Skip to main content

Projekty w których biorą udział uczniowie naszego Liceum:

Minimum-minimorum - przypomnienie minimalnych wymagań

Zasady panujące na naszych zajęciach udało mi się spisać 9-zgłoskowcem!

Savoir-vivre naszej dziedziny*
  • "Włóż do torby I-fona kolego** 
  • by nie stało się Ci coś złego.
  • tornister na ziemię złożony -
  • - świadectwo żem nie jest zboczony
  • Notatnik na ławce otwarty -
  • - startują z dziejami [już] żarty!
  • Uśmiech obaczę belfra mego, 
  • jeśli zapiszę słowa jego***
  • [Tak] Niewiele w sumie potrzeba,
  • by się bawił każdy kolega!"
  • [I koleżanka! I pan profesor też!]

9-zgłoskowiec napisany przez WG, 7 września 2023 roku, tuż przed wschodem słońca o 3:30, poświęcam pamięci tych wszystkich uczniów, z którymi toczyłem boje o ww. rzeczy. Nich im życie lekkie będzie!

* Utwór można wykonywać, np. w grupach na melodię "El Jarabe Tapatio" ("The Mexican Hat Dance", inspiracją był siedzący przez ostatnie 20 lat w mojej głowie utwór Viele Grusse aus Mexiko City i jego wykorzystanie przez prof. Matuszka na naszych zajęciach z J. Nimieckiego, zob. od 1:58: https://youtu.be/c0hLY8adnhM?si=60_YDTNVVC4CcMCK&t=118; Tańczący Meksykanie: od 1:40 https://youtu.be/3JedVIAeBm0?si=TljCQ9IqEvCgNmEd&t=103; Ładna Melodia: https://youtu.be/b1D8tSvTgI0?si=zFX6BSJETNCDPX9G&t=3)

** jest też zwrotka alternatywa (dla zachowania parytetu i równości płci): 

  • Romansik schowaj Koleżanko 
  • chyba że chcesz ekstra-zadanko!
*** Zwrotka poprawiona wg wskazówek Tatianny M. Dziękuję Ci za serce i uśmiech!






Mili Państwo, jeśli dobrnęliście Tutaj, to znaczy, że mamy mały problem w komunikacji, możecie być zagubieni i nie wiecie czemu się was "Czepiam". 

W trosce o to, by nauka w grupie przebiegała w sposób komfortowy, niezakłócany przez ciągłe upominanie, prośby i groźby chciałem raz jeszcze dobitnie wyrazić, jakie są Moje absolutnie minimalne wymagania wobec Was. Zwrócę się więc do Ciebie, drogi odbiorco bezpośrednio: 

Prawda nr 1.: Twoi rodzice umieścili Cię w szkole, żebyś się kształcił, zdobył podstawowe wykształcenie, a nie rozsadzał tę szkołę albo sabotował jej działania i ja - dopóki będę miał siły - będę tego pilnował. 

Prawda nr 2.: Jeśli chodzi o Twoją wiedzę historyczną, aktywność itp. wymagam od Ciebie absolutnego minimum, dbając o Twój komfort, tj. by nie przeładować Cię informacjami, nie wymagać bezsensownego "wkuwania" dat itp, ale musimy się nawzajem szanować

Prawda nr 3.: tzn. nie toleruję zupełnego "olewania" zajęć, które przejawia się w notorycznym: 

  • korzystaniu z telefonu komórkowego
  • gadaniu na zajęciach, 
  • leżeniu na ławce, 
  • nieprowadzeniu absolutnie żadnych notatek, nienoszeniu zeszytu

Wymagania Minimum-minimorum:

Czego wymagam? Niewiele, tj. żebyś na każdych zajęciach spełnił te kilka punktów:

  1. Usiądź w jednym z 3-4 pierwszych rzędów sali, tak żebyśmy nie musieli do siebie "wrzeszczeć",
  2. Wyciągnij zeszyt,
  3. Schowaj telefon/ kanapkę do torby,
  4. Schował torbę pod ławkę,
  5. Otwórz zeszyt
  6. Rzuć okiem, o czym mówiliśmy poprzednio, żebyś w razie wywołania był w stanie powiedzieć 1 zdanie na ten temat.

Na zrealizowanie powyższych punktów masz pierwsze 3 minuty zajęć, które zazwyczaj schodzą na kwestie techniczne. Zrealizowanie tych punktów to 20 sekund, więc nie powinieneś mieć z tym problemu.

W dalszej części zajęć:

  1. Zanotuj w zeszycie: temat i minimum 5 ciekawych/ważnych rzeczy, które omawiamy na zajęciach (np. w połowie i pod koniec zajęć)
  2. Pamiętaj o kulturalnym zachowaniu
    1. nie leżymy na ławce dłużej niż 5-10 minut w czasie zajęć (jestem tolerancyjny - rozumiem, że ktoś może być zmęczony i potrzebuje się zregenerować, ale nie mogę tolerować notorycznego drzemania na lekcji)
    2. Nie prowadzimy rozmów z kolegami, które są na tyle głośne, że utrudniają prowadzenie zajęć
    3. Nie 
  3. Pamiętaj o tym, by wykazać się na zajęciach minimalną aktywnością. 
    1. Odezwij się, kiedy zadaję klasie pytanie minimum 2 razy w semestrze (na zajęciach zadaję klasie średnio: 5-10 różnych pytań, więc masz na to przynajmniej 300-600 szans w ciągu semestru)
    2. Zadbaj o to bym tę minimalną aktywność zapisał sobie w notatkach, gdyż na tej podstawie wystawię Ci ocenę z aktywności i odpowiedzi ustnej na koniec semestru
  4. Pamiętaj, by zaliczyć wszystkie prace klasowe i sprawdziany na ocenę dopuszczającą
    1. To do Ciebie należy pamiętanie, by uzupełnić braki, jeśli ominęła Cię praca pisemna z powodu nieobecności w szkole, to Ty masz obowiązek ten brak nadgonić w dogodnym dla siebie momencie


Czy Wymagam dużo? Czy wymagam od Ciebie 100% uwagi przez całe zajęcia i wkuwania nudnych/bezsensownych dat na pamięć - nie! Oczekuję Minimum-minimorum.


