZRAEL 1. 5. CYWILIZACJE INDII I CHIN 1. 6. NARODZINY I ROZWÓJ PISMA R. II 2. 1. ATENY I SPARTA 2. 2. WOJNY PERSKIE 2. 3. WIERZENIA RELIGIJNE STAROŻYTNYCH GREKÓW 2. 4. KULTURA STAROŻYTNYCH GREKÓW 2. 5. PODBOJE ALEKSANDRA WIELKIEGO R. III 3. 1. USTRÓJ POLITYCZNY STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 2. POWSTANIE I UPADEK IMPERIUM RZYMSKIEGO 3. 3. KULTURA UMYSŁOWA I RELIGIA STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 4. SZTUKA STAROŻYTNEGO RZYMU 3. 5. NARODZINY CHRZEŚCIJAŃSTWA R. IV 4. 1. BIZANCJUM 4. 2. NARODZINY ISLAMU 4. 3. NA GRUZACH CESARSTWA ZACHODNIEGO 4. 4. WALKA O WŁADZĘ NA ŚWIATEM CHRZEŚCIJAŃSKIM 4. 5. DZIEJE WYPRAW KRZYŻOWYCH R. V 5. 1. SPOŁECZEŃSTWO FEUDALNE 5. 2. STAN RYCERSKI 5. 3. MIESZCZANIE I CHŁOPI 5. 4. KOŚCIÓŁ W ŚREDNIOWIECZU 5. 5. SZTUKA ŚREDNIOWIECZNA R. VI 6. 1. PRADZIEJE ZIEM POLSKICH 6. 2. POCZĄTKI PAŃSTWA POLSKIEGO 6. 3. POLSKA POD PANOWANIEM BOLESŁAWA CHROBREGO 6. 4. KRYZYS PAŃSTWA PIERWSZYCH

Europa i świat doby Oświecenia

Na naszych zajęciach (wspólnie i/lub samodzielnie): 5. 1. Przemiany gospodarcze i społeczne w XVIII wieku 5. 2. Oświecenie 5. 3. Absolutyzm oświecony 5. 4. Wojna o niepodległość Stanów Zjednoczonych 5. 5. Wybuch Wielkiej Rewolucji Francuskiej 5. 6. Francja republiką - przemiany polityczne we Francji w latach 1973-1799     https://www.youtube.com/watch?v=zxYrqV1rFIA&ab_channel=By%C5%82osobie...%28HelloMaestro%29 7:27 Ziemniak i rozbiór Polski, Katarzyna Wielka, Maria Teresa "Byl Sobie Czlowiek" - Świat przyspiesza- Wynalazki, zmiany społeczno-gospodarcze i polityczne XIX wieku, m.in. Wiosna Ludów https://www.youtube.com/watch?v=vLqbldp2OPc&list=PLyJ5tp6WmjKj-lHgWpsK4-xqnpEDoezbi&index=23&ab_channel=FranciszekF1 5. 1. Jesteśmy drugą Anglią. Czego Goethe szuka na Śląsku? a) Muzy b) elfów c) zachodnich technologii Świat idzie naprzód, czyli Geothe na Śląsku, a my stajemy się drugą Anglią.   Porównaj wiersz Goethego w tłumaczeniu Szymborskiej:  https://wiersze.an