Dziękuję Ci za uwagę i do zobaczenia na zajęciach :)


W. Grajewski






Od: Parchański Mikołaj - U - (IILO) 3F (IILO)

Wysłano: 06.02.2023 16:40:27

Temat: 


Proszę pana ale ja na dzisiejszej lekcji zrobiłem notatki nie rozumiem za co uwaga

Popular posts from this blog

Pierwsza wojna światowa

    1915 , Kartka wydana w roku 1915 z jakiejś okazji Cesarza Franciszka Józefa. "Majątek i krew dla Cesarza Majątek i krew dla Ojczyzny" - tak brzmi napis na kartce. To tak jakby ludność wszystko co miała najcenniejszego zawierzyła swemu cesarzowi. Mała pomoc by się przydała. cesarz Franciszek Józef I wizytował Cieszyn (1851, 1880, 1890, 1906), w czasie trzech ostatnich wizyt sieddział na specjalnym tronie, który do dziś przechowywany jest w Kościele Jezusowym. zobaz więcej : broszura Cieszyn Mały Wiedeń https://www.archiwum.cieszyn.pl/?p=categoriesShow&iCategory=12 historia polskiego szkolnictwa w Cieszynie: http://sp1cieszyn.edu.pl/strona/historia-polskiego-szkolnictwa-powszechnego-w-cieszynie Matka ośmiorga dzieci opuszcza męża i przenosi się do Warszawy, by pisać poezję. Autorka bajki "O krasnoludkach i o sierotce Marysi" chorą córkę zamyka w szpitalu psychiatrycznym. Pochylająca się nad losem dzieci społeczniczka oddaje obcym ludziom własnego wnuka......

Klasa 5

Punktacja: 36 6 35 5+ 32 5 30 4+ 27 4 23 3+ 18 3 15 2+ 11 2 9 1+' klasa 5 punktacja Zadanie / max. liczba punktów do zdobycia 1 / 6 2 / 4 3 / 9 (w tym 2 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) 4 / 4 (i ew. 2 pkt. ekstra ZA humor - niewliczane do punktacji na 5,6 etc. - w końcu humoru nie można wymagać od nikogo :) 5 14 (w tym 3 pkt. na 6, niewliczane do punktacji) razem 37 ale (jeśli dobrze pamiętam) przyjąłem, że 6 jest możliwa od 36 pkt zadanie I: BC ca AC Sprawdzian I: 490 p.n.e.- bitwa pod Maratonem, I wojna Greków z Persami 753 p.n.e. - legendarne założenie Rzymu 44 p.n.e. - śmierć Juliusza Cezara 1 rok n.e. - narodziny Jezusa Tabela: A (wersja podstawowa, na Bdb);  B (wersja rozszerzona o wyjaśnienia) Powyżej dwie tabele. Wykazy zawierają skrót wymaganych informacji.  Zastrzeżenie:  Kolorem czerwonym  oznaczono elementy, których znajomość może pomóc w uzyskaniu oceny  bardzo dob...

Klasa 6

Przygotowując się do lekcji, sprawdzianu, itd. możemy wykorzystać m.in. treści przygotowane przez Wiesława Zdziabka (zob.:  https://www.e-historia.com.pl/szkola-podstawowa-notatki-z-historii.html  i pod poniższymi linkami ) .  KLASA 6 R. I: Europa i świat - XVI w. 1. 1. PRZYCZYNY I PRZEBIEG WIELKICH ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 2. SKUTKI ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH 1. 3. ODRODZENIE 1. 4. SZTUKA RENESANSU 1. 5. REFORMACJA 1. 6. KONTRREFORMACJA I REFORMA WEWNĘTRZNA KOŚCIOŁA R. II 2. 1. DEMOKRACJA SZLACHECKA W POLSCE 2. 2. FOLWARK PAŃSZCZYŹNIANY 2. 3. POLSKA ZA PANOWANIA OSTATNICH JAGIELLONÓW 2. 4. RENESANS W POLSCE 2. 5. UNIA LUBELSKA I POCZĄTKI RZECZYPOSPOLITEJ OBOJGA NARODÓW 2. 6. REFORMACJA W POLSCE 2. 7. POLSKA MONARCHIĄ ELEKCYJNĄ R. III 3. 1. WOJNY Z ROSJĄ 3. 2. WOJNY POLSKO-SZWEDZKIE W PIERWSZEJ POŁOWIE XVII W. 3. 3. POWSTANIA KOZACKIE NA UKRAINIE 3. 4. POTOP SZWEDZKI 3. 5. WOJNY POLSKO-TURECKIE 3. 6. KRYZYS WEWNĘTRZNY RZECZYPOSPOLITEJ 3. 7. BAROK W EUROPIE I W POLSCE R. IV 4. ...